ازدواج و همسرداری

زندگی عاشقانه | ۴۰ نکته برای تداوم زندگی عاشقانه

ازدواج و همسرداری ، روش هایی برای داشتن زندگی عاشقانه با همسر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

زندگی ارام

رفتارهای عاشقانه , زندگی عاشقانه

 

 

برنامه ریزی برای یک زندگی عاشقانه

سال ۹۶ خود را چگونه گذراندید ؟ سال ۹۶ برای هر کسی غم و شادی هایی داشته است .گاهی در طول این سال  گریه می کردید و گاهی هم می خندیدید.در این سال اتفاقات خوشایند و ناخوشایند زیادی ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد؛در سال ۹۶یک نفر عزیزش را از دست داد و یک نفر دیگر عضوی به خانواده اش اضافه شد، یک نفر دچار بیماری شد و فرد دیگری سلامتی خود را به دست آورد،فردی طلاق در شناسنامه اش به ثبت رسد و فرد دیگری ازدواج  وخیلی اتفاقات خوب و بد دیگری که ممکن است باعث آزرده خاطرشدن و یا شادشدنتان شده باشد اما زندگی فاقد غم هم نمی شود؛ این غم ها و تلخی های زندگی هستند که باعث می شوند انسان با تجربه و پخته شود .

خلاصه در سالی که گذشت خیلی ها اشک ریختن، خیلی ها خندیدن، خیلی ها از نفس افتادن و خیلی ها هم نفس کشیدن؛ زندگی برای خیلی ها سخت گذشت اما بالاخره گذشت و اما مهم این است که سال جدیدمان را چگونه آغاز کنیم ؟

آدم ها همیشه برای سال جدیدشان برنامه و اهداف  تازه ای دارند . نو شدن و تغییر دادن یک وسیله در خانه هم حال ادم را خوب می کند حالا تصور کنیم انسان ها کمی حال دورنشان را تغییر دهند چقدر می توانند در بهبود روابط تاثیر گذار شوند. خوب است با شروع سال نوین از این فرصت استفاده کنید و هدف هایتان را تعیین کنید. این بار به رابطه فردی و مشترک خودتان، رابطه تان و فرزندانتان فکر کنید و برای آنها برنامه ریزی کنید .

 

بگذارید و بگذرید

اولین چیزی که برای شروع  خوب  در یک رابطه زناشویی باید در نظر داشته باشید ، گذشت کردن است . مرور کردن دیده هاو شنیده های منفی در ذهن نه تنها چیزی را حل نخواهد کرد بلکه کدورت ها رابیشتر می کند و خطرناک است .

می دانید! هیچ وقت رابطه ی زن و شوهر مثل رابطه ی خواهر و برادری نمی شود…مثل رابطه ی مادر و فرزندی نمی شود…مثل ارتباط پدر و پسری نمی شود…مثل هیچ رابطه ای نمی شود …

دقت کرده اید اگر کدورتی بین خواهر و برادر باشد ، اگر ناراحتی بین والد و فرزند باشد ، به اندازه کدورت و ناراحتی مابین زن و شوهر مهم نیست… چون در آن رابطه همه هم خونند…خواسته یا ناخواسته آن کدورت رفع میشود…انگار هیچ چیز نبوده؛انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است اما کوچکترین اتفاق اگر بین زن و شوهر رخ دهد و آن را بزرگ کنند ، اگر ناراحتی ایجاد کند ، حتی در صورت بخشش ، از ذهن دو طرف بیرون نمیرود…به مرور زمان به رابطه خدشه وارد میشود…کم کم کدورتها عادی میشود…کم کم از یکدیگر سرد میشوند…

لذا سعی کنید در سال نوین تمام کدورت ها و ناراحتی هایتان را فراموش کنید .امسال به گونه ای تغییر کنید که در مقابل هر چیزی برای همسرتان سریعا جبهه گیری نکنید…تا میتوانید همانجا گذشت کنید…موضوع را دنباله دار نکنید…اگر کدورتهای کوچک به چشم آمد…اگر آنها را بزرگ کردید ، منتظر سردی باشید…منتظر گسستگی باشید چرا که ذره ذره کارهای گذشته را روی هم تلنبار می کنید ، حتی اگر بخشیده باشید… رابطه ی زن و شوهر مثل رابطه شما با خانواده تان نیست… یادتان هست چند مرتبه با خواهرتان دعوا کرده اید؟ یادتان هست چند بار با برادرتان بگومگو داشته اید؟! ده بار؟صدبار؟هزاربار؟ هیچکدام را یادتان نیست و به دل ندارید… با همسرتان چندبار ناراحتی داشتید؟ پنح بار؟ ده بار؟ پانزده بار؟ همه را یادتان هست…همه را کنج ذهن دارید… رابطه زن و شوهر حساس است…مراقب رابطه تان باشید…نه دلی را بشکنید و نه چیزی را در گوشه ی ذهنتان انبار کنید .

آن چیزی که عشق را در زندگی زیاد می کند ایثار و فداکاری است. عشق مثل آینه نیست که هر وقت او خندید تو هم بخندی و هر وقت او اخم کرد تو هم سگرمه هایت را در هم کنی! رابطه ی زناشویی جای انتقام و کینه توزی نیست که هر وقت او خوب بود تو هم خوبی کنی و هر وقت بد بود تو بدتر بشوی! برای مستحکم کردن پایه های زندگی باید یاد بگیرید که یک جاهایی در زندگی کوتاه بیایید

 

به یک تصمیم مشترک برسید

ممکن است به توافق رسیدن  برای بچه دار شدن یکی از دغدغه های زوج های جوان باشد که گاهی یکی مخالف و دیگری موافق است اما امسال تصمیم بگیرید تا با دلایل و منطق موجه با یکدیگر کنار بیایید. اگر سن تان در حال گذر از ۳۰ سالگی است فاقد درنگ برای این کار اقدام کنید؛ به بهانه کار و شغل و امور زندگی بچه دار شدنتان را به تعویق نیندازید چرا که این امور به راحتی میتواند شما را از بچه دار شدن عقب بیندازد و تا چشم بر هم بزنید ممکن است دیگر امکان جسمی و روحی مناسبی برای بچه دار شدن نداشته باشید .

 

به رابطه تان جان دهید

به مروز زمان رابطه بین زوجین خیلی عادی و روزمره می شود لذا برای لذت بردن از زندگی برای آن برنامه ریزی کنید . اگر به رابطه تان در سال قبل نگاهی بیندازید خواهید دید که زندگی تان تنها خلاصه می شد در تلاش برای زندگی. تلاشی که صبح تا شب را سر گرم  کار بودید و از کنار هم بودن تنها خستگی هایش را فهمیدید .اکثر ما به بهانه رسیدن به زندگی همیشه زندگی را کشته ایم! اما امسال برنامه های جدیدی برای لذت بردن از زندگی مشترک داشته باشید.

به علایق یکدیگر احترام بگذارید و زمان هایی را بی هیچ دغدغه و مشغله ای به یکدیگراختصاص دهید . گاهی دو نفری دست هایتان را به هم گره بزنید و در خیابان های شهر راه بروید و تا می توانید حرف های عاشقانه بزنید .تا دیر نشده فرصت های با هم بودنتان را غنیمت بشمارید.

 

 

 مهارت ارتباط با همسر

ارتباط کلامی با همسر

 

 

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱٫ کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲٫ گذشت کنیم؛ مطمئنا زندگی بدون خطا نیست و هر کدام از ما دچار اشتباهاتی می شویم و با گذشت می شود زندگی شیرین تری داشت.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳٫ این را قبول کنیم که او با یکسری عادات و خوی ها بزرگ شده است و راحت نمی تواند آنها را کنار بگذارد. به او فرصت دهیم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۴٫ به خاطر همسر خود کمی از مطالب مفید و روانشناسی استفاده کنیم؛ چرا که ما تجربه کافی را در اوایل زندگی نداریم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۵٫ قدر حال را بدانیم شاید فردا دیگر دیر باشد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۶٫ این را خوب درک کنیم که می توانید بهترین لحظات رو با همسر خود داشته باشیم؛ هیچ کس نمی تواند جای همسرمان رو بگیرد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۷٫ صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۸٫ منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی طرفانه قضاوت کنیم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۹٫ مثبت نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه های خوب زندگی را فراموش نکنیم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۰٫ یکدل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می شود و یکدلی به وجود می آورد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۱٫ ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می باشد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۲٫ با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی برقرار کنیم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۳٫ محبت پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکار است. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۴٫ سعی کنیم همدیگر را در کارهایی که در دست انجام داریم تشویق کنیم؛ چراکه هیچ کس مثل زن و شوهر نمی توانند مشوق هم باشند.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۵٫ راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۶٫ محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۷٫ به نیازهای همسرمان توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می شود او خواسته های خود را به راحتی بیان کند.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۸٫ بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می توانیم به هدف های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودگیش جلوگیری کنیم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۱۹٫ با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از زوجین باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می شود.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۰٫ قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسئولیت ها و همکاری هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه های خاصی نیازمند نیستیم!

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۱٫ احساس مسئولیت داشته باشیم؛ زن یا شوهر باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۲٫ سعی کنیم حرمت هم را همیشه رعایت کنیم. حتی موقع دعوا !

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۳٫ خوش قول باشیم؛ برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسئول بدانیم چون خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۴٫ سلایق و علایق او را بدانیم تا با این کار به او بگوئیم که چقدر برایمان مهم است؛ در بسیاری از موارد زن وشوهر از هم توقع دارند که او را خوب بشناسد و بدانند که او چی دوست دارد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۵٫ خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم : “اگر من جای او بودم چه می کردم”

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۶٫ سختی ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک تر می نماید.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۷٫ روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۸٫ به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم چنین جملاتی باعث دلگرمی او می شود.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۲۹٫ همدیگر را آرام کنیم؛ روزها همیشه بدون مشکل نیستند و شرایط سخت از زندگی جدایی ناپذیر است. اگر یک روز همسرمان عصبانی بود باید سعی کنیم او را آرام کنیم و بر عصبانیت او نیافزاییم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۰٫ با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته تر است.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۱٫ با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می تواند طوفانی از خشم و غضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۲٫ برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۳٫ فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۴٫ از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می شود.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۵٫ روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می شود. هرگز نباید از نقطه ضعف ها به عنوان اسلحه ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۶٫ مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۷٫ مقایسه نکنیم؛ با مقایسه، هم همسر خود را از خود ناراحت می کنیم و هم زندگی را برخود سخت می گیریم اما باید بدانیم که تمام انسان ها نمی توانند شبیه هم باشند.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۸٫ سعی کنیم در هر زمانی جویای حال همسر خود باشیم؛ این امر باعث می شود تا حس اهمیت زن وشوهر برای هم بیشتر شود.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۳۹٫ روزهای خوب با هم بودن رو به یاد هم بیاریم؛ این امر باعث می شود تا روز های با خاطرات تلخ راحتتر فراموش شود.

نکات چهل گانه برای تداوم زندگی مشترک و عاشقانه ۴۰٫ شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می کند حتی الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف های او توجه داریم.

 

 

ارتباط کلامی با نامزد

زندگی عاشقانه

زندگی عاشقانه | ۴۰ نکته برای تداوم زندگی عاشقانه

منبع: ایران ناز / تبیان / آکاایران

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا