فناوری اطلاعات

تولید استخوان مصنوعی با پرینتر سه‌بعدی

اخبار داغ,اخبار روز,تولید استخوان مصنوعی

اخبار علمی و آموزشی – تولید استخوان مصنوعی با پرینتر سه‌بعدی

تیم تحقیقاتی ژاپن برای اولین بار در جهان استخوان مصنوعی تولید کرده است که پس از پیوند به راحتی جذب ساختار استخوان بیماران می‌شود.

توسط دانشگاه توکیو یک شرکت پزشکی با پرینتر سه‌بعدی استخوان مصنوعی تولید کرده است.
با استفاده از یک قالب برای تزریق و یک چاپ سه بعدی می‌توان هر روز هزاران استخوان مصنوعی تولید کرد اما روش معمولی برای ایجاد استخوان با استفاده از مواد اولیه توسط تف جوش (تف جوش یا سنتر یکی از روش‌های شکل دهی مواد فلزی و سرامیکی است) است.
تیم تحقیقاتی برای اولین بار در جهان استخوان مصنوعی تولید کرده است که به راحتی جذب ساختار استخوان بیماران پس از پیوند می‌شود.

اخبار داغ,اخبار روز,تولید استخوان مصنوعی


پس از بهبود این تکنولوژی تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو برنامه‌ریزی کرده است که بعد از آزمایش‌های بالینی طی ۲ – ۳ سال به بازار عرضه شود.
در صورت ارائه این محصول به بازار، بانک استخوان مصنوعی انواع استخوان در اندازه‌های مختلف را ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز اضطراری پزشکی در اثر حادثه پزشک بتواند سریعاً استخوان را پیوند زند.با تولید زیاد این محصول در صورت هر صدمه استخوانی و شکستگی می‌توان استخوان بیمار را ترمیم کرد.بر این اساس انواع استخوان‌های بازو، ران، مهره و دیگر استخوان‌ها را در اندازه‌های مناسب برای هر بیمار بسته به اندازه و سن ساخته و در بانک استخوان ذخیره می‌شود تا در صورت لزوم استفاده شود.

استفاده از چاپگر سه‌بعدی و قالب تزریق یک راه حل مناسب برای تولید استخوان مصنوعی است که به سرعت و با هزینه کم تولید می‌شود.در ژاپن ۸۰ هزار بیمار تحت عمل جراحی پیوند استخوان قرار می‌گیرند و این فناوری در جهان بسیار مهم است.

اخبار علمی و آموزشی – فارس

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا