جملات جالب و زیبا

جملات دلنشین و تاثیرگذار

جملات دلنشین و تاثیرگذار

: متن های دلنشین و مفهومی زندگی همیشه سرشار از امید و تجربه های گران بهاست ، با بخش دیگری از این متن ها و جملات پندآموز در خدمت شما هستیم. با ایران بانو همراه باشید. متن های زیبای صبح بخیر عاشقانه را بخوانید و بفرستید برای دوستانتان و هر روز متن انرژی مثبت بخوانید متن عاشقانه و جملات ناب را فراموش نکنید

جملات زیبا و کوتاه

جملات زیبا و دلنشین جدید ،

 

همه در رودخانه ی زندگی جاری اند.
برخی خود را به دست آن میسپارند، برخی برخلافش دست و پا میزنند و برخی دیگر خود را غرق میکنند بی آن که لذت تلاش را تجربه کنند و برخی هم چون رود می شوند،از رود میشوند و با آن جاری و در این میان، گاه به کناری می آیند،گاه با شدت به صخره ها میخورند، گاه آرام میگیرند و گاه از آن جدا میشوند و قبل از رسیدن به دریا میگندند. پس چه باید کرد؟ چگونه باید پیمود رودخانه ی زندگی را؟ چگونه باید طی کرد آن را به پایان رساند؟
آری باید جاری بود …

***********************************************

 داستان کوتاه

روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو سه پند می دهم که کامروا شوی : اول این که سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!
دوم این که در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی!
سوم این که در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی!!!
پسر لقمان گفت : ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟ لقمان جواب داد: اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که می خوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد. اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است و اگر با مردم دوستی کنی، در قلب آنها جای می گیری و آن وقت بهترین خانه های جهان مال توست.

خداوند بهترین شنونده است . نه نیاز دارى فریاد بزنى و نه با صداى بلند گریه کنى. چرا که خداوند حتى بى صداترین دعاى یک قلب بى ریا را میشنود.

شاید شما با خود فکر کنید، من به علت شرایطی که دارم نمی توانم بخندم بله درست است؛ واقعیتهایی وجود دارند که خندیدن را برایمان دشوار میکنند؛
اما شادی و لذتی که ما از آن صحبت میکنیم، چیزی است درونی که به اوضاع و شرایط ما بستگی ندارد. لذت واقعی وقتی به وجود می آید که راه و مسیر زندگی را درست تشخیص دهیم و بدانیم یک قادر مطلق در کنار ماست و از درون شاد باشیم. در این صورت است که میتوانیم لبخند بزنیم.

شاید وقتى در برابر آینه قرار مى‌گیرید احساس زشتى بکنید اما جالب بدونید طبق تحقیقات صورت گرفته ظاهر شما به چشم افرادی که شما را میبینند ۴۰% زیباتر و جذاب تر است !

جملات دلنشین و تاثیرگذار

************ ***********

خاموش بودن ‌‍‍‍‌‌‍ نصف حکمت است
تعقیب نکردن دیگران ، نصف آرامش
و مداخله نکردن در کار دیگران ، نصف ادب

همیشه آنکه قویتر بود
کمتر زور میگفت

و آنکه راحتر می گفت اشتباه کردم
اعتماد به نفسش بالاتر بود

جملات زیبا در مورد زندگی

جملات زیبا انگلیسی

آنکه ” صدایش ” آرامتر بود
حرف هایش بانفوذتر بود

آنکه خودش را واقعا ” دوست داشت
دیگران را واقعی تر دوست داشت

آنکه به ” تفاوت بین انسانها ” واقف بود
بیشتر نقاط مشترک میان خود و دیگران را پیدا میکرد….

التماس تفکر

***********************************************

وقتى همه چیز برات مثل یه سربالایى پر چالش و نفس گیره، فقط به منظره ى اون بالا فکر کن .

***********************************************

ﺗﻮ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﯾﺎﺩ ﻣﯿﺪﻫﯽ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺗﻮ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﻣﯽﮐﻨﯽ
ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻧﺤﻮﻩ ﻣﺤﺘﺮﻣﺎﻧﻪ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺁﻣﻮﺯﯼ.

***********************************************

ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻄﺖ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯼ، ﺩﯾﮕﺮﺍن ﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺑﺎ ﻓﺮﺩ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﯼ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﯽ؟ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺤﻮﻝ ﺁﻧﻬﺎ “اﯾﺠﺎﺩ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺕ” ﺍﺳﺖ.

آدم‌هایی که باید از آن‌ها فاصله بگیرید..

⁣قضاوت‌کننده‌ها؛
⁣این دسته از آدم ها کسانی هستند که همیشه در حال انتقاد از زمین و زمان‌اند. آنها از قضاوت‌کردن دیگران هم خسته نمی‌شوند. ⁣ آنها سعی می‌کنند شما را مقصر جلوه دهند و تصمیمات شما را زیر سوال ببرند.

خبرچین‌ها؛
⁣کسانی که مدام پشت سر بقیه حرف می‌زنند، شایعه درست می‌کنند و یا حتی درباره‌ی مسائل خصوصی دیگران صحبت می‌کنند.

⁣بهانه‌گیرها؛
⁣کسانی که مدام بهانه‌تراشی می‌کنند و تقصیرها را گردن این و آن می‌اندازند. آنها هیچ‌وقت مسئولیت کارهایشان را قبول نمی‌کنند و همیشه انگشت اتهام را به سوی دیگران می‌گیرند.

⁣ ⁣کنترل‌گرها؛
آن⁣ها هیچ‌وقت به حرف دیگران اهمیت نمی‌دهند، زیرا دچار این توهم‌اند که خودشان همه‌چیز را به‌درستی می‌دانند و برای هر مشکلی راه‌حل عالی دارند.

***********************************************

از دیگران تشکر کنید
فراموش شده ترین ویژگی مهربانی شاید قدردانی باشد ، چون آنقدر به این موضوع توصیه شده است که برای هر کسی عادی می شود. یک تشکر خشک و خالی کمتر از ده ثانیه زمان شما را خواهد گرفت ، اما تأثیر آن می تواند مدتها ادامه داشته باشد.
هیچ کس نمی تواند بگوید عبارت ساده ای مثل این چقدر می تواند احساس خوبی به دیگران ببخشد بنابراین از دیگران به خاطر زحماتی که برای شما می کشند ، هرچند کوچک ، تشکر کنید. آنها نیز به مرور دلایلی برای تشکر کردن از شما خواهند یافت.

 سواد عاطفی

متن در مورد آرامش زندگی

***********************************************

وقتی فردی شما را آزار می دهد، شما را کوچک می کند و اجازه نمی دهد شما در بهترین حالتی که می توانید باشید یا دائما حالِ شما را می گیرد، دیگر جایی برای احساساتی بودن باقی نمی ماند. چرا که احساساتِ آدمی درخور عشق و مهربانی است. درخور کسانی است که اهرم های مثبتی برای ارائه در زندگی شما هستند. آدمهایی که توانایی ها و استعدادهای شما را أرج می نهند و کاری میکنند نسبت به خود و رابطه ای که با آنها دارید، حس خوشایندتری پیدا کنید.

بنابراین احساسات خود را برای کسانی نگه دارید که نسبت به شما با مهربانی و احترام و منزلت رفتار می کنند. احساساتتان را خرج کسانی نکنید که سعی در تخریب شما دارند و نمی خواهند یا نمیتوانند به شما اجازه رشد بدهند.آدمهای سمی زندگی تان را جایی از قطار پیاده کنید…!

به بقیه خوبی کن. از راه هایی که انتظارشو نداری به خودت برمیگرده…

جملات آموزنده کوتاه

۲.۳/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا