زیبایی

ناگفته های شنیدنی برند ویکتوریا سکرت، پرطرفدارترین مارک آمریکایی

ویکتوریا سکرت، برند آمریکایی و تولید کننده لوازم آریشی بهداشتی و لباس زیر زنانه است که از سال ۱۹۷۷ تا کنون در حال …

فروشگاه ویکتوریا سکرت

فوریه ۱۹۷۷، ساعت ۱۷، هوا کمی بارانی و سرد است و  (Roy Raymond)روی ریموند، در حالی که کمی دچار استرس شده است، در حال رفتن به خیابان Sutter Street ایالت کالیفرنیا است تا سفارش دیشب همسر خود را انجام دهد و بعد به خانه برود. مردی که در حال رفتن به مغازه ای است تا برای همسرش لباس زیر بخرد. اما چالش مهمی وجود دارد؛ دیده شدن یک مرد در فروشگاه لباس زیر زنانه و سنگینی نگاه ها باعث دوچندان شدن استرس روی ریموند می‌شود، طوری که در نهایت بدون این که خریدی بکند از مغازه خارج شد.

جرقه ای برای تاسیس یک برند جدید در زهن ریموند رخداد، اما این بار با هدفی متفاوت؛ برند ویکتوریا سکرت، آغاز فرهنگسازی در کنار تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده لباس زیر زنانه و لوازم آرایشی شد. ویکتوریا سکرت در حال حاضر، از مشهور ترین برند های تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی در جهان است.

تاریخچه برند ویکتوریا سکرت

روی ریموند بنیانگذار ویکتوریا سکرت

به گزارش مجله واشنگتن پست در سال ۲۰۱۹، برند ویکتوریا سکرت، عنوان بزرگترین خرده فروش لباس زیر زنانه ایالت متحده را به خود اختصاص داد؛ اما داستان این پیروزی چه بود؟! او در سال ۱۹۷۷، پس از آنکه نتوانست تابوی خرید لباس زیر زنانه توسط یک مرد را بشکند، با همسر خود گی ریموند تصمیم به تاسیس برندی گرفتند که در آینده ای نه چندان دور، تبدیل به بزرگترین فروشگاه فروش لباس زیر زنانه و لوازم آرایشی شد.

اگر چه تنها دلیل این تصمیم بزرگ، سنگینی نگاه بانوان حاضر در مغازه نبوده و زشت بودن بیش از حد لباس های زیر موجود، طرح های دموده و جنس نامتعارف مواد اولیه از دیگر دلایلی بودند که ریموند را وادار به چنین تصمیمی کرد. تاسیس برند ویکتوریا سکرت در سال ۱۹۷۷، ریموند را به عنوان صاحب ویکتوریا سکرت ۸۰ هزار دلار زیر بدهی برد.

راز صعود ویکتوریا در جدول خرده فروشان ایالات متحده

بعد از گذشت یکسال از فعالیت برند ویکتوریا، به طرز عجیبی متوسط سود سالانه این شرکت به بالای ۵۰۰ هزار دلار رسید و این عدد آنقدر بزرگ بود تا ریموند این جرأت را به خود بدهد که چهار فروشگاه جدید تأسیس کند. محبوبیت روزافزون مارک ویکتوریا سکرت در بین مردم ایالت متحده، باعث زمینگیر شدن ۱۰ ها شرکت بزرگ دیگر شد که سالها در این زمینه فعالیت داشتند.

برند ویکتوریا سکرت فراز و نشیب های بسیاری را در ابتدای فعالیت خود تجربه کرد؛ کمبود مشتری و روی دست ماندن محصولات ویکتوریا سکرت یکی از دلایلی بود که می‌توانست حتی باعث ورشکستگی این برند شود. در نهایت به خاطر بالا و پایین های موجود در بازار، ریموند مجبور به فروش سهام این شرکت شد و همین امر باعث نجات یافتن مارک محبوب ویکتوریا از شکست حتمی شد.

محبوبیت مارک ویکتوریا سکرت در ایالات متحده

(Leslie Herbert Wexner)لسلی وکسنر، سرمایه دار آمریکایی پس از خرید سهام اصلی ویکتوریا سکرت، اقدام به ارتقای کیفیت کالا های تولید شده کرد. با اینکه از نظر زیبایی، برند ویکتوریا سکرت از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر بود، اما باز هم بر روی طراحی های جدید و ایده های بکر کار شد تا ویکتوریا در عرصه تولید لباس زیر زنانه بی رقیب باشد.

لسلی وکسنر، خریدار سهام ویکتوریا سکرت و صاحب آن

وکسنر صاحب فروشگاه The Limited نیز بود و همین باعث شده بود تا بتواند از تجربه های خرده فروشی خود برای ویکتوریا سکرت استفاده کند. ادامه فعالیت به همراه سرمایه گذاری های وکسنر، بالا بردن کیفیت و ایده پردازی های جذاب برای تولید لباس خواب و لباس زیر باعث شد تا در سال ۱۹۹۵، ویکتوریا سکرت بیش از ۶۷۰ شعبه داشته باشد.

محبوبیت بیش از اندازه این برند باعث شده بود که مدت کوتاهی، مردم برای خرید محصولات اورجینال ویکتوریا سکرت به مشکل بخورند، چرا که افراد سودجو اقدام به تولید محصولات بی کیفیت و تقلبی با نام این برند مشهور افتاده بودند.

جهانگیری برند ویکتوریا سکرت

پیشرفت برند ویکتوریا سکرت در ۱۵ تا ۲۰ سال پس از شروع فعالیت خود باعث شده بود تا مؤسسان و رئسای این شرکت به فکر صادرات و گسترش حوزه تولید و فروش برند ویکتوریا سکرت بیفتند. ویکتوریا سکرت هم اکنون جزء برند های بسیار سرشناس و محبوب در سطح جهانی می‌باشد.

 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا