بدانیم تا سالم بمانیم

ماندگاری رنگ مو | راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

سلامت مو ، راهکارهایی برای افزایش کیفیت و ماندگاری رنگ مو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

ماندگاری رنگ مو فانتزی

ماندگاری رنگ موی شرابی

 

 

ماندگاری رنگ مو یتان را با این ترفندها بیشتر کنید!!

در این مقاله، ما برخی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای افزایش مدت ماندگاری رنگ مو و روش های ساده ثابت نگه داشتن رنگ مو پس از رنگ به شما ارائه می دهیم.

 

روشهای بالا بردن ماندگاری رنگ مو

پس از آن که رنگ موی مورد علاقه خود را می زنید، بدون شک می خواهید که این رنگ ثبات بیشتری داشته و دچار تغییر رنگ نشود. برای این کار روش هایی وجود دارد که تا حد زیادی سبب افزایش مدت ماندگاری رنگ مو می شود.

 

برای افزایش مدت ماندگاری رنگ مو و ثابت نگه داشتن رنگ مو ، همچنین درخشان کردن مو پس از استفاده از رنگ مو ترفند هایی را به کار ببرید. از تعویض شامپو گرفته تا پایین آوردن درجه حرارت حمام در هنگام دوش گرفتن و شستشوی موها.

 

زمانی که به فروشگاه رفته و رنگ موی مورد علاقه خود را خریداری می کنیم، تصور می کنیم که این رنگ همان رنگ ایده آل ما است و صد در صد همین رنگ روی سر و موهای ما خواهد نشست. اما پس از اینکه مو رنگ شد، یا رنگ دلخواه ایجاد نمی شود و یا اینکه رنگ موی مورد نظر ما به تدریج تغییر رنگ داده و ظاهری ناخوشایند می گیرد.

در این زمان شما چه کاری انجام می دهید؟ بدون شک احساس خوشایندی نداشته و سعی در اصلاح آن دارید. بهتر است پیش از تغییر رنگ و یا کمرنگ شدن مو، از این کار پیشگیری کنید.

 

استفاده از رنگ مو و شامپو با سولفات

این ترفند مفید ترین کار برای حفظ رنگ مو است. شامپو معمولی حاوی سولفات مصرف کنید زیرا سولفات ها در از بین بردن موهای خاکستری، چربی و رطوبت مو بسیار عالی هستند و رنگ موی حاوی سولفات سبب ماندگاری بیشتر رنگ مو می شود.

 

دریافت محافظ مو

برای تقویت و ماندگاری رنگ مو، سعی کنید از مواد محافظ و تقویت کننده برای موهای رنگ شده استفاده کنید. محافظ و تقویت کننده مو برای موهای رنگ شده مناسب بوده و باعث درخشندگی و ثبات رنگ مو می شود. بسیاری از این تقویت کننده ها در انواع شامپوها و لوسیون های تقویتی یافت می شوند که شما می توانید بسته به نیاز خود استفاده کنید.

 

کاهش گرما و حرارت آب هنگام شستشوی موی رنگ شده

دوش داغ ممکن است آرامبخش و خوشایند باشد. اما فراموش نکنید که آب داغ و خیلی گرم بر روی تارهای مو مخصوصا موهای رنگ شده اثر منفی گذاشته و مدت ماندگاری مو را کاهش می دهد. دمای بیش از حد و گرم باعث می شود که رنگ مو ثبات خود را از دست داده و همچنین سبب ریزش مو می شود. بهتر است برای شستشوی موهای رنگ شده از آب ولرم با حرارت کمتر استفاده کنید.

 

هوای خشک و حرارت و تاثیر منفی آن بر موها

حرارت و خشکی بیش از حد برای مو آسیب رسان بوده و مناسب نیست. مخصوصا زمانی که شما مو را رنگ کرده اید، این آسیب بیشتر می شود. به همین دلیل بهتر است مو را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید زیرا موهای رنگ شده ضعیف شده و از بین می رود.

 

سعی کنید استفاده از وسایل گرمایشی از جمله سشوار را محدود کنید تا به این ترتیب موهای خود را از گرما و آسیب محافظت کنید و مدت مانگاری رنگ مو را افزایش دهید.

 

استفاده کمتر از شامپو

به خاطر داشته باشید که هر چه موهای خود را بیشتر بشویید، مدت ماندگاری رنگ مو کمتر شده و زودتر از بین می رود. بنابراین، فواصل شستشوی مو را کم کنید و همچنین سعی کنید که درماه اول، موی خود را زیاد با شامپو نشویید و سعی کنید با آب ولرم شستشو دهید.

 

دوری از نور مستقیم و مضر خورشید

اگر شما زمان زیادی در معرض نور مستقیم خورشید هستید، این نور شدید و مستقیم می تواند آسیب های پوستی به همراه داشته باشد. نور خورشید باعث خشکی پوست و مو شده و در تغییر رنگ و از بین رفتن رنگ آن تاثیر دارد.

 

اگر نمی خواهید هزینه زیادی را صرف کرم ها و یا دیگر مواد ضد آفتاب کنید، بهتر است در هنگام رانندگی زیر نور خورشید موهای خود را بپوشانید. همین کار را هنگام شنا کردن هم انجام دهید. زمانی که می خواهید به استخر بروید ، موهای خود را با کلاه شنا بپوشانید و پس از شنا در استخر، موهای خود را بلافاصله شستشو دهید تا کلر را از بین ببرید.

 

فیلتر دوش مناسبی انتخاب کنید

برخی از فیلتر های دوش استاندارد نبوده و املاح و مواد دیگری مانند مواد معدنی و آهن را از خود عبور می دهند که باعث تغییر رنگ مو شده و مدت ماندگاری رنگ مو را کاهش می دهد.

 

 

مدت ماندگاری رنگ موی فانتزی

ماندگاری رنگ موی مسی

 

 

مراقبت از پوست سر

موهای سالم تر، رنگ بهتر و زیباتر در گرو سلامت پوست سر و مو است و تا زمانی که پوست سر شما سالم نباشد، موهای سالمی نداشته و رنگ مو هم ماندگاری ندارد. بنابراین، مراقبت از پوست سر و مو مهم بوده و در درجه اول محیط مناسبی برای زیبایی شما فراهم می کند. شما می توانید از انواع سرم های حاوی ویتامین برای تقویت پوست سر خود استفاده کنید.

 

چگونه ماندگاری رنگ موها را افزایش دهیم

رنگ کردن مو، یک راه ساده برای رسیدن به زیبایی میباشد. ما در این مقاله راه های ساده ای را به شما معرفی می کنیم تا ماندگاری رنگ موهایتان بیشتر شود.

هریک از ما دوست داریم در هر نقطه از زمان و زندگی مان یک مدل رنگ مو را تجربه کنیم. بعضی از خانم ها برای رنگ کردن موهای شان به سالن های آرایشی مراجعه می کنند و طبیعتا پولی را برای رنگ کردن موهایشان باید بپردازند ولی اگر شما در حال پس انداز پول هایتان هستید و یا ترجیح می دهید که خودتان موهایتان را رنگ کنید، ما به شما خواهیم گفت که چگونه موهای خود را رنگ کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

اگر خودتان می خواهید موهای خودتان را رنگ کنید، به آن سادگی که شما فکر می کنید نیست، اما به این معنا هم نمی باشد که باید از رنگ کردن موهایتان بترسید. کارهای معین و مشخص شده ای را باید در حین رنگ کردن موهایتان رعایت کنید و باید این کارها را به یاد داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

 

۵ نکته مهم برای ماندگاری رنگ مو

اینک ما راه های ساده ای را برای اینکه رنگ موهایتان ماندگاری طولانی داشته باشد را معرفی می کنیم.

 

۱٫ انتخاب محصول مناسب : اگر خودتان موهای خودتان را رنگ خواهید کرد، قبل از رنگ کردن، از محصولی که قصد خرید آنرا دارید اطمینان کافی کسب کنید.قبل از اینکه شما از آن رنگ استفاده کنید،توصیه می شود که یک تست از آن بگیرید و آن تست هم بدین گونه می باشد که ۲۴ ساعت قبل از استفاده از رنگ مو ، کمی از آنرا بر روی پوست پشت گوش خود بمالید و مطمئن شوید که بعد از ۲۴ ساعت بر روی پوست شما هیچ تغییراتی ایجاد نمی شود و سپس از آن استفاده کنید.

 

۲٫ شامپوهای مناسب : از شامپوهای مناسب برای شستشوی موهایتان استفاده کنید. در حالت ایده آل شما باید به دنبال شامپوهای مناسب برای موهای رنگ شده بگردید.اگر شما می خواهید ماندگاری رنگ موهایتان بیشتر شود،این راه و گزینه حتما باید رعایت شود.

 

۳٫ خشگ کردن موها به طور به طور طبیعی : از دستگاه هایی همچون سشوار ها برای خشک کردن موهایتان جدا خودداری کنید. اجازه دهید که موهایتان به طور طبیعی خشک شوند و از آنجایی که ما تحقیق کرده ایم گرما باعث آسیب رساندن به موها می شود.

 

۴٫ شستشو با آب سرد : اگر موهای سرتان را با آب گرم می شویید بهتر است بدانید با این کار فولیکول های موهایتان باز می شوند که در نتیجه باعث می شود ماندگاری رنگ موهایتان کاهش یابد.

 

۵٫ اصلاح منظم موها: توصیه می شود که طی زمان خاصی موهای خود را اصلاح کنید تا به زیبایی و سلامتی آن آسیبی نرسد.

 

 

ماندگاری رنگ موی بادمجانی

رنگ موهای با ماندگاری بالا

 

ماندگاری رنگ مو | راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

 

منبع: seemorgh.com / نمناک / بیتوته

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا