نکته های خانه داری

تمیز کردن شیشه پنجره ها با ترفندهای راحت و موثر

مهارتهای خانه داری ، نحوه صحیح نظافت پنجره های دوجداره در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

روش تمیز کردن شیشه سکوریت

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره , تمیز کردن شیشه پنجره

 

 

۶ ترفندموثر برای تمیز کردن پنجره ها

احتمالا پنجره های خانه را قبلا تمیز کرده اید و از نتیجه ی بدست آمده نا امید شده اید و این نا امیدی شما را از انجام دوباره این کار بازداشته است. اما پنجره های کثیف میتوانند خانه ی شما را بد جلوه دهد.، حتی اگر مبلمان و سطوح را تمیز و مرتب نگه داشته اما روی پنجره های خانه گرد و غبار و روغن نشسته باشد ، پس هنوز چیزی کم است .

از آن جا که پنجره ها در معرض محیط طبیعی هستند، به راحتی کثیف می شوند و این بدان معنی است که باید از آن ها بهتر نگه داری کنیم. شاید تمیز کردن برایتان کارجالبی نباشد، ولی هر کاری راه حل خود را دارد برای آسان سازی و سریعتر ساختن این کار ، در این بخش از خانه داری نمناک ۶ ترفند زیر را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت با استفاده از این ترفند ها با پنجره های کثیف خداحافظی کنید.

 

سرکه ؛ هیچگاه نا امیدتان نخواهد کرد

در حالیکه بسیاری از پاک کننده ها میتوانند اثر مشابهی داشته باشند ، ولی سرکه بسیار قدرتمند تر است علاوه بر آن ، مانند دیگر محصولات شیمیایی بوی بدی نمیدهد و ایجاد آلرژی نخواهد کرد. سرکه خاک را به سرعت از بین میبرد و با این روش مجبور نیستید که فشار زیادی بیاورید چراکه همه کثیفی ها به سرعت پاک میشوند. آسان ترین راه برای تمیزکردن پنجره ها ، مخلوط مقدار کمی سرکه سفید با آب داغ است.

برای کم کردن مزه و بوی سرکه ، کافیست کمی اب لیمو به آن اضافه کنید، اگر بوی سرکه شما را اذیت میکنید آبلیموی بیشتری بیافزایید ؛ اگر هنوز تمایل دارید که از پاک کنندگی های شیمیایی استفاده کنید ، توصیه میکنیم آن را ترکیب کنید. چراکه موجب ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را در دو فنجان آب مخلوط کنید و نصف قاشق چایی خوری مایع شوینده اضافه کنید ؛ خواهید دید که چقدر راحت آلودگی ها از بین میروند.

 

دستمال تمیزکننده پنجره

میتوانید این دستمال ها را از فروشگاه تهیه کنید؛ اما اگر قصد صرفه جویی دارید ، بهترین گزینه ی پیشنهادی روزنامه است که پنجره را براق و درخشنده می نماید ؛ جدای از این ، با استفاده از آن دیگر لازم نیست درمورد خش افتادن روی پنجره ها نگران باشید ؛ اسفنج های موجود در خانه نیز جهت پاک کنندگی بقایای مواد شوینده مفید است. اگر هیچیک از موارد بالا را نداشتید ، استفاده از صافی قهوه یک ترفند بسیار کاربردی است ، این روش نیز همان درخشندگی را ایجاد میکند.

 

پاک کردن پنجره ها در یک روز ابری

صرف نظر از شرایط آب و هوایی که در آن زندگی میکنید ، میتوانید یک روز ابری را برای تمیز کردن پنجره هایتان بیابید. اگر این کار را در یک روز آفتابی انجام دهید ، خورشید پاک کننده را خشک میکند و این موجب ایجاد خط هایی روی شیشه خواهد شد.

 

پنجره های بسیار کثیف را تمیز کنید

اگر چند ماه است که پنجره ها را تمیز نکرده اید ، احتمالا بسیار کثیف شده اند ؛ در این مورد بهتر است از یک اسفنج پراز منفذ استفاده کنید . از بالا به پایین دستمال را بکشید و اجازه ندهید که آب چکه کند. میتوانید از دستمال های مایکروفیبر جهت براق کردن شیشه نیز استفاده کنید.

 

 

تعویض شیشه پنجره دو جداره

تعمیر پنجره upvc

 

 

 

عمودی و افقی

پس از اتمام تمیز کردن شیشه ها ممکن است از نتایج حاصل شده راضی نباشید، هنوز لکه ها و خط هایی هستند که روی شیشه وجود دارند قسمت داخلی و بیرونی شیشه را بررسی میکنید اما چیزی نیست ولی شیشه ها باز هم بنظر کثیف می آیند. زمانیکه پنجره ها را از هر دو طرف می شوئید ، دستمال را در شیشه جا به جا کنید ، و حرکت های عمودی را در قسمت بیرونی انجام دهید .

 

پرده ها

پرده ها نیز نیاز به تمیز کردن دارند اما دیگرنگران نباشید اصلا سخت نیست ؛ آن ها را بایک اسپری ضد عفونی کرده و از یک دستمال برای تمیز کردن شان استفاده کنید.

 

نکات طلایی برای تمیز کردن خانه

برای رسیدن به سر حد تمیزی در خانه استفاده از راهکارهای مختلف همیشه می تواند به کمک شما آید. تا به حال مشاورین و متخصصین خانه داری و طراحی داخلی روش های مختلفی را برای تمیز کردن وسایل خانه پیشنهاد داده اند که درادامه با نمونه های برتر آن ها آشنا خواهید شد و با استفاده از این راهکارها به خانه ای زیبا خواهید رسید.

** دستگاه های الکتریکی: تلفن های همراه، تلویزیون، پخش کننده های موسیقی هرکدام از جمله وسایلی هستند که آلودگی بسیاری دارند زیرا دست به ان زیاد زده می شود و معمولا به عنوان آلوده ترین وسایلی که در نزدیکی ما هستند شناخته می شود. برای تمیز کردن دستگاه های الکتریکی هیچگاه از تمیزکننده ها استفاده نکنید و شما می توانید از دستمال های نرم یا فایبر استفاده کنید. این دستمال ها گرد و خاک را گرفته و جرم ها را پاک می کنند. اسپری کردن مایع های شوینده یکی از بدترین کارهایی است که می توان با دستگاه های الکتریکی انجام داد.

** لباس: یکی از مشکلات که بسیاری به آن دقت نمی کنند استفاده همزمان از تمامی مواد شوینده و نرم کننده است همچنین کسی میزان مواد را رعایت نمی کند.. استفاده همزمان از تمامی شوینده و نرم کننده ها را هیچ کس توصیه نمی کند زیرا به لباس ها آسیب وارد خواهد کرد همچنین دقت داشته باشید که به هر میزان لباس که دارید از مواد شوینده استفاده کنید. استفاده نامناسب از این مواد می تواند برای لباس ها و بافت های ان ها خطرناک باشد.

** پنجره: هیچوقت پنجره را در روزها آفتابی پاک نکنید زیرا خیلی سریع خشک  شده و می تواند باعث ایجاد لکه در پنجره ها شود. ابتدا گوشه های پنجره را با جاروبرقی تمیز کرده تا گرد و خاک ها از بین برود سپس با دستمال های میکروفایبر و مواد شوینده شیشه را تمیز کنید. پنجره ها را در روزها ابری تمیز کنید تا شیشه ها شفافیت بیشتری پیدا کنند.

** لکه های سمج: لکه ها یکی از بزرگ ترین دشمنان تمیزی درخانه هستند و برای پاک کردن آن ها باید راه های مختلف را انجام دهید. استفاده از اب به همراه مواد شوینده یکی از گزینه های پاگ کردن لکه هاست. استفاده از جوش شیرین در کنار سرکه نیز یکی دیگر از راه های پاک کردن لکه های سمج است. البته بهتر است با هر لکه های به روش مخصوص خودش برخورد کنید.

 

 

نکاتی درباره تمیزی پنجره ها

نکاتی درباره نظافت پنجره ها

تمیز کردن شیشه پنجره ها با ترفندهای راحت و موثر

 

منبع : نمناک / مشرق نیوز

۳/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا