ازدواج و همسرداری

طرز صحبت با مردان | روانشناسی رفتاری آقایان

یکی از مسائل ازدواج و همسرداری نحوه صحبت با یک مرد است. چگونه باید با آقایان صحبت کرد ؟ در ادامه با مقاله ای درباره نحوه صحبت با آقایان همچنین سوالاتی که آقایان از جواب دادن آنها بیزار هستند در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چگونه با مردان صحبت کنیم

طرز صحبت با همسر؟ , طرز صحبت با مردان

 

 

آقایان از جواب دادن به این سوالات فراری‌اند!

حتما برای شما هم پیش آمده که از شریک زندگی تان سوالی پرسیده باشید اما او تمایلی به جواب دادن نداشته باشد. این موضوع نباید شما را نگران کند زیرا این رفتار در آقایان طبیعی است. شاید سوالی که در ذهن شما مطرح شده، ساده باشد اما طرف مقابل تان گاهی آن را بزرگ می کند و از جواب دادن به آن می هراسد. اما همه اینها بدین معنی نیست که شما باید دور ابهامات ذهنی تان را خط بکشید، بلکه باید به دنبال راه دیگری برای بیان آن باشید.

 

آیا ما منحصر بفرد نیستیم؟

خاص بودن موضوع مهمی در رابطه عاطفی است اما خانم ها و آقایان هر کدام به گونه ای متفاوت در مورد آن می اندیشند. به عنوان مثال خانم ها مدام به ازدواج و تشکیل خانواده فکر می کنند در حالی که آقایان استقلال و قوی بودن را در اولویت زندگی شان قرار می دهند. به همین دلیل سوالی مانند این که «آیا رابطه ما منحصر بفرد است؟» می تواند ترس را به دل آقایان راه دهد زیرا آنها دقیقا نمی دانند که منظور شما از منحصر فرد بودن چیست.

 

روان شناسان معتقدند که آنچه سوال می پرسید مهم نیست، بلکه چگونگی پرسیدن آن اهمیت دارد. به همین دلیل بهتر است که سوال خود را به گونه دیگری مطرح کنید یا مکالمه را اینگونه آغاز کنید: «من دوست دارم که زمان بیشتری را با هم بگذرانیم» یا «صحبت کردن با تو فوق العاده است» یا حتی «تو آنقدر خوبی که من به هیچ کس دیگری فکر نمی کنم»… با این جملات طرف مقابل تان حس امنیت بیشتری می کند و می داند که دقیقا منظور شما از بیان چنین جملاتی چیست.

 

درآمدت چقدر است؟

این سوال به شدت حساسیت برانگیز است به این دلیل که طرف مقابل تان فکر می کند مسائل مالی برای شما اهمیت زیادی، حتی بیشتر از خود او، دارد. البته طبیعی است که شما نگران شرایط مالی رابطه تان باشید، به خصوص اگر او قرار است که همسر آینده تان باشد.

 

شما می توانید تا حدودی از طریق موقعیت مکانی محل سکونت، مدل ماشین یا حتی شغلی که طرف مقابل تان دارد، شرایط مالی او را  بسنجید اما صحبت کردن در این مورد نیز از ضروریات است، به شرطی که درست مطرح شود. به جای این که مستقیم این سوال را از او بپرسید، بگویید: «من دوست دارم به سفر بروم، اما فعلا شرایط مالی خوبی ندارم. تو چطور؟» با این سوال شما می توانید مکالمه را آغاز کنید و از میان حرف های او به سوالات تان پاسخ دهید اما اگر مستقیم از او بخواهید که در مورد درآمدش برای شما توضیح دهد،مطمئن گارد خواهد گرفت و شما را نیز به پول پرستی متهم خواهد کرد.

 

رابطه قبلی ات چگونه بود؟

یکی از سوالاتی که ریسک زیادی دارد، در مورد رابطه های گذشته است. اگر چه دانستن آن ضرورتی ندارد اما گاهی حس کنجکاوی ما برانگیخته می شود و می خواهد اطلاعات بیشتری را به دست آورد. اما آیا می دانید که با مطرح کردن این سوال و شنیدن جواب های شریک زندگی تان حس حسادت تان نیز برانگیخته خواهد شد؟ یا حتی ممکن است که او در توضیحات خود به جزییاتی اشاره کند که تا ابد در ذهن تان ماندگار شود و به تبع روی رفتارهایتان تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل بهتر است که حس کنجکاوی تان را کنترل کنید یا حداقل در مورد رابطه های گذشته شریک زندگی تان وارد جزییات نشوید.

 

در این شرایط آقایان به خوبی نمی توانند تشخیص دهند که دانستن چه چیزهایی شما را خوشحال یا ناراحت می کند یا این که منظور واقعی شما از این سوال چیست، از این رو صادقانه هر چه که بوده را به زبان می آورند. بنابراین قبل از مطرح کردن سوالات خودتان را آماده هر جوابی بکنید در غیر این صورت دور سوالات تان را خط بکشید.

 

رابطه ما را در ۵ سال دیگر چگونه می بینی؟

این سوال را معمولا زوج هایی که در رابط جدی و بلند مدت به سر می برند، از هم می پرسند. اگر چه حق شماست که در مورد آینده تان بیشتر بدانید اما این سوالی است که اکثر آقایان علاقه ای به جواب دادن آن ندارند از این رو که آنها می دانند با مطرح کردن این سوال شما نه تنها می خواهید آینده تان را تصور کنید، بلکه می خواهید نظر شخص مقابل تان را در مورد او و رابطه محک بزنید.

 

در این شرایط بهتر است که این سوال را به طور غیر مستقیم و در میان صحبت هایتان مطرح کنید. با این شیوه طرف مقابل تان راحت تر به آن جواب خواهد داد. به عنوان مثال از او در مورد اهداف اش بپرسید: «دوست داری در آینده ای نزدیک کجا زندگی کنی؟» یا «شغل مورد علاقه ات در ۵ سال آینده چیست؟» پس از جواب دادن به این سوالات، نه تنها از برنامه های آینده او بلکه از جایگاه خودتان در رابطه نیز آگاه خواهید شد.

 

چه زمانی با خانواده ات آشنا شوم؟

این یکی از سوالات بسیار مهم در هر رابطه است که ممکن است عشق زندگی تان به دلایل مختلف از جواب دادن به آن سر باز زند. در واقع در این شرایط تنها موضوع رابطه شما مطرح نیست، بلکه خانواده او نیز نقش اساسی در این تصمیم گیری دارند. بنابراین بهتر است که ابتدا در مورد خانواده او بیشتر بدانید و از شرایط آنها به خوبی آگاه شوید. آیا رابطه طرف مقابل تان با خانواده اش خوب است؟ آیا او به راحتی می تواند با خانواده اش ارتباط برقرار کند؟ برای این که او ساده تر به درخواست شما پاسخ مثبت دهد، بهتر است که خودتان اول پیش قدم شوید و او را به خانواده تان معرفی کنید.

 

امشب چه غذایی می خوری؟

این سوال به ظاهر ساده ای ست اما گاهی موجب تنش و استرس آقایان می شود. اگر چه شما این سوال را با مهربانی تمام بیان می کنید اما ممکن است که عکس العمل تندی را از جانب طرف مقابل تان ببینید. دلیلش هم خستگی بیش از اندازه اوست. در واقع او کل روز را بیرون از خانه بوده و مغزش انقدر خسته است که دیگر توان فکر کردن به این چیزهای جزیی را ندارد. در این شرایط بهترین کار این است که این سوال را زمانی مطرح کنید که ذهن او خسته نیست.

 

آیا به نظرت آن دختر زیباست؟

این نوع سوالات بسیار خطرناک اند، از این رو که جواب آقایان هر چه باشد، موجب رنجش و ناراحتی شما می شود. طبیعی است که ما به افراد زیبارو جذب شویم اما این بدان معنی نیست که رابطه ما در خطر است.

 

روان شناسان اعتقاد دارند که تا جای ممکن از مطرح کردن این سوالات بپرهیزید. البته شرایط خاصی وجود دارد که دانستن جواب این سوالات ضروری است. به عنوان مثال شما با مطرح کردن این موضوع با زاویه دید شریک زندگی تان آشنا می شوید و می فهمید که چه چیزی او را جذب می کند و به تبع می توانید از آن برای بهبود رابطه خودتان کمک بگیرید اما اگر این سوال را بدون هیچ دلیلی می پرسید، بدانید که این موضوع می تواند بحث ها و دلخوری های زیادی را به همراه آورد. پس قبل از مطرح کردن آن دلیلش را از خودتان بپرسید.

در نهایت، قبل از مطرح کردن سوالات بالا برای شریک زندگی تان، به نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم، دقت کنید.

 

  • زمان خوبی را برای صحبت کردن در نظر بگیرید. به عنوان مثال پس از باخت تیم مورد علاقه اش یا بعد از یک روز سخت کاری، زمان خوبی برای صحبت کردن نیست.
  • اگر موضوعی که می خواهید در مورد آن صحبت کنید، اهمیت زیادی برایتان ندارد و می توانید به سادگی از آن بگذرید، این کار را بکنید
  • صبور باشید، دست از پیش داوری نیز دست بردارید. پس از پرسیدن سوال تان خوب و با دقت به حرف های طرف مقابل گوش دهید و بدانید که زاویه دید افراد از هم متفاوت است. اگر او نظری خلاف شما دارد، دلیل بر نادرستی آن نیست. پس سعی کنید همان قدر که برای خود ارزش قائل اید، برای نظرات عشق زندگی تان در هر شرایطی نیز ارزش و احترام قائل شوید.

 

چگونگی رفتار با دوست پسر

روانشناسی رفتار با آقایان

 

قوانین برخورد با آقایان – وقتى با مرد صحبت می کنید

وقتى مرد از شما فاصله مى‏گیرد، وقت خوبى براى گفتگوى با او براى نزدیک‏تر شدن به وى نیست.

بگذارید کناره بگیرد. بعد از مدتى بر مى‏گردد. او باز هم عاشقانه و دلسوز خواهد بود و به گونه ‏اى عمل خواهد کرد که گویى هیچ اتفاقى نیفتاده است. آن گاه وقت گفتگو با او خواهد بود.

وقتى زن مى‏خواهد صحبت کند یا براى نزدیک شدن به او احساس نیاز مى‏کند، باید حرف بزند و انتظار نداشته باشد که مرد گفت و گو را آغاز کند براى آغاز گفتگو ابتدا زن باید احساساتش را در میان بگذارد حتى اگر شریکش حرف زیادى براى زدن نداشته باشد.

 

وقتى زن از مرد براى گوش دادن به حرفهایش قدردانى مى‏کند به تدریج مرد نیز حرف بیشترى براى زدن خواهد داشت. مرد براى گفتگو با زن مى‏تواند خیلى باز رفتار کند اما در ابتدا حرفى براى گفتن ندارد. چیزى که زنان درباره مریخى ‏ها نمى ‏دانند، این است که آنها باید دلیلى براى صحبت داشته باشند. آنها صرفا براى در میان گذاشتن احساساتشان صحبت نمى ‏کنند.

اگر زن کمى حرف بزند، مرد کم کم درباره ارتباطش با او صحبت مى‏کند. مثلا اگر زن درباره بعضى از مشکلاتى که در طول روز داشته، صحبت کند، مرد نیز ممکن است در این باره گفتگو کند و بنابراین آنها مى‏توانند یکدیگر را درک کنند.

اگر زن درباره احساسش درباره بچه‏ ها حرف بزند، مرد نیز ممکن است در این مورد شروع به صحبت کند. اگر مرد هنگام صحبت کردن زن، احساس سرزش یا فشار نکند، به تدریج شروع به صحبت خواهد کرد.

 

قوانین ناگفته براى ابراز احساسات

اگر زن مایل به صحبت‏ کردن با فردى باشد، به طور کلى منتظر مى‏ماند تا طرف مقابل، حرف خود را تمام کند. این نکته، مؤدب ‏بودن زن را نشان مى‏دهد. او اول «گوش مى‏دهد، سپس صحبت مى‏کند» و یا هنگامیکه از «او سؤال شود آن وقت پاسخ مى‏دهد.»

این قوانینى که هیچ ‏جا سختى از آنها به میان نیامده است، براى مردان، بیگانه هستند. اگر زن منتظر بماند تا همسرش آغازگر گفتگو باشد ممکن است هرگز شانسى براى حرف ‏زدن بدست نیاورد زیرا مردان، خودبه ‏خود حرف زیادى براى گفتن ندارند. قوانین ناگفته مردان مى‏گوید: اگر حرفى براى گفتن دارى آن را بگو. آنها نمى‏دانندکه باید منتظر بمانند تا از آنها سؤال شود. اگر بخواهد حرف بزند، می زند.

 

هنگامی که مرد از همسر خود سؤالاتى را مى‏پرسد به ندرت انتظار دارد که همسرش، متقابلاً سؤالاتى را از او بپرسد. هنگامیکه زن سؤالاتى را از همسرش مى‏پرسد و مرد جواب می ‏دهد، مرد گمان مى‏کند که با پاسخگویى به سؤالات همسرش او را راضى مى‏کند.

مردان اصلاً نمى‏دانند که وقتى بعد از مدتى حرف زدند باید نوبت را رعایت کنند و سؤالاتى را از همسر خود بپرسند تا او شروع به حرف ‏زدن کند. حتى اگر مرد بداند که همسرش مایل است تا به سؤالاتى در مورد اتفاقات روزانه خود پاسخ دهد، دوست دارد که این کار (سؤال‏ پرسیدن از همسر) را فراموش کند.

وقتى زن از همسر خود سؤالاتى را مى‏پرسد، مرد براى پاسخگویى به آنها آنقدر مشغله فکرى پیدا مى‏کند که به سختى یادش مى‏ ماند او هم در مورد اتفاقات روزانه، از زن سؤالاتى را بپرسد.

 

اگر مرد به سؤالات، پاسخ کوتاهى مى‏دهد در این حالت زن نباید نوبت را رعایت کند یعنى زن مى‏تواند سؤالات خود را پشت سر هم بپرسد. اگر زن بدون آنکه ابتدا به حرفهاى همسرش گوش کرده باشد، شروع به صحبت‏ کردن در مورد اتفاقات روزانه خود نماید، این کار، بى ‏ادبى نسبت به مرد محسوب نمى‏شود.

 

چگونه مرد را به گوش دادن وادار کنیم؟

وقتى زن مى‏گوید: تو منو درک نمى‏کنى، واقعا منظورش این است که (الان حرفم رو درک نمى‏کنى، من به راه حل نیاز ندارم.) مرد این گونه می ‏شنود که زن به راه ‏حل او احتیاجى ندارد و در گیر بحث درباره اثبات خویش و ارزش راه حلش مى‏شود. در حالى که زن فقط نیاز به صحبت دارد. زن مى‏تواند به شکل دیگرى رفتار کند.

نخست صبر مى‏کند و می ‏اندیشد که آیا مرد به بهترین شکل او را درک مى‏کند و بعد مى‏گوید:(صبر کن اونو به شکل دیگه‏ اى بگم.) وقتى مرد این مکث را مى‏بیند، تصور مى‏کند که او را کاملا درک نکرده است و این البته شکلى انتقادى ندارد. آنگاه براى گوش دادن و توجه به آنچه زن مى‏گوید، تمایل بیشترى پیدا مى‏کند.

او احساس مورد انتقاد بودن یا سرزنش شدن نمى‏کند در نتیجه، اشتیاق بیشترى براى حمایت از او پیدا مى‏کند. زنان بدون دریافت این مطلب که چه چیز باعث مى‏شود مردان اینگونه رفتار کنند، تقریبا نمى‏توانند بفهمند که مرد بنشیند. ترجیح مى‏دهد بشنود (بذار طور دیگه‏ اى بگم) تا اینکه بشنود (تو درک نمى‏کنى.)

براى مرد تفاوت این دو جمله آن قدر بدیهى است که فکر نمى‏کند باید آن را پیشنهاد دهد.

 

هنر گوش دادن به سخنان زن

بیشتر مردان به طور غریزى نمى‏دانند که صحبت درباره مشکلات، بدون تمرکز یافتن بر راه حل آن، تا چه اندازه براى زنان ارزشمند است. به همان اندازه که صحبت نکردن براى مردان مهم است، صحبت کردن براى زنان اهمیت دارد. چیزى که در این میان نیاز است، باید تعریف جدیدى از این وضعیت بشود. راه حل وجود ندارد.

 

هدف مرد باید این باشد که تنها با شنیدن وبدون دادن راه حل به همسرش، دربازاریابى تعادل زنانه – مردانه‏اش کمک کند. این تعریف جدید هدف مرد را برایش شفاف‏تر مى‏سازد و او را در مسیر دیدن و شنیدن، همدردى کردن مطابق خواست همسر، و ندادن راه حل راه‌نمایى مى‏کند. مرد براى اینکه بتواند مهارت شنیدن را در خود تقویت کند، باید بداند زن هنگام ناراحتى و زمانى که به نظر مى‏رسد براى مشکلاتش به دنبال راه ‏حل است، دلیلى جز رفتار بر اساس بعد مردانه ندارد. مرد مى‏تواند با ندادن راه حل، به او در یافتن بعد زنانه‏اش کمک کند.

اکنون زن مى‏تواند احساسى خوب و قابل قبول داشته باشد. مردان اغلب فریب این تصور را مى‏خورند که اگر بتوانند براى مشکلات همسر راه حلى بیابند، موجب به وجود آمدن احساس بهترى در او مى‏شود. یادآورى این نکات هنگامى مفید است که مرد احساس مى‏کند همسرش از او دلخور است.

توضیح اینکه چرا زن نباید از او چنین دل خور باشد، نتیجه‏اى جز بدتر شدن اوضاع ندارد. ممکن است مرد به شیوه‏هاى مختلف همسرش را از خود ناامید کرده باشد، اما باید به یاد داشته باشد که شکایت واقعى زن از این است که به صحبت هایش گوش داده نمى‏شود و یا مورد توجه و حمایت قرار نمى‏گیرد.

 

در صورتى که زن از شنونده خود احساس رضایت داشته باشد، بهتر مى‏تواند قدرشناسى خود را او نشان دهد.

 

هنگامی که مرد براى گوش ‏دادن مقاومت می ‏کند چه بگوییم

وقتى زن پیشاپیش حس مى‏کند که مرد قصد گوش‏کردن ندارد، مى‏تواند از روش‏هاى جدیدى استفاده کند، آنقدر که مرد به راحتى مى‏تواند از گوش‏ دادن طفره برود و کناره‏گیرى کند. زنى به من گفت که فقط به همسرش مى‏گوید، «ممنون که اینجا به من کمک کردى، واقعا از تلاش تو براى طفره ‏رفتن از گوش‏ کردن به حرفهایم سپاسگزارى مى‏کنم. مى‏دانم که گوش‏دادن باید کار سختى باشد.» این یک روش مهارتى کاملاً پیشرفته مى‏باشد، زیرا اکثر مواقع هنگامیکه از مرد براى انجام‏دادن کار سخت، تشکر مى‏شود او از پذیرفتن آن کار خوشحال مى‏شود.

یک زن به طور بدیهى فرض مى‏کند اگر همسرش او را دوست دارد باید به حرفهایش گوش دهد اما به طور غریزى نمى‏داند چقدر براى مرد سخت است از طرف فردى که به او اهمیت زیادى مى‏دهد نظرات منفى بشنود. اگر از مرد توقع داشته باشیم که چون همسرش را دوست دارد پس باید به راحتى حرفهاى او را گوش دهد و درک نماید، به طور عملى، کار گوش‏دادن را براى مرد سخت‏تر کرده ‏ایم.

بنابراین، وقتى زن به روشى متفاوت از مرد تشکر مى‏کند (مثل همان تشکر براى طفره‏رفتن) در نتیجه مرد براى انجام کارهایى که باعث گوش‏دادن مى‏شود رغبت بیشترى پیدا مى‏کند. یک مرد در محل کار خود از انجام ‏وظیفه سخت و مشکل خوشحال مى‏شود البته اگر طبق همان وظیفه سخت، حقوق دریافت کند.

با این حال، اگر از او درخواست شود تا وظیفه دشوارترى را بپذیرد و بخاطر آن از او قدردانى و سپاسگزارى نشود احساس مى‏کند که به کارگرفته شده است و در نتیجه براى انجام کار بیشتر، مقاومت مى‏کند. در یک رابطه خانوادگى هم به همین منوال است، اگر از مرد درخواست شود که کار سختى را انجام دهد، او مایل است که از تلاشش قدردانى شود در غیر اینصورت ممکن است فکر کند، «چرا خودم را به زحمت بیندازم؟.» بیائید یک نمونه معمولى را بررسى کنیم.

 

مرد فکر می کند که در حال گوش‏ دادن مى ‏باشد

وقتى زن حرف مى‏زند و مرد رویش را برمى‏گرداند فکر مى‏کند که هنوز در حال گوش ‏دادن مى‏ باشد، زیرا هنوز بخشى از ذهن او حرف هاى همسرش را دنبال مى‏کند. وقتى که زن در حرف هاى خود به نکته‏اى مى‏رسد آنگاه واکنش مرد را در پى خواهد داشت. یعنى مرد منتظر یک تکان است تا کارى را انجام دهد. بخش کوچکى از وجود مرد به حرف‏ هاى زن توجه مى‏کند و گفته‏ هاى او را براى هر مشکلى بدقت بررسى مى‏نمایدمیگناirزیرا ممکن است به توجه کامل مرد، براى حل‏ کردن مشکل نیاز داشته باشد. وقتى زن به همسرش مى‏گوید «تو به حرف هاى من گوش نمى‏کنى» این جمله براى مرد بى‏ معنا است زیرا مى‏داند که آنچنان هم بى‏ توجه نبوده است، پس مادامیکه زن اعتراض مى‏کند که همسرش گوش نمى‏دهد، مرد هرگز این اعتراض را نخواهد شنید.

 

آنچه که زن واقعا مى‏گوید این است: «وقتى تلویزیون تماشا مى‏کنى احساس میکنم توجه کاملى به من ندارى. اگر تلویزیون را خاموش کنى و به من توجه کنى، این کار به من کمک خواهد کرد تا زودتر حرف هایم را بزنم و احساس بهترى داشته باشم.» این پیامى است که مرد مى‏تواند بشنود و درک نماید، همچنین این پیام، براى او «تمرکز» و «علتى براى گوش‏دادن» بوجود مى ‏آورد.

مردان نمى‏دانند که توجه ‏شان، چقدر براى زن مهم و آرامش‏ بخش است. وقتى که زن روش فکرکردن و صحبت‏ کردن مرد را درک نمى‏کند، به طور اشتباه گمان مى ‏نماید که همسرش به او اهمیت نمى‏دهد. مارتا آماده بود تا به زندگى مشترک خود پایان دهد زیرا مطمئن شده بود که تلویزیون براى رابرت بیشتر از او اهمیت داشت. وقتى مارتا صحبت مى‏کرد و رابرت روزنامه را بر مى‏داشت مارتا فکر مى‏کرد که رابرت از او متنفر است.

 

ترفندهاى زنان براى صحبت کردن، به گونه‏اى که مردان گوش دهند

اگر زن در صحبت‏ کردن با مرد، خودش را محدود کند ممکن است که مرد بیشتر به حرفهاى او گوش دهد اما این کار، زن را از ویژگى‏ هاى زنانه‏ اش دور مى‏کند. هنگامیکه زن به خانه مى‏ آید، ابتدا در پى آن است که ویژگى‏هاى زنانه و مردانه خود را دوباره به حالت تعادل برساند.

بنابراین اگر به طور ناگهانى و به طور «زنانه» شروع به صحبت کند و بدون روشن‏ کردن اهداف خود عواطفش را بروز دهد این کار به طور اجتناب‏ ناپذیرى روابط خانوادگى خوب او را تخریب خواهد کرد. سرانجام، هم توى ذوق مرد خواهد زد هم ویژگى زنانه خود که همان نیاز به صحبت مى‏باشد را از دست مى‏دهد و این دو مورد براى شادى و رضایتمندى او مصیبت‏ بار است. به منظور آسوده‏ بودن و ارتباط دوباره با شور و شوق، عشق و محبت و ویژگى‏ هاى زنانه، بعد از یک روز کارىِ رقابتى، کارآمد، جنگجویانه و هدفمند، زن به آزادى، رخصت و حمایت در روابط خانوادگى خود نیاز دارد تا عواطف خود را به صورت غیرهدفمند، غیرمنطقى، غیردقیق و غیرمعقول منتقل نماید.

زن براى تجدید قُواى روزانه خود به انبساط خاطر و آسودگى نیاز دارد که از طریق ابراز احساسات به صورت آزادانه، حاصل مى‏ آیند. اگر بخواهد همیشه این عواطف را ویرایش کند تا مطمئن شود که درست و صحیح و منطقى هستند در همان ویژگى‏ هاى مردانه باقى مى‏مانند.اگر مردان نفهمند که یک زن براى پرورش ویژگى‏ هاى زنانه خود به چه مواردى نیاز دارد، هنگام مواجه‏ شدن با زنى که نیاز دارد به روش زنانه صحبت نماید، بسیار مأیوس و ناامید می ‏شوند.

 

یک مرد به طور غریزى این مطلب را نمى‏داند زیرا بعد از تفکرات و تأمّلات و توجهاتى که در سکوت انجام داده است، وقتى به صورت متمرکز، مستقیم، واضح، منطقى و هدفمند شروع به صحبت مى‏نماید ویژگى مردانه او پرورش مى‏یابد. به همین دلیل تشخیص نمى‏دهد که درخواست چنین نگرش متمرکزى از همسرش، زیانبار است و به طور اجتناب‏ناپذیر، از پرورش ویژگى‏هاى زنانه همسر خود جلوگیرى خواهد کرد.

 

روانشناسی مردان در عشق

نحوه صحبت با یک مرد ,طرز صحبت با دوست پسر

طرز صحبت با مردان | روانشناسی رفتاری آقایان

منبع: برترین ها – راهکار – بیتوته – عصر ایران

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا