ازدواج و همسرداری

صحبت کردن با حیوان خانگی | آنچه یک حیوان خانگی از شما می خواهد

مهارتهای زندگی ، نکات مهمی درباره صحبت با حیوانات و نگهداری از آنها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

نگهداری از حیوانات اهلی

پرورش و نگهداری حیوانات اهلی ,صحبت کردن با حیوان خانگی

 

 

صحبت کردن با حیوان نشانه ای از باهوش بودن

نگران نباشید، شما عجیب نیستید!

اگر از حیوان خانگی تان می پرسید که روزش چطور بوده است، این به معنی عجیب بودن تان نیست، صحبت کردن با حیوان خانگی تان نه تنها عجیب نیست بلکه نشانه ای از باهوش بودن است. ممکن است شما هم شخصی را بشناسید که وقتی حیوان خانگی اش در خانه تنهاست، به تلفن خانه زنگ می زند تا پیام صوتی برای او بگذارد!

 

صحبت کردن با حیوان خانگی

چطور می توانید مقاومت کنید که به دوست پشمالویتان نگویید چقدر دوستش دارید؟ قطعا حسی بهتر از این وجود ندارد که بعد از یک روز طولانی و خسته کننده به خانه برگردید و با خوش آمد گویی هیجان انگیز سگ یا گربه تان مواجه شوید. ولی نگران نباشید، اگر از حیوان خانگی تان می پرسید که برای ناهار مرغ بخورید یا ماهی، نشانه ی باهوش بودن است نه دیوانه بودن.این عادت نوعی جان بخشی و شخصیت بخشی است، زمانی که شما ویژگی ها و یا رفتارهای انسانی را به یک حیوان یا جسم و یا خدا نسبت می دهید. این نشان دهنده ی این است که ذهن تان چقدر قدرتمند است.

در گذشته شخصیت بخشی به اشیاء یا حیوانات، بچگانه و احمقانه قلمداد می شد. اما در واقع این نتیجه ی طبیعی گرایشی است که انسان را در این سیاره به طور منحصر به فردی باهوش کرده است. “دکتر نیکولاس اپلی” پروفسور علوم رفتاری در دانشگاه شیکاگو می گوید: این گرایش در هیچ گونه ای بجز انسان دیده نمی شود.

بسیاری از انسان ها فکر می کنند دادن کیفیت های انسانی به اشیاء یا حیوانات نشانه ی عجیب بودن و یا احمق بودن است. این کاری است که کودکان بسیار انجام می دهند، و وقتی کم کم بزرگ می شوند می آموزند که صحبت کردن با چیزهایی که صحبت نمی کنند را متوقف کنند. ذهن حیوانات مثل ذهن انسان ها نیست، پس چرا باید با آنها صحبت کنیم؟

اپلی می گوید: شناخت ذهن یک انسان دیگر و همینطور شناخت ذهن در یک حیوان و یا شئ، فرایند های شناختی یکسانی را درگیر می کنند.  “این یک بازتاب از بزرگترین توانایی مغز ما است، نه نشانه ای از حماقت ما.”

 

 توصیه هایی برای خرید حیوان خانگی

قبل از اینکه اقدام به خرید حیوان خانگی کنید، ابتدا این مقاله را کاملاً مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید که به چه حیوانی علاقه دارید و اینکه آیا فضا و امکانات کافی برای نگهداری آن حیوان را دارید. هیچگاه حیوانی را که در مورد آن اطلاعات کافی ندارید خریداری نکنید و سعی کنید اول در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنید.

حیوانات بیشماری در طبیعت وجود دارد، اما همه این حیوانات را نمی‌توان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد. اصل اول در انتخاب حیوان خانگی این است که حیوان تحمل زندگی در اسارت را داشته باشد. همچنین حیوانی که برای زندگی در خانه انتخاب می‌شود نباید آزار و اذیتی برای اطرافیان و یا صاحب خود داشته باشد. غالباً حیوانات خانگی از میان حیوانات دارای جثه کوچک و دارای خلق و خوی آرام انتخاب می‌شوند. استعداد یادگیری یکی دیگر از عوامل انتخاب یک حیوان به عنوان حیوان خانگی است.

اگر دلیل شما برای نگهداری یک حیوان خانگی، فقط به خاطر این است که دوستان یا اقوامتان حیوان خانگی دارند، پیشنهاد بنده این است که از نگهداری حیوان خانگی منصرف شوید. زیرا اگر به حیوانات علاقه نداشته باشید، پس از مدتی نگهداری آن برای شما به یک دردسر بزرگ تبدیل خواهد شد و در آن صورت هم شما اذیت خواهید شد و هم حیوان بیچاره!

 

 

نحوه نگهداری از حیوانات اهلی

مرکز نگهداری حیوانات خانگی

 

 

آنچه یک حیوان خانگی از شما می خواهد

حیوان خانگی هم لذت بخش است و هم مسئولیت‌آور . کسی که تصمیم به نگهداری حیوان خانگی می‌گیرد باید امکانات و نگهداری تسهیلات مورد نیاز را در اختیار حیوان قرار دهد. قبل از هر چیز یک حیوان خانگی به محلی برای زندگی نیاز دارد.

غذای مناسب و متنوع برای حیوانات ضروری است، بنابراین شما باید این نکته را مدنظر داشته باشید و در صورتی که توانایی تأمین غذای مناسب و محل زندگی مناسب را برای حیوان خانگی ندارید، در تصمیم خود تجدید نظر کرده و گونه‌ای دیگر از حیوانات خانگی را نگهداری کنید. مسئله دیگر داشتن وقت کافی برای رسیدگی به حیوان است و اگر به هر دلیلی شما وقت کافی برای رسیدگی به آن را ندارید، از نگهداری آن خودداری کنید.

و اما مهم‌ترین نکته داشتن علاقه به حیوانات است، بنابراین فقط در صورتی اقدام به نگهداری حیوانات خانگی کنید، که به آنها علاقه داشته باشید زیرا در صورتی که به آنها علاقه نداشته باشید، پس از مدتی حضور آنها در خانه شما مانند مهمان ناخوانده‌ای خواهد شد که نه شما به او علاقه دارید و نه حیوان از دوستی با شما لذت میبرد.

 

مکان‌های مناسب برای خرید حیوانات خانگی:

برای خرید حیوان خانگی ترجیحاً به فروشگاه‌های حیوانات خانگی، پرنده فروشی‌ها و آکواریوم فروشی‌ها مراجعه کنید. البته حیواناتی مثل: کبوتر، خرگوش، اردک، بلدرچین و… را می‌توان از مناطق روستایی نیز تهیه کرد. همچنین فروشگاه‌های مجازی نیز برای فروش حیوانات خانگی وجود دارد که بزرگترین عیب آنها این است که مشتری فقط تصویر حیوان را می‌بیند و نمی‌تواند تا زمان خرید از نزدیک آن را مشاهده کند. البته فروشگاه‌های مجازی تأثیر زیادی در صرفه جویی در وقت دارند و گستره وسیعی از محصولات را پوشش می‌دهند اما برای خرید و فروش موجودات زنده چندان مناسب نیستند .

نکات مهمی وجود دارند که شما در هنگام خرید باید به آنها دقت کنید، به برخی از مهمترین این نکات توجه کنید:

 

برای خرید پرندگان و پستانداران، کف قفس آنها را نگاه کنید، مدفوع آنها باید طبیعی باشد.

پر پرندگان باید منظم و سالم باشد و زخمی نشده باشند.

حیوان سالم و سرحال باشد و نسبت به محرک‌ها واکنش نشان دهد.

برای خرید ماهی‌های آکواریومی توجه کنید که بدن آنها کاملاً سالم باشد و آنها به طور طبیعی در آب شنا کنند.

اگر در فروشگاهی مشاهده کردید که تعدادی از حیوانات مریض هستند، و بقیه حیوانات نیز خیلی سرحال نیستند، از آنجا خرید نکنید.

پرندگان، پستانداران، ماهی‌ها و خزندگان، همگی باید از اشتهای مطلوبی برخوردار باشند.

اگر تجربه ی کافی دارید، به دقت حیوان را معاینه کنید.

اگر تجربه کافی ندارید، از یک فرد با تجربه یا فروشنده کمک بگیرید و از او بخواهید در مورد حیوان مورد نظر برای شما توضیح دهد.

از خرید حیواناتی که قاچاق و غیر‌قانونی اند خودداری کنید، زیرا ممکن است بعداً از نظر قانونی برایتان دردسر ساز شود.

 

 

نگهداری سگ پا کوتاه

نکاتی درباره سگ ها

صحبت کردن با حیوان خانگی | آنچه یک حیوان خانگی از شما می خواهد

منبع : varune.com / nicepet.ir  / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا