جدید

چگونگی کسب در آمد هکرها

چگونگی کسب در آمد هکرها

چگونگی کسب در آمد هکرها,
یکی از عوامل به وجود آمدن مقوله امنیت در اینترنت فعالیتهای ضد امنیتی هکرها بود. سوالی که مطرح است که چرا هکرها دست به چنین اقدامی میزنند و آیا بدنبال منافع خاصی هستند؟
هدف اصلی هکرها از هک کردن سایتها برای تذکر به صاحبان سرورها بوده و تاکید بر قدرت امنیتی تیم هکر است. هک سرویس دهنده ها فرصتی است تا شهرت تیم هکر افزایش یابد و پشتوانه فعالیتهای بعدی آنها قرار گیرد که الزاما با همان عناوین هکری صورت نمیگیرد. به همین جهت تعداد گروهها و تیم های امنیتی هر روز بیشتر میشود.
هکرها معمولا در صفحه دیفیس بعد از تذکر به مدیران اعلام میکنند که اگر مدیران بخواهند این گروه میتواند به صورت رایگان نفوذ پذیری این سایت یا سرور را برای مدیران رفع کنند. ولی در بیشتر مواقع مدیر سایت بعد از تماس متوجه میشود که گروه درخواست های مالی مشخصی نیز دارد.البته بسیاری از مدیران سایتها حاضر نمیشوند به کسانی که به سرویس هایشان حمله کرده اند اعتماد کنند و حداکثر همکاری در سطح انتقال نقاط ضعف احتمالی به مسئولین سایتها محدود می ماند.
شهرت گروههای هکری به آنها امکان جذب کارآموز می دهد. درآمد ناشی از این فعالیتها بخشی از هزینه های فعالیت هکرها را تامین میکند. گروه هکری با گرفتن مبلغی از افراد و دادن یک نام کاربری نرم افزارها یا نفوذ پذیری های جدید را در اختیار افراد قرار میدهند تا این افراد نیز بتوانند از آنها استفاده کنند. بعلاوه بعضی گروهها با برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی به کسب در آمدهای بیشتر علاقه نشان می دهند.استفاده از توانایی هکرها در ابتدا بیشتر در حوزه خصومتهای شخصی مطرح بود ولی در آینده شاهد رونق فعالیتهای گروههای هکری در چارچوب اهداف رقبای تجاری یا سیاسی خواهیم بود.بخشی از حملات به سایتهای دولتی در ایران که توسط گروههای هکری صاحب نام انجام شد و میشود که ممکن است علاوه بر اهداف اقتصادی با هدف خاص دیگری نیز صورت گرفته باشد.آنچه روشن است دامنه فعالیت هک در حال افزایش است و سازمانها و دستگاههای زیادی هم اکنون به دنبال شناخت گروههای هکری هستند. رقابتی که تازه آغاز شده و تا مدتها ادامه خواهد داشت.
روزنامه جوان

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا