آموزش انواع غذاها

طرز تهیه مربای کدو حلوایی با آهک

مربای کدو حلوایی

 

امروز با آموزش طرز تهیه ی مربای کدو حلوایی اومدیم ، یکی از مرباهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی همین مربای کدو حلوایی ست ، که هم به صورت له ، هم به صورت نگینی و هم به شکل های قالبی زیبا تهیه میشه … امیدوارم این مربای خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید … مربای کدو حلوایی به خاطر رنگ و لعابی گه دارد جز مرباهایی ست که میشه بر سر سفره ها و مجالس و مهمانی هامون بیاد …حالا بریم تا داشته باشیم این مربای خوشمزه رو

نوشته های مشابه

فیلم طرز تهیه مربا گل گاو زبان را هم ببینید

کدو حلوایی ۱و ۱/۲ کیلوگرم
شکر ۲ کیلوگرم
دانه هل نکوبیده ۱ قاشق مربا خوری
آهک ۵ قاشق غذاخوری
گلاب ۱/۴ پیمانه
جوهر لیمو ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه :

کدو حلوایی را پوست بکنید و به ضخامت نیم سانت ورقه کنید و قالب بزنید یا با چاقو به شکل دلخواه (مثلا مربع) برش بزنید. کدوهای قالب زده رادرون آب اهک آماده شده بریزید و اجازه بدهید ۲۴ ساعت در آب آهک بماند. کدو حلوایی را از آب آهک خارج کنید و ۴-۵ ساعت در آب سرد بریزید و در طول این مدت ۳ بار آب آن را عوض کنید.

بعد کدو را در صافی بریزید تا آب آن برود. شکر را در قابلمه بریزید و ۵ – ۶ لیوان آب درون آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد بعد شربت را از صافی رد کنید. کدو را داخل شربت بریزید و اجازه دهید تا بجوشد و گاهی کف روی مربا را بگیرید .

وقتی شربت قوام آمد دانه هل و گلاب و جوهر لیمویی را که قبلاً در یک قاشق غذاخوری آب گرم حل کرده اید داخل مربا بریزید و پس از ده دقیقه جوشیدن از روی شعله بردارید. مربای کدو حلوایی ترد، براق و خوشمزه شما آماده است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا