آشپزی

طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی آبدار

کباب تابه ‌ای، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و مجلسی در میان لیست غذاهای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود که اتفاقا فرایند طبخ ساده‌ای نیز دارد. برای طرز تهیه کباب تابه ‌ای، به گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه نیاز است و همان طور که از اسم آن می‌توان حدس زد در تابه سرخ می‌شود. برای این که کباب تابه ای آبدار و مجلسی داشته باشید، ترفندهایی چون استفاده از ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها، می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای به شرح زیر هستند:

مواد اولیهمیزان لازم
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
گوجه فرنگی متوسط۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان کافی
زعفران دم کردهمقداری
روغن مایعبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه‌ای مرحله به مرحله

برای تهیه کباب تابه ای مجلسی و آبدار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: برای درست کردن کباب تابه ای آبدار، پیازها را پوست بکنید و به صورت ریز رنده کنید. سپس آب پیاز را با فشار دست بگیرید.
  • مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پیاز رنده شده به یک کاسه مناسب اضافه کنید و مواد را با دست خوب ورز دهید تا کاملاً یکدست شوند. پس از اینکه مایه کباب منسجم شد، می ‌توانید آن را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
  • مرحله سوم: یک تابه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید و اجازه دهید روغن کمی داغ شود. سپس مایه کباب را کف تابه بریزید و در همه جا یکسان پخش کنید. حرارت زیر تابه را کاملاً کم کنید و صبر کنید تا کباب خودش را بگیرد. سپس آن را به صورت طولی با کارد برش بزنید.
  • مرحله چهارم: در حین سرخ شدن کباب، سس آن را آماده کنید. برای این منظور رب گوجه فرنگی را در یک تابه جداگانه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و خوشرنگ‌تر شود. سپس نصف فنجان آب را به همراه زعفران دم کرده، آبلیمو و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و کمی مخلوط کنید تا مواد سس یکدست شوند.
  • مرحله پنجم: پس از اینکه یک سمت کباب سرخ شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر آن هم سرخ شود. سپس سس گوجه فرنگی را روی کباب‌ها بریزید و درب تابه را بگذارید تا کباب با سس پخته و جا بیفتد.
  • مرحله ششم: سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و به صورت خلالی خرد کنید. سپس آنها را در مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند.
  • مرحله هفتم: گوجه فرنگی‌ها را حلقه حلقه کرده و در روغن سرخ کنید.
  • مرحله هشتم: در نهایت، کباب تابه ای را در ظرف مورد نظر خود بریزید و با سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی تزئین کنید.

به همین سادگی کباب تابه ای خوشمزه شما آماده است.

نکات مهم در تهیه کباب تابه‌ای

برای آن که بتوانید یک کباب تابه ‌ای خوشمزه آماده کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. شما می‌توانید به جای استفاده از گوشت گوسفند و گوساله، از گوشت مرغ استفاده کرده و کباب تابه ای مرغ، آماده کنید.
  2. می‌توانید برای طعم بهتر کباب، مقداری پودر سیر و پودر پیاز را نیز به مایه کباب، اضافه کنید.
  3. برای این که کباب تابه‌ای شما آبدارتر باشد، از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.
  4. می‌توانید به جای سیب زمینی سرخ شده، از نان لواش یا نان پیتا برای سرو کباب تابه‌ای کمک بگیرید.

کلام آخر

همین طور که در این مطلب مشاهده کردید، طرز تهیه کباب تابه ای بسیار ساده بوده و مراحل طبخ آن نیز سریع پیش می‌رود. از این روی می‌توان این کباب خوشمزه را به راحتی در مدت زمانی کوتاه آماده کرده و به همراه نان یا برنج سرو کرد. شما چه تجربه‌ای در مورد طرز تهیه کباب تابه ای مرغ یا گوشت دارید؟ آیا تا به حال کباب تابه ای درست کرده‌اید؟ با گوشت چرخ کرده یا مرغ چرخ شده؟ خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را از درست کردن این غذا با ما به اشتراک بگذارید. همچنین این مطلب را نیز برای دوستان خود ارسال کنید تا اخر هفته خود را با این رسپی هیجان‌انگیزتر کنند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا