عجیب و دیدنی و خواندنی

۱۰ مکان عظیم رهاشده در دنیا +عکس

شهرهای باستانی ایتالیا، بزرگترین مرکز فروشگاه دنیا و … از جمله مکان هایی هستند که با بودجه های فراوان ساخته شده اند اما این روزها هیچکس به سراغ آن ها نمی رود و تنها در حال خاک خوردن هستند.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ساختمان های عظیم با پشتکار انسان‌ها و هزینه های بسیار سنگین ساخته می شوند ولی گاهی اوقات نیز همین ساختمان ها به مخلی متروکه تبدیل شده و خیلی زود از بین می روند. در دنیا ساختمان و مکان هایی هستند که سالها برای ساخت آن زمان لازم است اما رها شده و در حال تخریب هستند.

 

** شهر پاراپیت

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

به نوعی همه از فاجعه شهر چرنوبیل با خبر هستند و انفجاری که در این منطقه رخ داد باعث شد تا مناطق بسیاری در اطراف آن دچار مسمویت شوند. یکی از شهرهای بسیار بزرگی که در این حادثه خالی از جمعیت شد پاراپیت بود که در آن یک شهر بزرگ خیلی سریع خالی شد. این شهر از همان روز شروع به افول کرد و البته این روزها به شهر ارواح تبدیل شده است و هنوزهم قابلیت سکونت ندارد اما این روزها با کم شدن میزان تشعشعات به یک منطقه توریستی تبدیل شده است.

 

** شهر باستانی کارکو

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

یکی از شهرهای باستانی ایتالیا که نزدیک به ۵۴۰ سال قبل از میلاد در بالای تپه هایی ساخته شد اما در تمام دوران درگیر با بلاهای طبیعی بسیار زیادی بوده است تا اینکه در سال ۱۹۶۳ این شهر تحت یک زلزله قوی بسیار تخریب شد و از آن زمان دیگر هیچ سکونتی دراین منطقه وجود ندارد. این شهر هنوز هم خانه های خود را حفظ کرده است ولی به محل استقرار ارواح ایتالیا شهرت پیدا کرده است. بسیاری از بناهای تاریخی این منطقه در بی اهمیتی در حال از بین رفتن هستند.

 

** شهر کولمانسکاپ

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

آفریقا همیشه به خاطر معدن های بی شمار الماس معروف بوده است اما گاهی اوقات همین معدن ها باعث رشد و کاهش ناگهانی جمعیت می شوند. ” کولمانسکاپ” یکی از این شهرهایی است که در نامیبیا بر روی یک معدن الماس ساخته شد ولی در سال ۱۹۵۴ با تمام شدن آن به طور ناگهانی شهری با همه امکاناتش رها شد. این روزها این شهر در میان صحرا تسلیم کوه های شن روان شده است و خانه ها مملو از شن هستند.

 

** بزرگترین هتل دنیا

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

کره شمالی در دهه ۱۹۸۰ تصمیم گرفت برای جذب توریست دست به کاری عجیب بزند و آن هم ساخت بزرگترین هتل دنیا بود. این طرح در سال ۱۹۸۷ آغاز شد ولی در سال ۱۹۹۲ بسیاری از مشکلات خارجی و افزایش میزان بودجه این پروژه باعث شد تا میزان زیادی از ساخت آن باقی بماند. این پروژه در همان میانه های راه باقی ماند و هیچوقت نیز ادامه پیدا نکرد. این روزها همچنان این ساختمان به عنوان بزرگترین هتل دنیا شناخته میشود با این تفاوت که کسی وارد آن نخواهد شد.

 

**ساختمان امور مالی

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

ونزوئلا در اوایل سال ۱۹۹۰ تصمیمی گرفت تا یکی از بزرگترین ساختمان های دنیا را بسازد از این رو شروع به ساخت آسمان خراشی در منطقه اقتصادی این کشور کرد اما در سال ۱۹۹۳ با وقوع بحران های مالی این ساختمان برای همیشه بی ثمر باقی ماند و این روزها با ۴۵ طبقه ای که از آن ساخته شده است به عنوان ۱۸ امین ساختمان بلندآمریکای جنوبی شناخته می شود. جالب است در این روزها که این کشور مشکلی ندارد هم همچنان تصمیم به ساحت ان نگرفته اند.

 

** بزرگترین مرکز خرید دنیا

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

سال ۲۰۰۵ چین در مراسمی عظیم بزرگترین مرکز خرید دنیا را افتتاح کرد. این مرکز خرید در جنوب چین قرار دارد و مساحت ان نزدیک به ۷ میلیون متر مربع است. در این مرکز ۲۳۵۰ مغازه به همراه جنگل مصنوعی، شهربازی داخلی و … بسیاری امکانات دیگر است اما در واقع یک صحرای تمام عیار است. از آن سال تاکنون هیچکس از این مرکز استقبال نکرده است به طوری که تنها چند مغازه در آن عملا کار می کنند. تمام خرج ها این روزها در حال خراب شدن هستند و در دل تاریخ خاک می خورند.

 

** دهکده فضایی

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری تایوان در اوایل دهه ۲۰۰۰ بازگشایی شد. این منطقه که خانه های ویلایی به سبک سفینه های فضایی داشت به دهکده فضایی شهرت یافت اما داستان ها مختلفی که درمورد آن بیان شد باعث از بین رفتن تمام تلاش ها برای ساختش بود. بسیاری این منطقه را نفرین شده می دانستند به طوری که در همان سال های اولیه جندین مرگ با دلایل عجیب در این منطقه رخ داد به همین علت کم کم مردم از زفتن به این دهکده پرهیز کردند. این موضوع باعث شد یکی از جاذبه های گردشگری تایوان به طور کلی تخریب شود.

 

** جزایر هاشیما

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

یکی از مرموزترین نقاط دنیا در دریای ژاپن قرار دارد. در سال ۱۸۸۰ در میان دریا ذغال سنگ بدست آمد پس کارخانه میتسوبیشی شروع به استخراج این معدن کرد و برای راحتی کارکنانش جزیره هاشیما را ساخت. در همان سال ها این منطقه برای همیشه وارد تاریخ شد چرا که با تراکم جمعیت ۵ هزار نفری متراکم ترین نقطه دنیا از نظر جمعیت شناخته شد. در سال ۱۹۷۴ زغال سنگ به پایان رسید ولی میتسوبیشی به افراد جزیره گفت که باید به ژاپن بازگردند به همین علت آن ها خیلی سریع تمام نطقه را خالی کردند. این خروج به قدری سریع بود که حتی عده ای فنجان چای خود را روی میز جای گذاشتند. این روزها این جزیره بسیار مرموز شده است چرا که هیچکس نباید حتی پای خود را در آن بگذارد.

 

** یزرگترین شهربازی آسیا

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

در اوایل دهه ۱۹۹۰ پروژه ای با شعار بزرگترین شهربازی آسیا شروع به کار کرد که با سرعت بسیار زیادی نیز رشد حود را ادامه داد اما در سال ۱۹۹۸ این منطقه به علت اختلافات دولت با صاحبان زمین اطراف شهربازی پروژه متوقف شد. در سال ۲۰۰۸ نیز بار دیگر تلاش هایی برای ساخت آن انجام شد که بی نتیجه ماند. این روزها این پارک رها شده است ولی بچه گاهی وارد آن می شوند همچنین تمام مسئولیت اتفاقاتی که برای افراد در پارک رخ دهد به عهده خود آنهاست.

 

** مجسمه های علمی تخیلی

 

مکان عظیم رهاشده در دنیا

 

در اواخر دهه۱۹۶۰ دولت یوگوسلاوی تصمیم گرفت با کمک بزرگترین طراحان کشورش مجسمه های علمی تخیلی خاصی را در منطقه جنگ زده کشور بسازد. آن ها بهترین طراحان را از سرتاسر کشور جمع کردند و پس از چند سال مجسمه های کاملا بهره برداری شد. این منطقه به یکی از مهمترین نقاط گردشگری یوگسلاوی تبدیل شده بود تا اینکه ناگهان همه چیز متحول شده و کاملا مجسمه ها فراموش شدند. در آخرین باری که از آن ها یاد شد کارشناسان می گفتند مجسمه ها هنوز سرپا و سرحال هستند اما کسی ان ها را نمی شناسد و تنها در گوشه ای افتاده اند.

منبع:yjc.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا