دکوراسیون

اگر برای خرید یا تعویض کابینت در رشت کسی را نمی‌شناسید، حتماً بخوانید!

اگر برای خرید یا تعویض کابینت در رشت کسی را نمی‌شناسید، حتماً بخوانید!

E:\سلام ساختمان\متن ها\1401\زمستان\اسفند 1401\رپورتاژ- کابینت رشت\infinity-1-5.jpg

خرید یا تعویض کابینت در هر شهر، نیازمند داشتن اطلاعاتی کافی درباره اصول، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ آن منطقه می‌باشد. به طور مثال برای سفارش کابینت در شهرهای شمالی ایران (مانند رشت)، لازم است رطوبت بالای این شهر نیز در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد.

از سویی دیگر، با توجه به افزایش قابل ملاحظه قیمت‌ها در سال‌های اخیر، انتخاب متریال و سبکی مناسب برای کابینت منزل، به دغدغه‌ای اساسی تبدیل شده است. برای مثال می‌توان با خرید کابینتی در سبک مدرن، در هزینه‌های تمام شده صرفه جویی کرد؛ چرا که این کابینت‌ها طرح‌های ساده و کم ‌کار دارند.

در این مقاله، به طور ویژه به متریال‌، سبک‌های رایج و قیمت کابینت در شهر زیبای رشت اشاره خواهیم کرد. توصیه می‌کنیم گیلکی‌های عزیز، خصوصاً ساکنین رشت مطالعه این مطلب را از دست ندهند تا برای خرید کابینت باب میل خود، دچار سردرگمی نشوند.

پرطرفدارترین متریال‌های کابینت آشپزخانه در رشت چیست؟

اگر برای خرید یا تعویض کابینت در رشت کسی را نمی‌شناسید، بهتر است قبل از هر چیز، با ۵ مدل از پرطرفدارترین کابینت‌های رشت بر حسب نوع متریال آشنا شوید. این کابینت‌ها عبارت‌اند از:

  1. کابینت آشپزخانه هایگلاس
  2. کابینت آشپزخانه پلی اورتان
  3. کابینت آشپزخانه ممبران
  4. کابینت آشپزخانه چوبی
  5. کابینت آشپزخانه روکش چوب

شناخت ویژگی‌های مهم این کابینت‌های پرکاربرد در رشت، برای افرادی که در رشت کسی را نمی‌شناسند، به عنوان یک راهنمای خوب عمل می‌کند. بنابراین در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های مهم هر متریال، بیشتر آشنا شوید.

کابینت آشپزخانه هایگلاس (لمی گلاس و پلی گلاس)

یکی از متریال‌هایی که برای ساخت کابینت مدرن در رشت خیلی کاربرد دارد، کابینت هایگلاس است. این کابینت از ام دی اف با نوعی روکش پلاستیکی به نام هایگلاس ساخته می‌شود. به ویژه انواعی از کابینت‌های هایگلاس که روکش پلاستیکی پلی گلاس و لمی گلاس دارند، در برابر رطوبت شهرهای شمالی، از مقاومت بهتری برخوردار هستند. کابینت‌های هایگلاس سطح براقی دارند و با درخشش خود، زیبایی منحصر به فردی به آشپزخانه منزل شما می‌بخشند.

E:\شرکت سلام ساختمان\برون سپاری های جدید\پریسا\انتشار در سال 1402\ویرایشی\رپورتاژ کابینت ساز در رشت\رپورتاژ کابینت ساز در رشت\Picturjjnjle1.jpg

بازتابش نور بر سطح براق کابینت هایگلاس، موجب روشن شدن هر چه بیشتر آشپزخانه می‌شود؛ پس گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه‌هایی با متراژ کوچک به نظر می‌رسد. البته لازم به ذکر است که کابینت هایگلاس، حساسیت بالایی در برابر خراش و ضربه دارد و نیازمند مراقبت ویژه است. البته این ایراد در کابینت‌های لمی گلاس و پلی گلاس، تا حد زیادی برطرف شده است.

کابینت آشپزخانه پلی اورتان

کابینت پلی اورتان، بدنه‌ای چوبی و معمولا از جنس چوب ام دی اف دارد که با رنگ مقاوم و با کیفیت پلی اورتان، روکش‌دهی شده است. پس در این نوع کابینت، نگرانی‌ها در قبال نفوذ رطوبت و آسیب سطحی، بسیار کم است و همین موضوع این کابینت را در رشت، بسیار پرطرفدار کرده و می توان گفت این کابینت بهترین کابینت برای شمال محسوب می شود.

E:\سلام ساختمان\متن ها\1401\زمستان\اسفند 1401\رپورتاژ- کابینت رشت\PPD_Hero_Image (1) (1).jpg

اگر ساکن رشت هستید و با قیمت نسبتا بالای این کابینت مشکلی ندارید، استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم. در ضمن استفاده از کابینت پلی اورتان با روکش رنگ پلی اورتان برپایه روغن، باعث می‌شود کابینت شما در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالاتری داشته باشد.

کابینت آشپزخانه ممبران

ممکن است به جای کابینت ممبران، نام دیگر آن یعنی کابینت وکیوم به گوشتان خورده باشد. این کابینت‌های پرطرفدار، معمولا ورقه‌های ام دی اف پوشش داده شده با روکش پی وی سی ضد آب هستند که اغلب در ساخت کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک مورد استفاه قرار می‌گیرند.

C:\Users\lenovo\Downloads\Classic-country-style-kitchen-cabinet-popular-in-Russia.jpg

در کابینت ممبران، بر خلاف کابینت‌های مینیمال سبک مدرن، شاهد طرح‌هایی پرکار از منبت‌کاری، کنده‌کاری و … هستیم. همچنین در این کابینت‌ها، به کار بردن المان‌هایی همچون ستون، تاج، سرستون و … بسیار رایج است. متاسفانه کابینت ممبران تنوع رنگ پایینی دارد و در هر رنگی قابلیت اجرایی ندارد. اما خوبی آن این است که برای شما امکان اجرای طرح‌های گران قیمت کابینت چوبی را، با هزینه‌ای کمتر و حدود یک سوم تا نصف کابینت چوبی، فراهم می‌کند.

کابینت آشپزخانه چوبی

در فضای شهرهای شمالی ایران و در مجاورت جنگل‌های سرسبز، داشتن کابینتی از جنس چوب در آشپزخانه، بسیار اغواکننده به نظر می‌رسد. کابینت چوبی، یکی از کابینت‌های پرطرفدار و به نوعی لوکس‌ترین کابینت موجود در حال حاضر به شمار می‌رود. در ساخت این کابینت از چوب طبیعی درختانی همچون بلوط، راش و گردو استفاده می‌شود و طبیعتاً قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با سایر کابینت‌های موجود در بازار دارد.

C:\Users\lenovo\Downloads\wood-kitchen-cabinets.jpg

به جز قیمت بالا، تنها ایرادی که برای این نوع کابینت لاکچری وجود دارد، امکان هجوم حشرات است که در شهری مثل رشت، باید کابینت چوبی را رنگ آمیزی کنید تا این ایراد، مشکل ساز نشود.

کابینت آشپزخانه روکش چوب

کابینت‌های روکش چوب، نزدیک‌ترین جایگزین برای کابینت‌های تمام چوب طبیعی هستند. در ساخت این کابینت‌ها، تنها از روکش چوب طبیعی، برای پوشش بدنه کابینت استفاده می‌شود و بدنه کابینت، از جنس چوب مصنوعی ام دی اف است. قیمت این کابینت به دلیل کاربرد کمتر چوب طبیعی، ارزان‌تر از کابینت تمام چوب است. بنابراین اگر ساکن رشت هستید و به دنبال کابینتی با ظاهر مجلل چوب طبیعی اما ارزان‌تر می‌گردید، کابینت روکش چوب برای شما خیلی مناسب است. منتهی باید مواظب باشید که سطح این کابینت‌ها دچار خراشیدگی نشود، زیرا در این صورت ورق ام دی اف کابینت، خیلی سریع دچار رطوبت و پوسیدگی می‌شود.

اما برای کسانی که به دنبال خرید یا تعویض کابینت در رشت هستند، تنها شناخت متریال‌های کابینت رایج در رشت کافی نیست و در ادامه نوبت به شناخت سبک‌های کابینت رایج در این شهر می‌رسد.

سبک های پر طرفدار کابینت آشپزخانه در رشت چیست؟

به طور کلی اکثر کابینت‌ها در کشور، با سه سبک اصلی مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک ساخته می‌شوند. اما طبق بررسی‌های انجام شده توسط منابع معتبر و تخصصی در زمینه کابینت مانند سایت سلام ساختمان، عمده سفارش‌های ثبت شده کابینت‌ در رشت، در سبک مدرن هستند. البته این شامل تمام کابینت‌ها نمی‌شود و همچنان شاهد نمونه‌های موفق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک نیز در رشت هستیم؛ امّا تعداد آن‌ها در مقایسه با کابینت‌های مدرن کمتر است. کابینت‌های کلاسیک معمولا زرق و برق و منبت کاری‌های زیادی دارند و از تزئینات اضافه‌ای مانند تاج و ستون و … در آن‌ها استفاده می‌شود. اما در مورد کابینت مدرن در ادامه صحبت می‌کنیم.

کابینت مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابینت‌های مدرن، ظاهری ساده و مینیمال دارند. رعایت ظرافت و سادگی، کمک گرفتن از خطوط و اشکال هندسی ساده، از نکاتی است که در سبک مدرن رعایت می‌شود. همچنین در سبک‌های مدرن، خبری از دستگیره‌های پرکار و بزرگ نیست. حتی در مواردی، کابینت‌ها بدون دستگیره یا با دستگیره مخفی تولید می‌شوند تا سادگی در ظاهر کابینت‌ها حفظ شود.

C:\Users\lenovo\Downloads\Chamber_Furniture_6336_Kitchen_Design_Kingston_Upon_Thames_Surrey_01959532553-026-1024x683.jpg

نکته مهم: در نهایت اگر به عنوان یکی از ساکنین رشت، به هیچ کدام از سبک‌های کابینت مدرن و کلاسیک علاقه ندارید، می‌توانید از سبک مابین نئوکلاسیک استفاده کنید. در سبک نئوکلاسیک نه شلوغی طرح‌های کلاسیک وجود دارد و نه خبری از سادگی طرح‌های مدرن است.

البته اگر برای خرید یا تعویض کابینت در رشت کسی را نمی‌شناسید، تنها دانستن سبک و متریال کابینت نمی‌تواند یک راهنمای کافی برای شما باشد. بلکه باید قیمت‌های اتحادیه کابینت سازان در رشت را هم بدانید.

محدوده قیمت اتحادیه کابینت سازان در رشت برای انواع کابینت چقدر است؟

برای اطلاع داشتن از قیمت متریال‌های رایج کابینت در رشت، به جدول ارائه شده در این قسمت توجه داشته باشید. می‌توانید با مقایسه قیمت متریال‌ها، انواع کابینتی که مد نظر دارید را اولویت‌بندی کنید و انتخابی هوشمندانه داشته باشید. ارقام این جدول، مربوط به سال ۱۴۰۲ هستند.

«جدول قیمت متری اتحادیه کابینت سازان رشت، مربوط به رایج‌ترین کابینت‌ها»

نوع متریال کابینتحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)
کابینت هایگلاس۴,۸۰۰,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
کابینت پلی گلاس و لمی گلاس۵,۳۰۰,۰۰۰۷,۰۰۰,۰۰۰
کابینت ممبران۵,۷۰۰,۰۰۰۷,۰۰۰,۰۰۰
کابینت پلی اورتان۷,۰۰۰,۰۰۰۸,۵۰۰,۰۰۰
کابینت روکش چوب۸,۰۰۰,۰۰۰۱۱,۰۰۰,۰۰۰
کابینت چوبی۱۵,۰۰۰,۰۰۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰

توجه داشته باشید که قیمت‌گیری هر کابینت به صورت متری، روشی با دقت پایین است. چون طبق این روش، از عوامل مختلفی که بر قیمت نهایی کابینت تاثیر دارند، چشم پوشی شده است. در ادامه شما را با مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت دقیق کابینت در رشت، آشنا می‌کنیم:

  • برند و نوع یراق آلات
  • تعداد طبقه‌های به کار رفته در کابینت
  • دستمزد ساخت و نصب کابینت در رشت
  • نوع کابینت (کابینت زمینی یا کابینت هوایی)
  • سبک کابینت
  • و …

پس در صورتی که قصد سفارش کابینتی در شهر رشت را دارید، فقط به قیمت‌های متری اکتفا نکنید و برای دریافت قیمت دقیق هر متریال، از متخصصین این حوزه بخواهید که به منزل شما بیایند و قیمت دقیق و تمام شده را به شما اعلام کنند.

E:\سلام ساختمان\متن ها\1401\زمستان\اسفند 1401\رپورتاژ- کابینت کرج\Modern kitchen cabinet white quartz.jpg

اما اگر حدود قیمت‌های اعلام شده برای انواع کابینت در رشت، برای شما گران به نظر می‌آیند، نا امید نشوید و ادامه مطلب را دنبال کنید.

کابینت آماده ارزان در رشت، راهی برای دور زدن گرانی کابینت!

کابینت آماده یا پیش ساخته، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که قصد خرید یا تعویض کابینت در رشت را دارند، اما کسی را نمی‌شناسند. این کابینت‌های ارزان قیمت را می‌توانید بدون هیچ گونه دردسری، تنها با مراجعه به بازار مانند کالا خریداری نمایید و بعد از ارسال، نصاب به راحتی آن را برای شما نصب می‌نماید. از دیگر ویژگی‌های کابینت آماده عبارت‌اند از:

  1. حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر بودن نسبت به کابینت‌های معمولی مشابه
  2. سرعت خرید و نصب بالا (قابل نصب درکمتر از یک روز)
  3. بدون نیاز به دردسرهای سرو کله زدن با کابینت ساز
  4. بدون نیاز به دردسرهای طراحی کابینت از صفر
  5. دارای طرح‌های آماده و قابل انتخاب در فروشگاه
  6. دارای قابلیت جابجایی و فروش مجدد

C:\Users\lenovo\Downloads\istockphoto-1093915578-612x612.jpg

پس در صورتی که مایل به خرید کابینتی باکیفیت اما مقرون به صرفه در رشت هستید، خرید کابینت‌ پیش ساخته، گزینه‌ای مهم به حساب می‌آید و بهتر است که این دسته کابینت را نیز در تصمیم‌گیری‌های خود در نظر داشته باشید. اما قدم بعدی برای خرید هر نوع کابینتی، انتخاب بهترین کابینت ساز است. پس در ادامه ویژگی‌های یک کابینت ساز حرفه‌ای در رشت را به شما می‌گوییم.

ویژگی‌های یک کابینت ساز حرفه‌ای در رشت چیست؟

برای یافتن یک کابینت ساز حرفه‌ای در رشت، باید با ویژگی‌های مهم یک فرد متخصص در این حوزه آشنا باشید. زیرا تنها در این صورت است که می‌توانید تفاوت بین یک کابینت ساز خبره را از فردی تازه‌ کار و غیرمتخصص تشخیص دهید. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • باتجربه بودن و داشتن سابقه کاری بالا
  • داشتن نمونه کارهای باکیفیت و نشان دادن آن‌ها به مشتری
  • داشتن نظرات مثبت مشتری‌های قبلی
  • داشتن کارگاه و دفترکار
  • بستن قرار داد مطمئن کابینت با مشتری
  • داشتن تیم حرفه‌ای
  • ارائه ضمانت‌های محکم به مشتریان (مانند ضمانت تحویل به موقع کابینت و …)

E:\سلام ساختمان\متن ها\1401\زمستان\اسفند 1401\رپورتاژ- کابینت رشت\European_Commission_launched_the_Renovation_Wave.jpg

بدون شک، انتخاب کابینت ساز با این معیارهایی که گفتیم، می‌تواند خرید کابینت در رشت را برای شما به فرآیندی ساده و کم دردسر تبدیل کند. اما چطور می‌توان چنین کابینت سازی را پیدا کرد؟

روش‌های معرفی بهترین کابینت ساز در گیلان چیست؟

در بخش قبل برای کسانی که به دنبال خرید کابینت در رشت بودند اما کسی را نمی‌شناختند، نکاتی ضروری برای تشخیص یک کابینت ساز حرفه‌ای در رشت را مطرح کردیم. اما پیدا کردن یک کابینت ساز حرفه‌ای با ویژگی‌هایی که گفتیم چگونه ممکن است؟

برای پیدا کردن کابینت ساز در رشت، سه روش اصولی وجود دارد:

  1. مراجعه به بازار و پیدا کردن کابینت ساز
  2. پرس و جو از دوست و آشنا
  3. پیدا کردن کابینت ساز از طریق سایت‌های فعال در این حوزه

روش اول که مانند یک هندوانه نابر است و معلوم نیست کابینت ساز انتخابی، چگونه از آب در بیاید. روش دوم هم برای افرادی که در رشت کسی را نمی‌شناسند کاربردی ندارد. تازه اگر کسی را هم بشناسید، تضمینی برای کیفیت کار کابینت ساز در مورد طرح انتخابی شما وجود ندارد. در نتیجه، توصیه می‌کنیم از روش سوم کمک بگیرید و با مراجعه به سایت‌های تخصصی کابینت سازی در استان گیلان و بررسی فعالیت کابینت سازهای عضو این فضاها، تحلیل دقیق‌تری از عملکرد این افراد داشته باشید.

E:\سلام ساختمان\متن ها\فروردین 1402\رپورتاژ کابینت ساز در رشت\modern-kitchen-high-cabinets.jpg

به این ترتیب می‌توانید به کمک نتایج جستجوی اینترنتی خود، با کابینت سازهایی که حداقل استانداردهای مد نظر شما را دارند، ارتباط برقرار کرده و درباره مراجعه حضوری، نحوه ثبت سفارش، قیمت هر نمونه کار، عقد قرارداد و سایر جزئیات پروژه، اطلاعات کسب کنید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    ممنون بابت این مطلب
    من رشت زندگی میکنم و به تازگی ازدواج کردم

    با همسرم تقریبا ۳ ماهیی دنبال کابینت کار حوب و حرفه ای میگشتیم ولی در نهایت کسی رو پیدا نکردیم
    یکی از دوستان، یک کابینت ساز در رشت معرفی کرد که و با ایشون تمام کردیم

    خوندن این مطلب رو برای کسانی که قصد ساخت کابینت در رشت دارند، پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا