نگهداری مواد غذایی

خواص بینظیر گردو | فواید درمانی گردو برای سلامتی

خواص مواد غذایی ، فواید گردو برای سلامتی و بیماریها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

خاصیت گردو چیست

خواص گردو با عسل ، خواص بینظیر گردو

 

 

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.

 

مس: مس موجود در گردو از مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب ، بهبود به عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده ی معدنی است.

 

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B9 نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می شود.

ویتامین E: گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.

 

فسفر: نزدیک به ۱٪ بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.

منگنز: بیشترین مقدار این ماده ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

 

فواید و خواص سلامتی گردو:

۱. سلامت قلب:

به خاطر سطح بالای اسیده ای چرب امگا ۳ در گردو، برای سیستم قلبی و عروقی بسیار مفید هستند.مشخص شده است که خوردن تنها چند گردو در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، بنابراین آن هایی که فشار خون بالا دارند توجه بیشتری داشته باشند. اسیده ای چرب امگا ۳ معروف به کاهش کلسترول بد در بدن و افزایش تولید کلسترول خوب شناخته می شوند که این اعمال هم برای قلب مفید است.

 

۲. گردو مناسب برای سیستم ایمنی:

گردو مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها را دارد که سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می دارند و از ظهور بیماری ها پیش گیری می کنند.

 

۳. گردو مفید برای سلامت مغز:

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو هم برای مغز مفید هستند. باعث می شود که سیستم عصبی به آرامی کار کند و حافظه شما را بهبود بخشد.

 

۴.گردو مناسب برای سرطان سینه:

انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در سال ۲۰۰۹، حجم تحقیقات خود را منتشر کرد که مصرف کمی از گردو، هر روز، می تواند به کاهش خطر سرطان پستان کمک کند.

 

۵. گردو مناسب برای بیماری های التهابی:

کسانی که بیماری های التهابی مانند آسم، ورم مفاصل و اگزما دارند، گردو برایشان مفید است چون مقادیر زیادی از اسیده ای چرب دارند

.

۶. گردو مناسب برای سلامت استخوان ها:

گردو شامل یک اسید چرب ضروری به نام اسید آلفا لینولینیک است.این اسید آلفا لینولینیک و ترکیبات آن با استخوان های قوی تر و سالم تر در ارتباط بوده اند.هم چنین وقتی شما اسیدهای چرب امگا ۳ را از طریق گردو جذب می کنید، التهاب کاهش می یابد و این مربوط به حفظ استخوان ها برای مدت زمان طولانی تر است.

 

۷. گردو برای کمک به خواب بهتر و استرس:

گردو ملاتونین دارد و گفته می شود این ترکیب با الگوهای خواب بهتر مرتبط است.هم چنین اسیدهای چرب امگا ۳ فشار خون را پایین نگه می دارند و به کاهش استرس کمک می کنند.

 

 

خواص گردو برای کبد

خواص گردو با پنیر

 

 

۸. گردو مناسب برای دوران بارداری:

گردو شامل گروه های ویتامین B سالم مثل فولات، ریبوفلاوین، تیامین و غیره است که اینها برای یک زن باردار و جنین ضروری هستند.

 

۹.گردو مناسب برای دستگاه گوارش:

گردو، غنی از فیبر است و راهی خوب برای حفظ صحیح عملکرد سیستم گوارشی هستند.همه انسان ها به طور روزانه به فیبر نیاز دارند، تا حرکات روده ای را به درستی حفظ کنند.

 

۱۰.گردو مناسب برای تمیز کردن داخل بدن:

گردو تمیز کننده داخلی بدت شما است، چون آن ها به صورت تحت اللفظی، سیستم گوارشی را از انگل های زیادی پاک می کنند.

 

۱۱.گردو مناسب برای درمان عفونت های قارچی :

هیچ راه بهتری برای پاک کردن خود از قارچ وجود ندارد – به جز گردوی سیاه.

از خواصیت های فراوان گردو باخبر شوید

 

گردو

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد.

در روایات اسلامی از گردو به عنوان غذای مکمل یاد شده که رفع کننده زیانهای احتمالی برخی مواد غذایی است.

 

فواید زیادی در گردو پنهان است که ائمه معصومین (ع) در روایات می فرمایند:

در این روایات مصرف توأمان گردو با موادی مثل پنیر و نان خواه برای اثر بخشی مفید توصیه شده است در بعضی از روایات آمده است هریک از گردو (مغز گردو) و پنیر اگر به تنهایی خورده شود موجب درد و بیماری و ضرر می شود. عن الرضا عن آبائه عن علی بن الحسین ع قال :شیئان ما دخلا جوفا قط الا افسداه الجبن و القدید. امام رضا (علیه السلام) می فرماید :دو چیزند که هرگاه داخل معده شوند سبب فساد آن می گردند:پنیر و گوشت مانده .

 

اما اگر به همراه مغز گردو خورده شود نه تنها ضرری ندارد و مکروه نیست بلکه یک غذای مفید است که از آن در روایات به شفاء تعبیر شده است.

خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند و چربی های مفید موجود در گردو ، کلسترول بد خون را کاهش داده و از تصلب شرایین پیشگیری می کنند. مطالعات انجام شده بیانگر این مطلب است که مصرف گردو خطر مرگ ناگهانی ناشی از اختلالات قلبی و گرفتگی عروق را کاهش می دهد.

 

محمد بن ابراهیم جعفی گوید:مردی به امام رضا (علیه السلام) از دل پیچه شکایت کرد که نزدیک است او را بکشد. از آن حضرت خواست برای او دعا کند، زیرا داروهای زیادی را به کار برده و نفعی نداشت بلکه بر درد آن هم افزوده است.

 

محمد گوید: امام رضا (علیه السلام) تبسمی کرده و فرمودند:وای بر تو! اگر من از خداوند بخواهم که آن برطرف شود همانا از خداوند می خواهم به حول قدرت خود آن را از تو برطرف گرداند.. سپس زمانی که دل پیچه تو شدید شد، گردو یی را داخل آتش کن تا حرارت به داخل آن برسد و همه پوستش را تغییر دهد و بعد آن را بخور که در همان ساعت دل پیچه ات آرام گیرد.

 

امیر المومنین (ع) فرمودند: خوردن گردو در تابستان سبب گرمی و حرارت جسم می شود و موجب پیدایش کورک و دمل و جوشهای چرکین در بدن می گردد اما مصرف آن در زمستان کلیه ها را گرم نگه می دارد و سردی و برودت را از بدن دفع می کند.

محمد گوید:به خدا سوگند یک بار آن را انجام دادم، دل پیچه از من برطرف شد به اذن عزوجل.

 

 

خوردن گردو به تنهایی

گردو و سلامتی

 

خواص بینظیر گردو | فواید درمانی گردو برای سلامتی

 

 

منبع : نمناک / الودکتر

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا