بیوگرافی

بیوگرافی سیروس گرجستانی و همسران و فرزندانش

یکی از بازیگران نامدار و هنرمندان ایرانی سیروس گرجستانی است که با بازی در سریال های طنز ایرانی در یاد همه مردم جاودانه شد بیوگرافی این هنرمند مردمی را می خوانیم

بیوگرافی سیروس گرجستانی

نام : علی اکبر

نام مستعار : سیروس

نام خانوادگی : محمدزاده گرجستانی

تاریخ تولد : ۱۳۲۳

شغل : بازیگر
وضعیت تاهل : متاهل

فرزندان : ۵ فرزند دارد

وفات : ۱۲/ ۴ / ۱۳۹۹

 

سیروس گرجستانی

 

زندگینامه سیروس گرجستانی :

وی اصلیت گیلانی دارد و در سال ۱۳۲۳ در شهر بندرانزلی به دنیا آمد، اول دبستانش را در رشت گذراند ۸، ۹ ساله بود که به همراه خانواده به تهران کوچ کردند و در محله ناصر خسرو و کوچه مروی رشد و نمو کرد، او هنوز هم که در دهه شصت زندگی‌اش است، دلش برای شمال کشور تنگ می‌شود، می‌گوید: (اگر هنرپیشه نبودم، قطعا حالا در شمال زندگی می‌کردم، صفا و پاکی که در آنجا وجود دارد مثال‌زدنی است.)

مدرک تحصیلی سیروس گرجستانی دیپلم است در دوران دبیرستان یک فوتبالیست حرفه ای بود و در تیم شاهین در پست دفاع وسط بازی می کرد و تلاش زیادی برای حضور در تیم ملی داشت ولی موفق نشد.

خودش می گوید وقتی دوستانم مانند حمید شیرزادگان و همایون بهزادی توانستند وارد تیم ملی بشوند و من نتوانستم خیلی ناراحت شدم و دوست داشتم بیشتر تلاش کنم ولی وضع مالی ما آنقدر خوب نبود که بدون پشتوانه مالی فقط تمرکزم را روی فوتبال بگذارم و وقتی دیپلم گرفتم مجبور شدم سر کار بروم و به این ترتیب از فوتبال حرفه ای دور شدم.

به این ترتیب سیروس گرجستانی پس از دیپلم گرفتن به استخدام اداره تئاتر آن زمان در آمد.

از زمان کودکی‌اش خاطرات بسیار زیادی دارد، (در آن زمان ویترین مغازه‌های لاله‌زار بسیار دیدنی بود، بنابراین همیشه به پدر اصرار می‌کردم که فرصت بیشتری برای دیدن مغازه‌ها به من بدهد، یادم می‌آید یک کلاه‌فروشی بود که کلاه‌های خیلی شیکی داشت، برای مثال کلاه‌فروشی (محمدزاده) را کاملا به یاد دارم، داخل مغازه یک پیرمرد خوش‌پوشی بود که که پشت میز می‌نشست که مرا مجذوب خود می‌کرد.)

او در یکی از مصاحبه هایش گفت پدرم در زمان کودکی ام ما را رها کرد و رفت سالها به دنبالش گشتم اما هرگز او را پیدا نکردم

ازدواج سیروس گرجستانی :

 

سیروس گرجستانی دو بار ازدواج کرده است.

حاصل ازدواج اولش دو دختر هستند که بعد از جدایی به همراه مادرشان به کشور انگلیس مهاجرت کردند و ازدواج کرده اند.

سیروس گرجستانی درباره دخترانش می گوید که ارتباط تلفنی و اینترنتی با هم داریم و خیلی دوست دارم یک بار با جیب پر پول به دیدارشان بروم و پس از سال ها از نزدیک ببینمشون.

سیروس گرجستانی پس از طلاق یک بار دیگر نیز ازدواج کرده و حاصل ازدواج دومش دو دختر و یک پسر می باشد.

 

زندگینامه سیروس گرجستانی از زبان خودش :

حدود سال هاى ۴۸-۴۷ بود پس از گرفتن دیپلم. روزى به دعوت هنرمند فقید مرحوم «هادى اسلامى» به اداره تئاتر رفتم. من عاشق فیلم دیدن و سینما رفتن بودم و در واقع با تئاتر، بیگانه. در اداره تئاتر با دیدن کار هنرمندان و بازیگرانى که با شور و هیجان کار مى کردند به تئاتر علاقه مند شدم. بسیارى از هنرمندان محبوب و موفق حال حاضر آنجا بودند،

نظیر آقاى زنجانپور و آقاى شکیبایى و… خلاصه قرار شد که من هم یک نقش کوچک و آب حوضى در نمایشنامه اى که خود هادى اسلامى نوشته بود، بازى کنم.

نتیجه کار خوب بود و تشویق دوستان را درپى داشت و من نیز پى بردم که خمیره این کار را در وجودم دارم.

به مرور زمان این حس کوچک را تقویت کردم و آن را از درونم بیرون کشیدم. الان هم که با شما صحبت مى کنم، مى دانم که خیلى خلاقیت ها در من هست که هنوز از آنها استفاده نکرده ام. شاید روزى کارگردانى پیدا شود و این نکته ها را ببیند و از من بخواهد که انجامشان دهم.

 

بیوگرافی و عکس سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی ۲۵ ساله بود که به سال ۱۳۴۸ وارد اداره تئاتر شد و سپس نخستین تئاترش را در (سنگلج) بازی کرد. (آن زمان این تئاتر متعلق به حرفه‌ای‌ها بود، پس از دو سال که وارد اداره شدم، نخستین نمایشنامه‌ای که کار کردم (سنگ و سورنا) نام داشت که توسط همسر عباس جوانمرد کارگردانی می‌شد.)

گرجستانی اعتقاد دارد که در همه‌ حال باید به بزرگ‌تر خود احترام گذاشت، (یک جوان تازه وارد اگر احترام به پیشکسوت را فراموش کند، بد است، من زمانی که سال ۴۸ وارد اداره تئاتر شدم، یک جوان کم سن و سال بودم، اما وقتی نزد پیشکسوتانی مانند استاد انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی و… می‌رفتم، همیشه اصول را رعایت می‌کردیم. احترام به بزرگ‌تر و استاد یک (فرهنگ) است و نباید بر اثر گذر زمان به فراموشی سپرده شود، متاسفانه هستند در بین ما عده‌ای از هنرپیشگان که به معروفیت رسیده‌اند و یک سری از مسائل مهم را فراموش کرده‌اند.)به هر حال تجربیات این بازیگر خوب کشورمان می‌تواند الگویی برای جوانان کشورمان باشد.

 

فوت سیروس گرجستانی :

سیروس گرجستانی بازیگر معروف ایرانی در روز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ بر اثر سکته قلبی درگذشت روحش شاد و یادش گرامی او با آثارش همواره در ذهن و قلب مردم زنده است

سیروس گرجستانی در حالی فوت کرد که در سریال شاهرگ از او در حال پخش است

 

مصاحبه با سیروس گرجستانی

اصالتا اهل کجا هستید؟

ما اصالتا آذری هستیم اما پدر و مادرم سال ها در انزلی زندگی کردند و من در انزلی متولد شدم و از شهر رشت شناسنامه گرفتم و تا کلاس اول اونجا درس خوندم.

بعد هم مهاجرت کردیم به تهران و در محله ناصرخسرو ساکن شدیم و اونجا بزرگ شدم.

چطور شد به بازیگری علاقه مند شدید؟

من اصلا فکر نمی کردم روزی بازیگر شوم. زنده یاد هادی اسلامی زمانی دوست و همکار من بود ، بعد از دو سال دوری او را دیدم و گفتم کجا کار می کنی؟ گفت تئاتر کار می کنم.

گفتم کجا؟ گفت اداره تئاتر. اتفاقا در آن روز تمرین داشتند و به من هم گفتند بیا تمرین و من رفتم و به مرور شیفته ی این کار شدم.

به نظر می آید دوران بچگی خیلی شیطون بودین؟

آره . خیلی شیطون بودم. شنیدید که میگن طرف از دیوار راست میره بالا.

من واقعا از دیوار راست می رفتم بالا! از بچگی دوست داشتم و می خواستم نترس باشم ولی از تاریکی می ترسیدم. هنوزم وقتی برق ها خاموش باشه یا قطع بشه ، احساس می کنم قلبم می گیره.

اگر سیروس گرجستانی بازیگر نمی شد چی می شد؟

من از بچگی به موسیقی علاقه داشتم و فکر می کنم موزیسین می شدم حتی هنوز هم حسرت می خورم .

اگه فقط یه قاب عکس داشتین چه عکسی در اون قرار می دادین؟

عکس خودم و خانومم!

چند تا اسم می پرسم به طور کوتاه جواب بدید

زنده یاد عباس کیارستمی :

زنده یاد عباس کیارستمی کارگردانی بود که با کار های بین المللی برای این مملکت افتخار آفرید.

زنده یاد هادی اسلامی :

هادی اسلامی من و به سوی بازیگری برد.

زنده یاد خسرو شکیبایی :

۳۵ سال پیش وقتی خواستگاری خانمم و من کسی و نداشتم.خسرو شکیبایی و خانمش با من آمدند و به خواستگاری رفتیم.

خوشبختی و تعریف کنید؟

وقتی با خانواده خوشبخت باشی و سعادت و ببینی ، همین می شه تعریف خوشبختی. من خیلی آدم خوشبختی هستم چون که خانمم خیلی خوب و مهربونی هست.

حرف پایانی؟

قدر لحظه ها را بدان … زمانی می رسد که تو دیگر قادر نیستی بگویی جبران می کنم

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا