ورزش

فواید دوچرخه سواری برای بدن و تاثیر مثب آن بر روی کمر درد

ورزش عمومی ، نکاتی درباره فواید دوچرخه سواری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

میانگین سرعت دوچرخه سواری

سرعت متوسط دوچرخه سواری , فواید دوچرخه سواری برای بدن

 

 

فواید دوچرخه سواری برای بدن

بعضی ورزشها برای اکثر آدمها جذابن و علاقه دارن اونو انجام بدن. ورزشهایی که شاید خیلی از ماها از کودکی به عنوان یک بازی از انجامشون لذت میبردیم و کلی خاطره داریم. یکی از این ورزشها که همیشه جذابیت داره دوچرخه سواریه. یک ورزش فوق العاده با تحرک مناسب که برای بدن کلی فایده داره. ورزشی که هم میشه برای تضمین سلامتی و هم برای مواردی مثل کاهش وزن ازش بهره برد. در این مطلب قصد دارم کمی از فواید دوچرخه سواری برای سلامتی و بدن با شما صحبت کنم.

 

عامل تقویت ماهیچه ها

وقتی شما در حال دوچرخه سواری و رکاب زدن هستین، به خاطر فشاری که برای به جلو بردن دوچرخه وارد میکنین بسیاری از عضلاتتونو درگیر میکنین. عضلات چهار سر ران، همسترینگ، ماهیچه های پشت پا و پنجه از جمله ی اینهاست. خوبه که بدونین علاوه بر عضلات پا ماهیچه های دستتون هم درگیر این ورزش میشه و کمک میکنه تا قسمت های سست تر بدن بیشتر تحرک پیدا کنن. با تمرین مداوم به وسیله ی دوچرخه علاوه بر اینکه سلامتی عضلاتتون تضمین میشه کمک میکنین تا ماهیچه های قوی تری داشته باشین و همچنین از عوارضی مانند سکته ی مغزی هم دور باشین. هنگامی که دوچرخه سواری میکنین به خاطر پمپاژ مناسب خون در سنین بالاتر از گرفتگی رگهای قلبی هم به دور خواهید ماند.

 

بهبود و تقویت روده ها

بنابر تحقیقات انجام شده فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه سواری تاثیر بسیار مثبتی روی عمکرد روده بزرگ داره و باعث تحریک انقباض عضلات روده میشه. این تحقیق نشون میده که فعالیت های ورزشی زمان حرکت غذا درون روده را کاهش و عاملی موثر بر روی راحتتر و بهتر شدن عمل دفع بدن است. علاوه بر آن روشی مناسب برای محافظت و جلوگیری از بروز سرطان روده و انواع بیماری های روده ای در بدن به شمار میره.

 

مقاوم در برابر بیماری ها

زمانی که از دوچرخه سواری لذت میبرین و این ورزش کلی انرژی مثبت به شما میده، شما بدون اینکه بدونین در حال تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدنتون هستین. این موضوع باعث میشه که شما هر چه کمتر به پزشک و رسیدگی های پزشکی که به دلیل بروز انواع مشکلات فیزیکیه نیاز پیدا کنین. با ورزش کردن سیستم ایمنی بدن آمادگی بیشتر و همچنین قدرت بیشتری برای مبارزه با بیماری ها را خواهد داشت و مواردی مثل عفونتها و اختلال در عملکرد اعضای بدن کمتر به وجود میاد.

 

فواید دوچرخه سواری برای خانمها

خانمها به دلیل ظرافت و آسیب پذیر بودنشون باید بیشتر از خودشون مراقبت کنن. یکی از بهترین روش های مراقبت، ورزش کردنه و چه ورزشی بهتر از دوچرخه سواری. اونها میتونن با دوچرخه سواری هم محافظت بیشتری از بدنشون داشته باشن و هم فیزیک مناسبی برای خودشون به وجود بیارن. برخی از فواید دوچرخه سواری برای خانوم ها عبارتند از:

کاهش بیماری های قلبی، سکته مغزی، سرطان و دیابت.

کاهش چربی های اضافه ی شکمی و چاقی.

بسیاری از مشکلات مشترک بین خانم ها را کاهش میده.

سلامت روان را بهبود می بخشه.

در بهتر شدن شرایط زندگی اجتماعی فرد موثره.

عزت نفس و اعتماد به نفس را بالا میبره.

عاملی برای صرفه جویی در زمان.

همه ی افرادی که از این ورزش بهره میبرن باید مراقب خطرات محیطی که ممکنه براشون پیش بیاد باشن. خطراتی مانند برخورد با اتومبیل یا عابرین پیاده و یا لیز خوردن دوچرخه در شرایط بد جوی و مسائلی شبیه اینها.

 

دوچرخه سواری برای کودکان

بچه ها علاقه ی بسیار زیادی به دوچرخه و دوچرخه سواری دارن و این اصلا چیز بدی نیس و خیلی هم مفیده. اونها با این کار علاوه بر بازی کردن بدون اینکه بدونن به بدنشون هم کمک میکنن تا سالمتر بمونه. دوچرخه سواری در کودکان علاوه بر اینکه براشون خیلی سرگرم کنندست فواید خیلی خوبی داره مثل:

از نظر فیزیکی برای بدنشون بسیار مفیده.

ذهن آنها را خلاقتر و بازتر میکنه.

روشی عالی برای رشد بیشتر و قویتر شدن مفاصل کودکان.

برای محیط زیستی که بچه در آن تنفس میکنن و در حال بازی اند بسیار مفیده.

 

تاثیر دوچرخه سواری بر روی کمر درد

دوچرخه سواری یک فرم بسیار پرطرفدار برای تمرینهای هوازیه. معمولا افرادی که کمر درد دارن گزینه ی مورد علاقشون دوچرخه سواریه. هرچند که باید خیلی از موارد را در هنگام ورزش رعایت کنن تا دردشون بدتر نشه. دوچرخه سواری نسبت به دویدن و یا ایروبیک کمتر به ستون فقرات فشار وارد میکنه و فشار کمتری روی کمر به وجود میاد. این افراد زمان نشستن روی دوچرخه کمی خودشونو به سمت جلو میارن تا فشار روی کمرشونو به کمترین حد ممکن برسونن. در بعضی موارد هم افرادی که کمر درد دارن برای اینکه بتونن از این نوع ورزش بهره ببرن از دوچرخه های ثابت هم کمک میگیرن.

 

نکات ایمنی در مورد دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از تفریحات خوبی است که در خارج از خانه همه می توانند به آن به پردازند. اما نباید اینطور فکر کرد که دوچرخه سواری تنها با تفریح و شادی همراه است. تصادفات در دوچرخه سواری امر غیر عادی نیست و بسیار رایج است. حتی اگر در این زمینه قهرمان به شمار بیایید باید نکات ایمنی را در هنگام پرداختن به دوچرخه سواری رعایت کنید. در اینجا نکاتی را برای ایمنی بیشتر در دوچرخه سواری می خوانید:

 

 

رکورد سرعت دوچرخه سواری

سرعت معمول دوچرخه

 

 

    با یک همراه دوچرخه سواری کنید

به طور حتم سواری به همراه دوستان می تواند امنیت بیشتری برای شما به همراه بیاورد. به همان دلیلی که ۴ چشم بهتر از دو چشم می تواند اطراف را نگاه کند، دوست شما نیز می تواند به شما در مورد موانع و ماشین هایی که بر سر راه ظاهر می شوند هشدار دهد.

 

     از کلاه ایمنی استفاده کنید

اجازه ندهید که به بهانه هایی مانند خراب شدن مو، امنیت شما به خطر بیفتد و کارتان به بیمارستان بکشد. در حقیقت با استفاده از کلاه ایمنی به دیگران می گویید که زندگیتان جقدر برایتان ارزشمند است. اگر در اینجا می توانید مدل های مختلف کلاه های ایمنی را مشاهده کنید:

    انتخاب سایز مناسب برای دوچرخه

دلیل عمده ای که بیشتر مردم از دوچرخه پایین می افتند به دلیل انتخاب نامناسب دوچرخه است که بیش از حد بزرگ یا کوچک است. اینجا نکاتی را که برای انتخاب دوچرخه مناسب باید بدانید آمده است:

بر روی دوچرخه سوار شوید. در صورتی که از دوچرخه معمولی استفاده می کنید باید در حدود ۲ تا ۵ سانتیمتر فاصله بین شما و میله بالایی دوچرخه فاصله باشد. این فاصله در صورت استفاده از دوچرخه مخصوص کوهستان باید بین ۷ تا ۱۰ سانتیمتر باشد.

زین دوچرخه باید در یک سطح با عقب و جلوی دوچرخه قرار داشته باشد.

ارتفاع صندلی باید طوری باشد که خم و راست شدن زانو در هنگام سواری بدون مشکل باشد.

زین دوچرخه و دسته دوچرخه باید در یک راستا باشند.۳

 

۴ دوچرخه را به طور کامل وارسی کنید

در فروشگاه به طور کامل دوچرخه ای که می خواهید بررسی کنید. نگاهی به برخی از نکاتی که ممکن است در خرید دوچرخه مهم باشند می اندازیم:

از میزان باد لاستیک ها و اندازه آنها اطمینان حاصل کنید زیرا لاستیک های دوچرخه اولین بخش دوچرخه هستند که با زمین تماس دارند. نوع لاستیک و میزان باد در انها می توانند باعث آسیب کمتر به شما در هنگام حادثه شوند.

دوچرخه را به حالت تک چرخ قرار دهید و چرخ های آن ترمز آن را چک کنید.

دوچرخه را به حالت وارونه قرار دهید با دست رکاب آن را بچرخانید. زنجیر دوچرخه مورد نظر را در هنگام دنده عوض کردن و چرخیدن از نظر استحکام و روان بودن بررسی کنید.

چرخ دنده ها را به طور کامل از نظر سلامت و کارکرد بررسی کرده زیرا یکی از عمده ترین مشکلاتی که برای دوچرخه به وجود می آید در رفتن زنجیر چرخ است.

 

     از رنگ های روشن و برچسب های براق استفاده کنید.

خودروها بزرگترین خطر برای دوچرخه سواران است، بنابراین به آنها با پوشیدن چیزی که آنها بتوانند شما را آسان تر را ببینند کمک کنید. برچسب های براق در روز و در هنگام شب با انعکاس نور باعث می شوند که این برجسب ها برق بزنند که راه حلی مناسب برای جلوگیری از حادثه در شب است.

 

    پیاده رو یا خیابان ؟

راندن دوچرخه در پیاده رو کار راحتی نیست. این نکته را به خاطر داشته باشید که افراد حاضر در پیاده رو، حق استفاده از پیاده رو را دارند. بنابراین باید با احتیاط و آرام در پیاده رو برانید زیرا در صورت بروز حادثه مقصر فرد سوار بر دوچرخه است. اگر به اندازه کافی از نظر سنی بزرگ هستید می توانید از خیابان استفاده کنید اما باید بدانید که صرف راندن در خیابان به معنای دانستن تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیست. این آدرس به شما راهنمایی های خوبی در مورد قوانین راندن در خیابان می دهد:

 

    از گوش هایتان استفاده کنید

استفاده از هدفون برای گوش کردن به موسیقی در هنگام دوچرخه سواری می تواند بسیار خطرناک باشد. علت این امر این است که بتوانید از خطراتی که از پشت سر در هنگام راندن دوچرخه شما را از پشت سر تهدید می کند دوری کنید. در حقیقت می توان گفت که گوش ها نقش چشمان شما را در پشت سر دارند !

 

 

نکات دوچرخه سواری کوهستان

نکاتی درباره دوچرخه سواری

فواید دوچرخه سواری برای بدن و تاثیر مثب آن بر روی کمر درد

 

منبع: دونفره / برترین ها / nojavanshad.ir

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا