درمان

راههای غلبه بر ترس | ۴ قدم برای غلبه بر ترس ، هر اندازه که بزرگ باشد

روان ، راه های غلبه بر ترس ، و انواع ترس ها در زندگی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

راههای غلبه بر ترس از مرگ

راههای غلبه بر ترس از بیماری , راههای غلبه بر ترس

 

 

۹ نکته برای غلبه بر ترس

” انقدر از شکست نترسید که باعث شود چیزهای جدید را امتحان نکنید. غمگین ترین خلاصه ی زندگی شامل این سه جمله می شود : می توانستم، ممکن بود، باید می شد.”

اغلب اوقات ما به ترس، نگرانی و تردید اجازه می دهیم به زندگیمان وارد شده و بر آن تسلط داشته باشد. می گذاریم آنها لذت، خواب و رویاهای باارزشمان را از ما بدزدند. اغلب اوقات عقب می ایستیم و سعی می کنیم بازی ایمنی داشته باشیم، تا خجالت زده نشویم و یا احمق به نظر نیاییم، می ترسیم صدمه ببینیم و کسی ما را رد کند یا شکست بخوریم.

گاهی از کودکی یا در اثر تجربیات بد یا حتی اخبار منفی به ترس متصل می شویم. اما مسئولیت ما شناختن، روبه رو شدن و غلبه بر ترس است. اینگونه می توانیم زندگی شادتری داشته باشیم و رویاهایمان به تحقق بپیوندد.

اگر می خواهید غلبه بر ترس را آغاز کنید نکاتی است که می تواند در این راه به شما کمک کند.

 

۱ ) با ترس راحت باشید

ترس را به زندگیتان دعوت کنید. اگر از چیزی می ترسید، به سمت آن حرکت کنید. آن را حس کنید و درون آن نفس بکشید. کارهایی که شما را می ترساند انجام دهید چرا که عمل شجاعت می سازد. به خودتان بگویید ” این ترس گذراست “. با بیشتر شدن شجاعت دنیا وسیع تر خواهد شد.

 

۲ ) افکار غالب را مثبت کنید

تفکرات پر از ترس، ترس بیشتری را جذب می کند و تفکرات مثبت موفقیت را به سمت شما می کشاند. به جای اینکه انتظار بدترین را بکشید، به ذهن آموزش دهید که همیشه بهترین را در نظر بگیرد. آینده را بر پایه فرضیات مثبت بسازید.

 

۳ ) وقت، توجه و انرژی خود را صرف ترس نکنید

خودتان را مسئول بدانید. استوار، آماده و با اعتماد باشید و بر راه حل ها تمرکز کنید. خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشید و قدم های بزرگ بردارید. اگر در برابر ترس قدمی برندارید، فرصت ها از کنار شما می گذرند.

 

۴ ) هرگز یکجا ثابت نمانید

یاد بگیرید فکر کنید، حرف بزنید و مانند یک انسان با عرضه زندگی کنید. اخبار را کنار بگذارید و بخاطر داشته هایتان جشن بگیرید. در عین حال سخاوتمند باشید. توجه خود را به آماده بود، آرزوها، آینده خوب و شرایط ایده آل متمرکز کنید.

 

۵ ) پیروزی ها را بازبینی کنید

باور به خود را تقویت کنید و این کار را با تمرکز روی زندگی، تجربیات و موفقیت ها در سه سال گذشته انجام دهید. چشمانتان را ببندید و احساسی که با هر بار موفق شدن داشتید حس کنید. بگذارید هر آنچه در گذشته باعث موفقیت شما شده به زمان حال بیاید و الهام بخش شما بوده و شما را به حرکت وادارد.

 

۶ ) در موفقیت های دیگران زندگی کنید

داستان های موفقیت دیگران را بخوانید و از آنها استفاده کنید. ببینید پل وِرِسک چطور ساخته شد. درباره موفقیت افرادی همانند استیو جابز، دارا خسروشاهی، استیون اسپیلبرگ و اوپرا وینفری مطالعه کنید و نکات و شجاعت های زندگی آنها را یادداشت کنید و به نوعی در مسیر آنها قدم بردارید

 

۷ ) از خانواده و دوستان بخواهید به شما دلگرمی دهند

زمانیکه شما فراموش کرده اید قدرت دارید، افراد نزدیک شما می توانند این قدرت را در شما ببینند. بنابراین هرگاه از آنها بخواهید بدون هیچ تردیدی می توانند نقاط قوت و موفقیت ها را به شما یادآوری کنند. آنها در قبال دلگرمی دادن و تشویق کردن دست و دلباز خواهند بود. بنابراین شما می توانید قدرت بیشتری از آنها بگیرید.

 

۸ ) در بین دوستان و همکاران گروههای پشتیبانی درست کنید

رابرت فولگهام (Robert Fulghum) در یکی از کتابهایش می گوید ” وقتی در این دنیای بزرگ قدم می زنید بهتر است دستان یکدیگر را بگیرید و با هم حرکت کنید. ” با هم و در کنار هم بودن باعث می شود از سختی ها ساده تر و سریع تر رد شوید و از اوقات لذت بیشتری ببرید.

 

۹ ) تصمیم بگیرید که عالی باشید

به قدرت خود پی ببرید و رویاهای بزرگ در ذهن بپرورانید. دنبال رویاهایتان بروید و با توجه به ریسک هایی که در مسیر پیش بینی کرده اید قدم بردارید. درباره موفقیت تردید نداشته باشید. رویاهایتان آماده به وقوع پیوستن هستند.

این موارد را در نظر بگیرید، به جلو قدم بردارید و غلبه بر ترس را تمرین کنید.

 

 

راه های غلبه بر ترس از جن

انواع ترس

 

 

۴ قدم برای غلبه بر ترس ، هر اندازه که بزرگ باشد

گران نباشید. هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. گرچه راه حل من این نیست. البته ترس وجود دارد اما نباید از چیزی ترسید، زیرا این تنها عشق است که حقیقی است. اجازه بدهید توضیح دهم. وقتی شما هدایت خدا و اینکه چه کسی هستید را بفهمید و تسلیم آن شوید، هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد.

 

و این واقعیت به شما می گوید، تنها عشق، حقیقی است.

هرچند اگر به خاطر سپردن این موضوع آسان بود، هیچ وقت در مورد احساسات مزاحم مربوط به ترسیدن نگران نبودیم. اینطور نیست؟ در این صورت، هر صورتحساب غیر قابل انتظار، هر قرار بد و هر گفت و گوی سخت تنها به یک فرصت برای تمرین عشق و درستی تبدیل می شد.

متاسفانه بیشتر اوقات فراموش می کنیم که توسط چیزی فراتر هدایت و پشتیبانی می شویم. وقتی اعتقاد داشته باشیم که هر انتخاب، هر تصمیم و هر لحظه ی زندگی تنها به خرد، قدرت و توانایی های ما بستگی دارد احساس ترس به سراغمان می آید.

بنابراین برای بیشتر ما، احساس ترسیدن به راحتی از بین نمی رود. اما نباید اجازه دهیم که ترس ما را کنترل کند. قدم های زیر نشان می دهد چگونه از اندیشه های مبتنی بر ترس خود بپرهیزیم.

 

۱- به ترس خود توجه کنید

هوشیاری کلید بسیاری از مشکلات سخت زندگیست. هر گاه احساس ترس به شما دست داد، تمام توجه خود را به آن معطوف کنید. این ترس در کجای بدن شماست؟ چه شرایطی موجب تشدید آن شده؟ این احساس چقدر طول کشیده؟ با دقت کردن به ترس خود، متوجه می شوید که این احساس، درون شما نیست بلکه بیرون شماست در غیر این صورت نمی توانید آن را کنترل کنید.

 

۲- ترس خود را در آغوش بکشید

باید بدانید که هر احساس ترسی در حقیقت احساس محافظت است. هر گاه احساس خطر کنیم می ترسیم، حال چه این ترسیدن به دلیل رو به رو شدن با یک پلنگ تیز دندان و چه به دلیل ارائه ی کنفرانس در یک جمع باشد. این ترسها سعی در محافظت ما در برابر تحقیر، انتقاد و خورده شدن توسط شیر دارد. اگر این حقیقت را بپذیرید که ترس نمی تواند تمام وجود شما را فرا بگیرد، می توانید آن را تبدیل به احساس عشق کنید.

 

۳- به داستان ترس خود گوش دهید و آن را تغییر دهید

حالا به داستانی که ترس شما می خواهد برای شما بگوید گوش دهید. آیا می خواهد بگوید که اگر چیزی را در ارائه ی کنفرانس خود جا بیندازید، از خجالت خواهید مرد؟ آیا می خواهد بگوید اگر فلان لینک را در فیسبوک خود بگذارید، نه تنها موجب انتقاد نسبت به شما می شود بلکه تمام دوستانتان را از دست خواهید داد؟ به داستان ترس خود گوش دهید و از خود بپرسید آیا درست است؟ آیا می میرم؟ آیا همه ی دوستانم را از دست خواهم داد؟ بیشتر اوقات این داستان ها تنها توهماتی هستند که ذهن ما آنها را می سازد. پس این داستان را باز نویسی کنید و به ترستان حقیقت را بگویید

 

۴- این مانترا را با خود تکرار کنید

به خودتان یاد آوری کنید که هیچ چیز ترسناکی وجود ندارد. آن را تبدیل به شعاری کنید که هر روز با خود تکرار می کنید (به این صورت احتمال فراموش کردن آن بسیار کم می باشد). حتی اگر احساس آرامش می کنید، این واقعیت را هر روز با خود تکرار کنید: هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد. تنها عشق حقیقی است. وقتی به یاد آورید که شما با جهان هم پیمان شده اید تا زندگی رویایی خود را بسازید، احساس حمایت خواهید کرد.

 

 

کتاب غلبه بر ترس

غلبه بر ترس

 

راههای غلبه بر ترس | ۴ قدم برای غلبه بر ترس ، هر اندازه که بزرگ باشد

منبع: بانوی شهر/ برنا فیت / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا