آموزش انواع غذاها

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و ساده

ته چین مرغ مجلسی

 

ته چین مرغ

مواد لازم برای پنج نفر

برنج چهار پیمانه پلو پزی
ماست پرچرب یک پیمانه
زرده تخم مرغ سه عدد
گلاب پنج ق غ
روغن مایع نصف پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ نصف استکان
سینه مرغ دو عدد متوسط

طرز تهیه ته چین :

دوستان من برای درست کردن تهچین مرغ هیچوقت مرغ رو نمیپزم و ریش ریش نمیکنم. سینه مرغ را به صورت برش های باریک در میارم و با کمی پیاز و نمک و زعفرون دورن تابه تفت میدم. ابتدا مرغ ها و پیاز رو دورن تابه بریزد حرارت رو زیاد کنید بعد از چند دقیقه درون تابه آب جمع میشه اجازه بدید اب های اضافی خارج بشه و بعد با کمی کره تفت دهید

در اینجا حرارت رو کم کنید و اجازه بدید مرغ و پیاز حسابی با هم تفت بخورن بعد از ربع ساعت مرغ ما آمادس حرارت رو خاموش کنید و کنار بگذارید.
تخم مرغ ها رو به همراه گلاب با هم زن دستی یک دقیقه هم بزنید سپس ماست و کمی نمک رو اضافه کرده و هم بزنید و در اخر زعفران و روغن رو اضافه کنید و هم بزنید . بعد از این مرحله برنج رو که از قبل کمی زنده ابکش کردید رو اضافه کنید.

حالا قابلمه رو کنار دستتون بزارید از نچسب بودن قابلمه مطمئن باشید . کف قابلمه رو کمی روغن مایع بریزید. سپس نیمی از برنج رو کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق حسابی فشار بدید تا صاف و یکدست و فشرده بشن. بعد مرغ و پیاز تفت داده شده رو به همراه کمی زرشک تفت داده اضافه کنید . و بعد مجدد یک لایه دیگه برنج ریخته و مجدد با پشت قاشق همه سطح برنج رو صاف و یکدست و فشرده کنید. قابلمه رو روی حرارت متوسط گذاشته تا دیدید بخار بلند شد حرارت رو کم کنید و دم کنی بزارید به مدت یک ساعت بعد از یک ساعت دم کنی رو بردارید و اجازه بدید یک ساعت دیگه بدون دم کنی تهچین دم بکشه .

وقتی دیدید دور تهچین طلایی شد حرارت رو خاموش کنید و در ظرف مورد نظر برگردونید.

🔴حتما یک ساعت با دم کنی بزارید دم بکشه . اگه تا اخرش دم کنی روش باشه ته دیگش نازک میشه.

فرستنده : خانم حدیث نادری

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا