مد و لباس

راهنمای انتخاب کیف اداری زنانه مناسب

اکثر افراد شاغل ساعت­های زیادی از روز خود را در محیط کار سپری می­کنند. این افراد به کیفی نیاز دارند تا به وسایل ان­ها نظم بخشیده و حمل آن­ها را تا محل کار آسان کند. این امر به مرور باعث طراحی انواع کیف‌های اداری شده است. در این میان، از آنجایی که خانم­های شاغل وسایل ضروری بیشتری نسبت به آقایان همراه خود حمل می­کنند و از طرفی به زیبایی و ظاهر کیف خود نیز توجه ویژه­ای دارند؛ کیف اداری زنانه یکی از وسایل کاربردی و مهم در زندگی خانم­ها محسوب می­شود. امروزه انواع کیف اداری زنانه در طرح و رنگ­های مختلف تولید و به بازار عرضه می­شوند. به‌همین دلیل، انتخاب یک کیف اداری مناسب در بین طیف گسترده‌ای از کیف‌های اداری زنانه، کار دشواری است. ما در این مطلب راجع به کیف اداری زنانه و ویژگی­هایی که باید در هنگام خرید این وسیله کاربردی، مد نظر قرار دهید، توضیحاتی ارائه داده­ایم؛ با مطالعه این مطلب می­توانید با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

کیف اداری زنانه شیک

اهمیت استفاده از کیف اداری زنانه

استفاده از کیف اداری زنانه علاوه بر نظم بخشیدن و حمل آسان وسایل مورد نیاز خانم­های شاغل در طی مسیر خانه به محل‌کار وبالعکس، باعث شیک­تر شدن استایل اداری خانم­ها نیز می­شود و به طور کلی تاثیرات مثبتی در ظاهر آن­ها ایجاد می­کند. همچنین برخی دانشجویان هم برای حمل جزوه، کتاب و یا لپ‌تاپ خود در هنگام طی کردن مسیر خانه به دانشگاه به کیف‌های اداری نیاز دارند. چنان­چه به دنبال خرید محصولات با کیفیت هستید، بهتر است ابتدا با ویژگی­های یک کیف اداری زنانه که برای خانم­ها مناسب است، آشنا شوید تا با خیالی آسوده محصول مناسبی را انتخاب نمایید.

ویژگی­های کیف اداری زنانه

در هنگام خرید کیف اداری زنانه باید به یک سری ویژگی­ها توجه کرد. توجه به این ویژگی‌ها و آگاهی از راهنمای انتخاب کیف زنانه موجب اطمینان از انتخاب می­شود و خریدی مطمئن و رضایت‌بخش را به دنبال دارد. در ادامه به ویژگی‌های مهمی که یک کیف اداری زنانه باید داشته باشد، می­پردازیم.

وزن کیف اداری زنانه

از آنجایی که در زمان رفت و آمد به محل کار باید چندین ساعت کیف اداری را حمل کنید، وزن کیف بسیار پراهمیت است. کیف اداری باید از یک وزن استاندارد برخوردار باشد. سبک بودن بیش از حد کیف می­تواند نشان‌دهنده‌ی کیفیت پایین آن باشد. کیف­هایی که کیفیت پایینی دارند، معمولا زودتر آسیب می­بینند و پاره می‌شوند. همچنین به همراه داشتن کیف‌های سنگین به ‌مرور زمان موجب وارد آمدن آسیب­های جدی به ستون فقرات و دست شما می‌شود. بنابراین، یک کیف اداری زنانه مناسب باید از وزن استاندارد برخوردار باشد و خیلی سبک یا سنگین نباشد.

بند کیف اداری زنانه

به دلیل اینکه در دست نگه داشتن کیف اداری برای ساعت­های طولانی می تواند خسته کننده باشد، یک کیف اداری زنانه مناسب باید از بند برخوردار باشد تا بتوان آن را بر روی شانه انداخته و حمل آن را راحت­تر کرد. بعضی از کیف‌های اداری دارای یک بند و بعضی دیگر از دو بند برخوردارند. هم‌چنین، معمولا یکی از بندها کوتاه و دیگری بلند است؛ تا بتوانید هر زمانی که خواستید کیف را بر روی شانه خود انداخته و آسان­تر حمل کنید.

مدل کیف اداری زنانه

دوخت کیف اداری زنانه

به طور معمول، کیف­های اداری زنانه به شکل دستی و ماشینی دوخته می­شوند. معمولا دوخت ماشینی از دوخت دستی منظم‌تر و دارای دقت بالاتری است، هرچه دقت دوخت بالاتر باشد، دوخت تمیزتر و کیف زیباتر خواهد شد. البته برخی از انواع کیف‌ اداری زنانه سنتی و هنری، با دست دوخته می­شوند که اگر دوخت آن تمیز انجام شود، بر کیفیت کلی کیف افزوده می­شود.

یراق آلات مورد استفاده در کیف اداری زنانه

یکی دیگر از ویژگی­هایی که باید در راهنمای انتخاب کیف زنانه مورد توجه قرار دهید، یراق آلات کیف ها هستند. منظور از یراق آلات کیف اداری، همان اجزای کیف مانند زیپ، دکمه، سگک و سایر اجزا و تزئینات مختلف به‌کار رفته درکیف هستند. در هنگام خرید کیف اداری زنانه باید به کیفیت ساخت، زیبایی، رنگ و هماهنگی آن‌ها با بدنه‌ی کیف توجه کنید. در واقع، اگر یراق‌آلات باکیفیت در کیف اداری به کار رفته باشد، علاوه بر افزایش جلوه ظاهری کیف، می‌توانند عمر و ماندگاری کیف را هم به ‌شکل چشم‌گیری افزایش دهند.

تعداد جیب­های به کار رفته

با توجه به اینکه کیف­های ادرای برای حمل وسایل به کار می­روند، دارای جیب­های داخلی و خارجی زیادی برای نظم بخشیدن به وسایل هستند. با توجه به سلیقه و نیاز خود می­توانید کیف­هایی را انتخاب کنید که دارای جیب­های کمتر یا بیشتر باشند.

جنس مناسب کیف اداری زنانه

به ‌طور معمول، کیف­های اداری شامل کیف برزنتی و کیف چرمی می‌شوند. کیف‌های چرمی دارای ظاهری شیک و زیبا هستند و به دلیل استفاده از چرم طبیعی یا مصنوعی در ساخت آن­ها، از مقاومت بالایی برخوردارند؛ به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. از آنجایی که انواع چرم مصنوعی با کیفیت بالا و بی­کیفیت در بازار وجود دارند، باید در هنگام خرید کیف، به نوع چرم و جنس آن دقت کنید. کیف­های اداری تولید شده با چرم مصنوعی، با مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند و سپس متریالی مانند موم و رنگ، بافت آن­ها را زیبا می‌کند. ساخت چرم طبیعی با استفاده از پوست حیواناتی نظیر گاو، گاومیش و… انجام می‌شود و به همین دلیل مقاومت بالایی دارد. به‌ علاوه، از آنجایی که هزینه‌ی ساخت کیف اداری با چرم طبیعی بالاتر است، طبیعی است که از قیمت بیشتری برخوردار است.

رنگ مناسب کیف اداری زنانه

از آنجایی که کیف اداری زنانه در محیط اداری استفاده می­شود، بهترین رنگ برای این نوع کیف­ها، رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره، مشکی و سرمه­ای هستند. این رنگ‌ها با محیط­های اداری کاملاً هماهنگ هستند و به راحتی با استایل­های اداری ست می­شوند. معمولا کیف­های اداری به صورت تک­رنگ طراحی می­شوند، اما برخی از آن­ها نیز دو رنگ هستن که طرفداران کمتری دارند.

تفاوت کیف اداری زنانه و مردانه

طبق راهنمای انتخاب کیف زنانه کیف اداری زنانه دارای تفاوت‌هایی با مدل مردانه آن است. اولین تفاوت به تعداد جیب‌های کیف برمی­گردد. از آنجایی‌ که خانم­ها نسبت به آقایان وسایل بیشتری با خود حمل می­کنند، کیف­های اداری زنانه دارای جیب‌های بیشتری هستند. همچنین ظاهر کیف‌های زنانه نسبت به کیف­های اداری مردانه، زیباتر است و جزئیات ظریف بیشتری در آن­ها به کار رفته است. بنابراین، از نظر ظاهری می­توان تفاوت‌های مختلفی بین کیف اداری مردانه و زنانه مشاهده کرد؛ اما سادگی یکی از ویژگی­های اصلی تمام کیف‌های اداری به شمار می­رود.

توجه به ظاهر کیف اداری زنانه

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب کیف اداری زنانه باید مورد توجه قرار دهید، ظاهر آن است. دقت داشته باشید که در کنار جنس خوب و کیفیت بالا، باید شکل ظاهری کیف را نیز دوست داشته باشید تا در هنگام استفاده احساس خوبی داشته باشید. کیف­های اداری زنانه از کیف­های اداری مردانه ظرف­تر و زیباتر طراحی و تولید می­شوند. ظاهری مستطیل مانند دارند و می­توان به صورت دستی و یا دوشی از آن­ها استفاده کرد. اگر به ظاهر کیف اداری بسیار اهمیت می­دهید؛ می­توانید از مدل­هایی که جزئیات ظریف‌تر و زنانه­تری در آن­ها به کار رفته است، استفاده کنید.

کیف اداری زنانه ارزان

جادار بودن

از دیگر ویژگی­هایی که در راهنمای انتخاب کیف زنانه باید به آن توجه کرد؛ جادار بودن کیف اداری است. همان­طور که پیش­تر گفته شد؛ کیف‌های اداری زنانه برای حمل وسایل و ابزار طراحی شده­اند، بنابراین جنس خود کیف باید وزن متعادلی داشته باشد و خیلی سنگین نباشد. همچنین کیف اداری باید قسمت‌بندی شده باشد تا بتوان وسایل را به راحتی در آن چید و تا محل اداره حمل کرد.

نکات مهم در هنگام خرید بهترین کیف اداری زنانه

به طور معمول بهترین برندهای کیف اداری زنانه، محصولات خود را با استفاده از چرم طبیعی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. از آنجایی که این روز‌ها محصولات تقلبی در بازار به وفور یافت می­شوند؛ باید به برند کیف اداری توجه کنید و محصولات اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. چند روش ساده برای این کار وجود دارد. به کیفیت دوخت کیف توجه کنید؛ کیف­های اصلی دارای دوخت تمیز و حرفه­ای هستند. در یک دوخت تمیز، کمترین نخ­های آویزان و نخ­کشی وجود دارد. دوخت­ها باید منظم و مرتب باشند؛ در غیر این­صورت در برابر فشار مقاومتی نخواهند داشت. همچنین زیبایی ظاهری و براق بودن چرم می­تواند نشان دهنده کیفیت بالا باشد. با توجه به یراق آلات کیف نیز می­توانید به کیفیت آن پی ببرید. یراق آلات مانند زیپ، قفل و… باید با سایر جزئیات کیف هماهنگ باشند و از جنس باکیفیتی ساخته شده باشند.

طبق راهنمای انتخاب کیف زنانه باید در هنگام خرید کیف اداری، به ابعاد آن هم توجه کنید. اگر اندازه‌ی کیف اداری خیلی کوچک باشد، ممکن است جایی برای اسناد، پوشه­ها و حتی لپ­تاپ شما نداشته باشد. همچنین اگر کیف شما خیلی بزرگ باشد، دست­وپاگیر خواهد بود و حمل آن نیز دشوار است. پس باید توجه داشته باشید که یک کیف اداری با ابعاد استاندارد انتخاب کنید که بتوانید به آسانی لوازم مورد نیازتان را درون آن قرار دهید. کیف اداری باید از ابعاد و وزن مناسبی برخوردار باشد و سنگینی آن باعث خستگی و آسیب به دست و کمر شما نشود.

بعضی خانم‌ها هنگام انتخاب کیف اداری، به سراغ انتخاب کیف­های کوله پشتی و دوشی می­روند. این نوع کیف­ها علاوه بر جادار بودن، به شما این امکان را می­دهند که با حمل کیف بر روی دوش، فشار زیادی به بدن شما وارد نشود و آسان­تر کیف را حمل کنید.

در هنگام خرید کیف اداری زنانه چه به صورت خرید حضوری و چه در خرید اینترنتی، باید تنها به سراغ فروشگاه­های معتبر بروید. این نوع فروشگاه­ها محصولاتی با کیفیت بالا و اورجینال ارائه می­دهند. به این ترتیب از بابت خرید کیف باکیفیت خیالتان آسوده خواهد بود.

قیمت کیف اداری زنانه

قیمت کیف اداری زنانه به عوامل متعددی نظیر جنس کیف، کیفیت دوخت، برند تولیدکننده کیف، جنس و میزان یراق‌آلات به کار برده شده در کیف، ابعاد کیف، وزن آن و… بستگی دارد. به عنوان مثال، کیف چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی گران­تر خواهد بود. همچنین هرچه ابعاد کیف بزرگ­تر باشد و برند تولیدکننده آن مشهورتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

 کیف اداری چرم زنانه

مراقبت کردن از کیف اداری زنانه

کیف اداری زنانه مانند هر کیف دیگری نیاز به مراقبت دارد، تا در گذر زمان از زیبایی و کیفیت ان کاسته نشده و ظاهر همان روز اول را داشته باشد. به ویژه اگر کیف اداری از چرم طبیعی ساخته شده باشد، حساس­تر است و نگهداری آن نیز مشکل­تر می­باشد. دانستن چند نکته‌ کوچک باعث می­شود که کیف اداری شما با گذشت زمان همچنان زیبا و باکیفیت بماند. این نکته­ها به شرح زیر است:

  • هر زمانی که احساس کردید کیف شما کثیف شده است، در اولین فرصت باید آن را تمیز کنید و این کار را به زمان دیگر موکول نکنید.
  • کیف اداری چرم خود را در مکان­های مرطوب قرار ندهید و دقت داشته باشید که همیشه کیف‌ خشک باشد. یکی از راه‌های نگهداری از چرم، چرب کردن آن با واکس است. به نوعی واکس غذای چرم است و باعث افزایش ماندگاری آن می­شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از کیف اداری چرم خود مدت زیادتری استفاده کنید، باید به خوبی از آن مراقبت کنید.
  • کیف چرمی و برزنتی خود را در تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید؛ این کار می تواند به کیف آسیب برساند.
  • دقت داشته باشید که بیش از ظرفیت کیف خود در آن وسیله قرار ندهید. این امر باعث آسیب به کیف می­شود و با فشار آمدن بر روی درزها و دوخت آن، از طول عمر کیف کاسته خواهد شد.
  • برای تمیز کردن کیف اداری زنانه، از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و کیف را در دمای معتدل و به دور از تابش نور مستقیم خورشید خشک کنید. سعی کنید در هنگام تمیز کردن، دستمال را به یراق آلات کیف نکشید تا باعث زنگ‌زدگی و پوسیدگی آن­ها نشوید.

جمع­بندی

توجه به راهنمای انتخاب کیف زنانه باعث می­شود بتوانید با توجه به نیاز و بودجه­ای که برای تهیه کیف در نظر گرفته­اید، بهترین انتخاب را داشته باشید. انتخاب یک کیف اداری زنانه مناسب موجب آسان­تر شدن حمل وسایل مورد نیاز شما به محل کارتان خواهد شد و به وسایل شما نیز نظم خواهد بخشید. با انتخاب یک کیف اداری که با ظاهر شما نیز هماهنگ است، می­توانید یک استایل اداری جذاب برای خود بسازید تا زندگی کاری شما حالت خسته­کننده به خود نگیرد. توجه به کیفیت کیف اداری در کنار قیمت آن، از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید کیف اداری زنانه در نظر بگیرید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا