نگهداری مواد غذایی

خواص روغن هسته انگور | فواید درمانی هسته انگور

خواص مواد غذایی ،  روغن هسته انگور و فواید آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

روغن هسته انگور برای مو

طریقه مصرف روغن هسته انگور ، خواص روغن هسته انگور

 

 

از خواص روغن هسته انگور بدانیم

روغن هسته‌ انگور سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های D ، C و E است. همچنین اسیدهای چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک در این روغن وجود دارد. این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسید های چرب غیراشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی آن ۵۰ برابر ویتامین E و ۲۰ برابر ویتامین C است.

 

روغن هسته انگور ترکیب های آنتی اکسیدانی و فنولی بالاتری نسبت به سایر روغن ها دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، روغن انگور در تولید لوازم آریشی و بهداشتی مانند انواع کرم های صورت، نرم کننده، مرطوب کننده و… کاربرد دارد.

 

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: روغن هسته انگور میزان کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد.

 

جواد حصاری با اشاره به تاثیر نرم کنندگی روغن هسته انگور خاطرنشان کرد: اسید لینولئیک موجود در روغن هسته انگور، برای بازسازی پوست لازم است و تاثیر نرم کننده ای روی پوست و مو دارد.

 

وی ادامه داد: روغن دانهانگور یک مرطوب کننده فوق العاده است، به سرعت و به راحتی به پوست جذب می شود.

 

حصاری از تاثیر روغن هسته انگور در کاهش علائم آسم گفت و بیان کرد: این روغن با جلوگیری از ترشح هیستامین در سیستم ایمنی بدن هنگام واکنش آلرژی زا، علائم مربوط به آلرژی و آسم را کاهش می دهد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: مصرف این روغن برای رفع سیاهی دور چشم نیز مفید است.

وی افزود: روغن هسته انگور کلسترول مضر(ال دی ال) را کاهش و کلسترول مفید(اچ دی ال) را افزایش می دهد. روغن دانهانگور یک مرطوب کنندهفوق العاده است، به سرعت و به راحتی بهپوستجذب می شود. اگر پوست خشک است، روغن هسته انگور به سرعت آن را مرطوب می کند.

 

حصاری روغن دانه انگور را منبع خوبی از مواد مغذی دانست و تاکید کرد: روغن دانه انگور منبع خوبی از مواد مغذی است، ویتامین E ، همچنین اسید لینولئیک و مواد معدنی موجود در آن موها را تقویت می کند.

 

 

قیمت روغن هسته انگور

طریقه مصرف روغن هسته انگور برای پوست

 

 

روغن هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان است که در نتیجه روند پیری پوست را کاهش می دهد.

 

صُدیف آزادمرد خاطرنشان کرد: مصرف این روغن جریان خون و انعطاف پذیری مفصل ها را بهبود می بخشد.

وی بیان کرد: این روغن غنی از مواد مغذی است که برای بسیاری ازمقاصد مختلف زیبایی استفاده می شود و به مراتبارزان تر مقرون به صرفهتر ازروغن هایطبیعی دیگر است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: این روغن می تواند به عنوان منقبض کننده و تقویت کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد.

وی روغن هسته انگور را در کاهش قند خون تاثیر گذار دانست و افزود: این روغن در کاهش قند موجود در خون مفید است.

 

آزادمرد با اشاره به تاثیر روغن هسته انگور در پیشگیری از چین و چروک پوست تاکید کرد: در میانخواص بسیار زیاد آن، روغن هسته انگور پوست را سفت کرده و نمی گذارد شل شود و از چین و چروک هم پیشگیری می کند.

 

براساس این گزارش، این روغن برای سرخ کردن و پخت و پز به دلیل پایین بودن مقاومت در برابر حرارت مناسب نیست و بهتر است به عنوان روغن سالاد و در غداهایی که حرارت نمی بیند، استفاده شود.

 

از بین بردن جای جوش با این روغن

استفاده منظم از روغن هسته انگور انواع مشکلات پوستی را از جمله آکنه و جوش درمان می‌کند.

روغن هسته انگور حاوی اسید لینولئیک است که غشاهای سلولی را تقویت می‌کند و کیفیت پوست شما را به طور کلی بهبود می‌دهد.

 

استفاده منظم از این روغن انواع مشکلات پوستی را از جمله آکنه و جوش درمان می‌کند.

 

خصوصیات آنتی اکسیدانی روغن هسته انگور از مسدود شدن منافذ و پدیدار شدن آکنه بر روی پوست جلوگیری می‌کند، این روغن همچنین دارای خواص ضد التهابی است که نه تنها از بروز آکنه پیشگیری بلکه به درمان آکنه‌های موجود کمک می‌کند.

 

 

روغن هسته انگور برای دور چشم

فواید روغن هسته انگور

خواص روغن هسته انگور | فواید درمانی هسته انگور

 

منبع خبر: بهداشت نیوز/ بیتوته / ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا