زیبایی

۱۰ نکته مهمی که در لیزر جای جوش باید دقت شود 

استفاده از لیزر برای از بین بردن جای جوش و زخم در صورت این روزها استفاده از پرتو لیزر برای از بین بردن جای جوش و زخم، نوعی روش ساده و کارآمد، برای درمان مشکلات پوستی در صورت شناخته می شود.

مکانیسم عمل در لیزر درمانی چگونه است؟

لیزر محل جوش

در این روش با تابش لیزر یا همان پرتوهای متمرکز نور لیزر که در طول موج‌ مشخصی تابیده می شوند، بافت‌های پوست را برای بازسازی و جوانسازی تحریک می‌کنند.

به صورت کلی لیزر درمانی نوعی شیوه ی درمانی است که در آن با تابش پرتو لیزر به بافت‌های مورد نظر بدن، باعث تحریک سلول ها از منظر بیولوژیک می‌شوند. تحریک بیولوژیک با لیزر می‌تواند باعث رشد بافت و ترمیم آن شود. نتیجه ی لیزر، تسریع فرآیند بهبود زخم و در بعضی موارد کاهش قابل توجه درد، التهاب و از بین رفتن جای زخم در صورت یا بدن بیمار است.

چند بار می توان لیزر جای جوش   انجام داد؟

گاهی تمام جای زخم و جای جوش در پوست صورت یا پوست بدن، با یک جلسه لیزر از بین می‌رود. با این حال در بعضی افراد هم ممکن است برخی زخم‌ها با یک جلسه تاباندن لیزر کاملا بهبود پیدا نکنند؛ اما بسیار کمتر به چشم بیایند.

در برخی موارد که جای جوش یا زخم عمیق تر یا کهنه تر است، قطعأ انجام چند جلسه لیزر جای جوش ، مورد نیاز است تا این اشخاص به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.  بی تردید با کمک لیزر، مشکلات پوست و ظاهر ناخوشایند آن بسیار بهتر خواهد شد.

میزان اثرگذاری لیزر درمانی به چه عواملی بستگی دارد؟

لیزر محل جوش

میزان اثرگذاری لیزر در بهبود جای جوش و زخم به میزان عمق، ریشه داشتن و گستردگی موضعی آن مشکل، بستگی دارد. می توان نتیجه گرفت که معاینه و بررسی پزشک و مشورت با او برای مشخص شدن میزان اثرگذاری لیزر، ضروری است.

اگر جز افرادی هستید که با مشورت پزشک، واجد شرایط لازم برای لیزر جای جوش یا زخم های آکنه هستید در ادامه با ما همراه باشید تا نکات بسیار ارزنده ای را به اطلاع شما برسانیم.

نکات لازم که قبل از اقدام به لیزر جای جوش باید رعایت کنید

  1. از دو هفته قبل از انجام عمل لیزر هیچ گونه مکمل آسپرین یا رقیق کننده خون مانند وارفارین، مصرف نکنید.
  2. حداقل ۲ هفته قبل از آغاز درمان خود، سیگار نکشید.
  3. به هیچ عنوان هیچ گونه محصول مراقبت از پوست را که حاوی رتینول است، از ۲ هفته قبل از درمان مصرف نکنید.
  4. گاهی دیده شده است که درصد معدودی از افراد با توجه به توصیه و تشخیص پزشک متخصص پوست و مو، قبل از درمان با لیزر، داروهای درمان آکنه شان را متوقف کرده اند.
  5. در مورد افرادی که مستعد ابتلا به زخم­های سرد هستند، ممکن است یک داروی پیشگیرانه و آنتی بیوتیک توسط پزشک متخصص تجویز شود.

نکات لازم که بعد از اقدام لیزر جای جوش باید رعایت کنید

مراقبت های قبل و بعد از لیزر محل جوش

به صورت کلی انجام مراقب های لازم پس از لیزر درمانی پوست بسیار مهم هستند.

داشتن انتظارات واقع بینانه پس از انجام لیزر جای جوش بسیار مهم است. شما باید بدانید درمان با لیزر زخم ­های آکنه را کاملاً از بین نمی­برد. در بهترین حالت، اسکارها (جای جوش و آکنه) بسیار کمرنگ خواهند شد.

باید در هفته­ ها و ماه ­های بعد از انجام لیزر جای جوش ، در مراقبت از پوست خود بسیار هوشیار و دقیق باشید.

  1. حتماً زمانی که در معرض تابش نور خورشید قرار میگیرد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ چرا که بافت های پوست شما در معرض آسیب ناشی از تابش لیزر قرار داشته اند و قطعأ احیا و بازسازی اش زمان بر است. بنابراین استفاده از ضد آفتاب برای کمک به روند درمان و قبل از ترک خانه بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
  2. قطعاً و حتماً شما ۶ تا ۸ هفته پس از لیزر محل جو، از برنزه کردن یا فعالیت ­های دیگری که منجر به قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب می­شود خودداری کرد. بهتر است بدانید که نور خورشید جای لیزر را شبیه لک پررنگی می کند.
  3. ممکن است پزشک برای جای لیزر شما، یک تونر یا مرطوب­ کننده یا کرم التیام دهنده مخصوص را تجویز کند؛ حتماً این داروها را استفاده کنید. استفاده از آن ها بخشی از درمان شماست. بدون تردید این داروهای جانبی موجب می­شوند تا بهترین نتایج، از لیزر جای جوش برای شما حاصل شود.
  4. برای جلوگیری از عفونت، حتماً ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید.
  5. ممکن است پوست شما به مدت چند روز یا حتی چند هفته دچار قرمزی باشد. هرگز کارهایی که التهاب پوست شما را بیشتر می کند، انجام ندهید. همچنین مواد غذایی حساسیت برانگیز مصرف نکنید.
  6. همچنین استفاده از کرم­های آرایشی مانند کرم پودر و پنکک، تا یک هفته بعد از لیزر جای جوش به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

فراموش نکنید نتایج درمان لیزر جای جوش شما فوراً قابل مشاهده نیست. شما برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب نیاز به طی شدن ۷ تا ۱۰ روز دارید. با گذشت دو هفته از لیزر جای جوش کم کم متوجه کارساز بودن نتیجه ی درمان خود خواهید شد.

نکته ی بسیار مهم و شادی بخش این است که  نتایج درمانی در لیزر جای جوش دائمی است.

کلام آخر

اگر قصد لیزر جای جوش و از بین بردن جای آن را دارید؛ می توانید از تجهیزات ، امکانات و پزشکان متخصص و حرفه ای کلینیک زیبایی ایران بهره مند شوید.

پزشکان و متخصصان ماهر حاضر در کلینیک ایران ، پاسخ گوی سوالات و ابهامات شما پیرامون لیزر جای جوش هستند.

برای ارتباط و گرفتن وقت مشاوره شما می توانید برای ارتباط و گرفتن وقت مشاوره با مشاورین و متخصصان مجرب

کلینیک ایران با تلفن های ۰۲۱۷۵۱۱۳ و ۰۹۱۲۴۱۴۵۱۳۲ در تماس باشید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا