آموزش انواع غذاها

طرز تهیه کباب برگ خانگی

دستور پخت کباب برگ خانگی

وقتی حرف از کباب به میان می آید همه آب از دهانشان سرازیر می شود. حالا خیلی فرقی نمیکند این کباب از چه نوعی باشد، کباب کوبیده، برگ، کباب مرغ و یا حتی کباب کوبیده بوقلمون ، فرقی نداره … امروز با آموزش طرز تهیه ی کباب برگ اومدیم ، امیدوارم این کباب خوشمزه و اصیل ایرانی رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید … کمتر کسی میشه که کباب برگ رو دوست نداشته باشه ، به خاطر طعم بی نظیری که داره طرفدارای زیادی داره و معمولا تو خیلی از منو های رستوران ها هستش و امیدوارم رسپی هایی که براتون آوردیم رو بپسندید لطفا بعد مطالعه ی رسپی ها نظرات و پیشنهادات خودتون رو به ما انتقال بدید ، حالا بریم تا داشته باشیم کباب برگ خوشمزه ی خونگی رو

دستور تهیه مرغ سوخاری را هم بخوانید

طرز تهیه کباب برگ در فر

کباب برگ با گوشت گوسفندی

 

مواد لازم:

گوشت راسته یا فیله گوسفند ی۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه :

گوشت را بشویید و خشک کنید ، گوشت را روی سطح صافی بگذارید و با استیک کوب کوبید تا پهن شود ( بهترین ضخامت برای گوشت کوبیده شده نیم سانتیمتر است ) ، اگر گوشت بیش از حد ضخیم است میتوانید از پهنا به دو قسمت برش بزنید سپس هر تکه را بکوبید ، بهترین پهنا برای کباب برگ ۴ انگشت است.
پیاز را رنده کنید و داخل کاسه ای بریزید ، روغن مایع و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید سپس گوشت کوبیده شده را اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا تمام قسمت های گوشت به این مواد آغشته شود ، روی ظرف را بپوشانید و حداقل ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار شود.
پس از مدت زمان لازم گوشت را به سیخ بکشید ( گوشت را روی سطح کار قرار دهید ، با دست روی گوشت را بگیرید تا در جای خود ثابت بماند سپس سیخ را آرام آرام از زیر دست تان وارد گوشت کنید ) ، تکه های گوشت باید پس از سیخ کشیدن به هم چسبیده باشند ، سیخ را روی حرارت قرار دهید و این طرف و آن طرف کنید تا گوشت کباب شود ( بهترین آتش برای کباب ذغال است ) ، اگر احساس کردید در زمان کباب کردن، گوشت خشک می‌شود می‌توانید روی گوشت‌ها مقداری کره بمالید.
کباب را مستقیم از روی حرارت بر روی برنج قرار دهید ( برنج بهتر از نان است چون کباب برگ را اگر روی نان قرار دهید خیلی زود خشک خواهد شد ) ، کباب برگ را همراه با گوجه کباب شده ، برنج ، لیمو ترش و جعفری سرو کنید

نکته :

در صورتی که کباب نرم تری میخواهید میتوانید ۱ قاشق چایخوری کیوی رنده شده به مواد اضافه کنید

میتوانید زمانی که گوشت را به سیخ میکشید مقداری دنبه لابلای گوشت بگذارید تا کباب چرب تری داشته باشید

نمک را پس از به سیخ کشیدن روی گوشت بپاشید

طرز تهیه کباب برگ گوسفندی در فر

‍ کباب برگ زعفرانی

مواد اولیه برای ۲ نفر

کره ۵۰گرم
روغن زیتون ۴قاشق غذاخوری
زعفران به میزان لازم
پیاز ۲عدد
گوشت نیم کیلو (راسته یا قلوه گاه گوسفندی

طرز تهیه

ابتدا گوشت را بشویید و چربی و رگ و ریشه های آن را جداکرده و کاملا خشک کنید ، گوشت را روی سطح صافی بگذارید و با گوشتکوب بکوبید تا پهن شود و ضخامت آن به نیم سانت برسد ، اگر گوشت بیش از حد ضخیم است میتوانید از پهنا به دو قسمت برش بزنید سپس هر تکه را بکوبید ، بهترین پهنا برای کباب برگ ۴ انگشت است.

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و همراه با روغن ، مقداری زعفران سائیده آب شده و مقداری فلفل سیاه داخل کاسه بریزید ، تکه های گوشت را اضافه کنید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و حداقل ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار شود.

پس از مدت زمان لازم گوشت را به سیخ بکشید به این صورت که گوشت را روی سطح کار قرار دهید ، با دست روی گوشت را بگیرید تا در جای خود ثابت بماند سپس سیخ را آرام آرام از زیر دست تان وارد گوشت کنید ، تکه های گوشت باید پس از سیخ کشیدن به هم چسبیده باشند.

سیخ را روی حرارت قرار دهید و این طرف و آن طرف کنید تا گوشت کباب شود ( بهترین آتش برای کباب ذغال است). کره را ذوب کنید و با مقداری زعفران سائیده شده مخلوط کنید و همزمان با کباب شدن گوشت ها با برس روی کباب ها بزنید.کباب را مستقیم از روی حرارت بر روی برنج قرار دهید ( برنج بهتر از نان است چون کباب برگ را اگر روی نان قرار دهید خیلی زود خشک خواهد شد ) ، کباب برگ را همراه با گوجه کباب شده ، برنج ، لیمو ترش و جعفری سرو کنید

نکات

۱)در صورتی که کباب نرم تری میخواهید میتوانید ۱ قاشق چایخوری کیوی رنده شده به مواد اضافه کنید.

۲)میتوانید زمانی که گوشت را به سیخ میکشید مقداری دنبه لابلای گوشت بگذارید تا کباب چرب تری داشته باشی د.

۳) نمک را پس از به سیخ کشیدن روی گوشت بپاشید.

طرز تهیه کباب برگ جوجه

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا