کودک

قوانین خواب فرشته ها

 

قوانین خواب کودکان

نوشته های مشابه

 

در مورد اینکه بچه‌ها را باید دور از والدین خواباند یا در کنار والدین، بحث‌های زیادی شده است و به نظر می‌رسد کم‌عارضه‌ترین مساله این است که کودک را بعد از تولد با جداشدن بندناف از مادر، سر جای خودش خواباند…

 

نوزاد نباید در کنار و در بغل مادر بخوابد. در واقع مادر باید مراقب فرزندش باشد اما خواب او را بر هم نزند. برخی مادران به دلیل اضطرابی که دارند، مدام به فرزندشان سر می‌زنند.

 

کافی است مراقب باشیم تا مشکلی برای نوزاد پیش نیاید مثلا راه تنفسی‌اش بسته نشود. توصیه می‌شود از همان ابتدای تولد اتاق نوزاد جدا باشد اما مراقبت و نظارت وجود داشته باشد. یک قانون وجود دارد و آن اینکه کودک پنج، شش ماهه که حدود ۶-۵ کیلوگرم است، می‌تواند در شب ۶-۵ ساعت بدون نیاز به تغذیه بخوابد و نیازی نیست که با نق زدن شیرخوار سریع کنارش بروید.

 

اگر با نق زدن، مادر سریع واکنش نشان دهد، کودک بدعادت می‌شود و یاد می‌گیرد برای خوابیدن به مادر نیاز داشته باشد. با توجه به اینکه ریتم خواب کودکان با بزرگسالان فرق دارد، با هر نق بچه مادر نباید به او سر بزند و او را از خواب بیدار کند. این رفتار کودکان طبیعی است و کودکانی که مادرانشان با هر نق آنها را بغل می‌کنند، دچار مشکلات خواب می‌شوند. متاسفانه اضطراب والدین اجازه نمی‌دهد کودک استقلال پیدا کند و با نزدیک کردن کودک به خود، او را وابسته می‌کنند.

 

یک نوزاد در هر سه ساعت یکبار باید تغذیه شود. یک کودک پنج، شش ماهه اگر در شب به طور مداوم هر ۲، ۳ ساعت یکبار با نق کوچکی که می‌زند به‌وسیله مادر تغذیه شود، دفع ادرار خواهد داشت که خود دفع، خواب کودک را به هم می‌ریزد. اگر کودک در شب نق زد او را از دور نگاه کنید تا مطمئن شوید خطری تهدیدش نمی‌کند. شاید حشره‌ای در تخت کودک است یا مشکلی پیش آمده اما اگر یک نق‌نق معمولی است، چند دقیقه به کودک زمان دهید تا دوباره به خواب رود.

 

مداخله در خواب کودک باعث می‌شود یاد بگیرد مدام برای خوابیدن به مادر احتیاج داشته باشد. برخی والدین با این بهانه که جای جداگانه‌ای برای فرزند در خانه ندارند، فرزندشان را در اتاق پیش خود می‌خوابانند.

 

مطمئنا این عمل مشکل‌ساز خواهد شد. حتی اگر اتاقی جداگانه وجود ندارد بهتر است یک قسمت از اتاق را جدا کنید و به کودک اختصاص دهید. در ضمن بهتر است وقتی برای بچه‌دار شدن اقدام می‌کنید، به تمامی شرایط و امکاناتتان توجه کنید و بچه‌دار شوید. اگر واقعا نمی‌توانید هیچ فضایی را به فرزندتان اختصاص دهید، بچه‌دار شدن کار صحیحی نیست.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا