زیبایی

سفت کردن پوست بعد از رژیم با روشهای ساده و کاربردی

پوست و زیبایی ، راه کارهایی برای سفت شدن پوست بعد از کاهش وزن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 درمان افتادگی پوست شکم

برای سفت شدن پوست بدن چه باید کرد؟ , سفت کردن پوست بعد از رژیم

 

 

سفت کردن پوست صورت و بدن بعد از کاهش وزن، تنها با ۷ نکته

بعد از رژیم های سخت کاهش وزن، اتفاقی که در بدن مان می افتد شل شدگی و افتادگی پوست صورت و بدن است. در  اینجا ۷ پیشنهاد برای پیشیگری از شل شدگی و افتادگی پوست را به شما معرفی می کنیم.

هنگامی که کاهش وزن با شدت صورت می گیرد، پوست شما زمان لازم را برای انطباق با شکل جدید بدن ندارد. برای جلوگیری از این اتفاق، شما نیاز به تعقیب رژیم های غذایی متعادل به همراه ورزش های خاص دارید. در اینجا ۷ پیشنهاد موثر برای پیشگیری از شل شدن پوست بعد از کاهش وزن معرفی شده است.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با خوردن آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین مرطوب کننده ها و شفا دهنده های پوست آسیب دیده است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن برای بهبود پوست شل شده شکم و بازوها بسیار موثرند. ماساژ با ژل آلوئه ورا هم همین خاصیت را دارد.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با انجام ورزش های قدرتی

برای تقویت بافت های همبند پوست و به دست آوردن عضله، تمرین های قدرتی انجام دهید. یکی از مفیدترین تمرینها وزنه زدن است.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با مصرف مواد غذایی کلاژن دار

برای از بین بردن پوست شل شده بعد از کاهش وزن، مواد مغذی را باید مصرف کنید که به تولید کلاژن و آلاستین کمک می کنند. این غذاها عبارتند از محصولات سویا، لوبیا، هویج، خربزه، ماهی سالمون، ماست، گردو و …

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با مصرف پروتئین کافی

بهترین گزینه های غذایی برای سفت شدن پوست بعد از کاهش وزن، پروتئین است ضمن این که به کاهش وزن موثر نیز کمک می کند. بهترین گزینه های غذایی سرشار از پروتئین عبارتند از ماهی سالمون، گوشت بوقلمون، تخم مرغ، جو و اسفناج.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با نوشیدن آب زیاد

نیاز نیست که شما حتما ۸ لیوان آب در روز بنوشید. فقط کافیست خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن مایعات هر نیم ساعت یکبار بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید، چای یا آب میوه های سالم را امتحان کنید. هیدراته ماندن بهترین راه برای ترمیم پوست است.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با طناب زدن

شما باید با وجود شل شدن پوست بعد از کاهش وزن، حتما ورزش کنید. طناب زدن یکی از بهترین گزینه های ورزشی است و به تقویت ماهیچه ها کمک می کند. بهتر است طناب زدن را به تدریج شروع کنید. مثلا دو تایم ۱۵ دقیقه ای در روز.

 

سفت کردن پوست بعد از رژیم با نوشیدن چای دارچین و عسل

یک روش موثر برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است و منجر به تقویت ماهیچه ها و پوست نیز می شود. ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه این نوشیدنی را بخورید تا به ترمیم پوست شل شده کمک کنید.

 

 

بهترین کرم برای سفت شدن پوست شکم

کرم سفت کننده پوست شکم

 

 

 نکاتی در مورد افتادگی پوست پس از رژیم‌های لاغری و کاهش وزن

وقتی تلاش می‌کنید تا وزن کم کنید در آرزوی بدنی محکم‌تر و متوازن‌تر هستید اما هرگز به پوست اضافه و شل پس از کاهش وزن فکر نمی‌کنید. اما این احتمال اصلاً بعید نیست و می‌تواند موجب بیماری و تخریب ظاهر فرد شود.

دکتر جیسون بی. لیختن، جراح پلاستیک در کلمبوس، می‌گوید: «بیماران به‌سختی تلاش می‌کنند تا لاغر شوند اما وقتی در انتهای مسیر، افتادگی پوست که آن همه تلاش را در سایه خود قرار می‌دهد، آن‌ها را ناامید می‌کند. آن‌ها معمولاً احساس می‌کنند که پوست اضافی شبیه به لباس‌هایی است که قبل از لاغر شدن می‌پوشیدند با این تفاوت که این پوست را نمی‌توانند از تنشان بیرون بیاورند.»

اما مسئله فقط ظاهر نیست. این پوست اضافی ممکن است موجب ایجاد راش، عفونت و کمردرد شود. همچنین مانعی برای فعالیت بیشتر شما خواهد شد.

 

چرا پوست جمع نمی‌شود

میزان ارتجاعی بودن پوست به مدت‌زمانی بستگی دارد که دچار چاقی بوده‌اید و ارتباطی با سرعت لاغر شدن ندارد.

دکتر ماری جین، متخصص پوست در سانفرانسیسکو می‌گوید: «مکانیسم آن مانند بادکنک است. وقتی برای اولین بار آن را باد می‌کنید، واقعاً کوچک و محکم است و باید آن را بکشید اما وقتی از هوا تخلیه می‌شود به شکل اولیه‌اش برنمی‌گردد.

بخش زیادی از آن به سن و ژنتیک مربوط است. با بالاتر رفتن سن، بافت ارتجاعی شل می‌شود.»

 

نگرانی‌ها و دشواری‌ها

افتادگی پوست نه‌تنها موجب خجالت می‌شود بلکه ممکن است در محل‌های چین‌خوردگی راش و عفونت قارچی ایجاد شود.

جین می‌گوید: «عرق حبس می‌شود و ممکن است راش ایجاد شود. من استفاده از پودر یا نشاسته ذرت را پیشنهاد می‌کنم زیرا رطوبت را جذب می‌کنند. برخی پارچه کوچکی زیر چین‌خوردگی می‌گذارند»

درست است که فشردن پارچه کمک می‌کند اما بازگرداندن پوستی که شل شده است به حالت اولیه خود دشوار است. دکتر جنیفر کاپلا، جراح پلاستیک در نیویورک سیتی، می‌گوید: «فرض کنید ۳۰ تا ۴۰ پوند را به جلوی بدنتان آویزان کرده‌اید. این وزنه مرکز ثقل شما را تغییر می‌دهد و حرکت را برایتان دشوارتر می‌کند.»

 

هیچ راه‌حل ساده‌ای وجود ندارد

کاپلا می‌گوید: «تقویت عضلات کمی پوست را می‌کشد اما هیچ کرم یا دوری جادویی وجود ندارد که افتادگی پوست را به‌جای اولیه خود برگرداند.

فقط جراحی می‌تواند این مشکل را حل کند.»

دکتر جان مورتون، رئیس انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا، می‌گوید: «اما فقط ۲۰% بیمارانی که به دنبال جراحی کاهش وزن هستند، این کار را انجام می‌دهند.»

مهم‌ترین علت آن، هزینه‌هاست. کشیدن پوست کل بدن هزینه هنگفتی در بر دارد. بیمه سلامت ممکن است هزینه کشیدن پوست شکم را تقبل کند زیرا چین‌خوردگی این ناحیه معمولاً عفونت می‌کند اما هزینه جراحی اکثر قسمت‌های دیگر بدن را پرداخت نمی‌کند. شرکت‌های بیمه معتقدند که آن‌ها جراحی زیبایی هستند.

لیختن می‌گوید: «بیشترین جراحی به ترتیب روی شکم، پشت بدن، پستان‌ها، ران‌ها، بازوها، قفسه سینه مردان و صورت انجام می‌شود.»

دکتر کلود-جین لانگوین، جراح پلاستیک در مرکز جراحی پلاستیک سدارز-سینای در لوس‌آنجلس، می‌گوید: «جراح تنها در صورتی عمل جراحی را انجام می‌دهد که حداقل ۶ ماه وزنتان افزایش پیدا نکند. و هم‌زمان فقط روی یک یا دو ناحیه کار خواهد کرد تا خطر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده کاهش یابد. البته علت دیگر، این است که حرکت کردن در دوران نقاهت بسیار دشوار خواهد بود.

جای تیغ جراحی روی پوست باقی می‌ماند اما معمولاً می‌توان آن را با لباس پوشاند. اما تابه‌حال هیچ‌کس از انجام آن پشیمان نشده است.»

 

مسائل مربوط به تصویر بدن

اما همه افراد جراحی را انتخاب نمی‌کنند. سوزان هاوکینز، ۶۷ ساله از آتلانتا، پس از انجام گاسترکتومی آستینی ۱۵۰ پوند وزن کم کرد. او افتادگی پوستش را بعد از کاهش وزن دوست ندارد اما با آن کنار آمده است.

هاوکینز می‌گوید: «لباس‌هایم نقش مهمی در مخفی کردن این پوست اضافی دارد. من هرگز از کاهش وزنم پشیمان نیستم و علی‌رغم افتادگی پوست به آن افتخار می‌کنم.»

برخی دیگر نمی‌توانند با ظاهر جدیدشان کنار بیایند.

الکسیس کوناسون، روانشناس در نیویورک سیتی، می‌گوید: «بسیاری از افراد این پوست اضافی را یادآور گذشته و مشکلات احساسی خود مانند اضطراب، افسردگی، تنهایی و کمبود عزت‌نفس در مدت چاقی می‌دانند.»

پذیرفتن بدن، پوست و ظاهر جدیدتان نشانه سلامتی است. تانیشا شانه، ۳۰ ساله از بروکلین، همین تصمیم را گرفته است. او با کمک ورزش و رژیم غذایی، بیش از ۱۴۰ پوند وزن کم کرده است.

او می‌گوید: «چالش‌های زیادی بر سر راه است. من دوباره یاد گرفتم به بدنم عشق بورزم و بدن جدید و سالم‌ترم را قبول کنم.»

 

 

 

داروی گیاهی سفت کننده پوست شکم

نکاتی درباره سفت شدن پوست بعد از کاهش وزن

سفت کردن پوست بعد از رژیم با مصرف این مواد غذایی

 

منبع : سلامت آنلاین / ترنجان / بیتوته

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا