زیبایی

هشدار جدی، ریمل ضد آب استفاده نکنید!!

ریمل استخری

ریمل استخری

ریمل ضد آب یا ریمل استخری یکی از پر طرفدار ترین لوازم آرایش بین خانم ها است‎

ریمل، ماسکارا یا سرمه وسیله‌ای آرایشی برای تیره کردن، حجیم یا بلندنما کردن مژه‌ها است. این وسیله آرایشی به سه حالت مایع، جامد (قالبی) یا کرم وجود دارد. ریمل در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود و بوسیله یک برس کوچک استفاده می‌شود.

ریمل ضد آب یا ریمل استخری یکی از پر طرفدار ترین لوازم آرایش بین خانم ها است. اگر  شما هم به دنبال استفاده از این ریمل ها هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

“ریمل ضد آب”، “ریمل استخری”، “بلند کننده و حجم دهنده مژه” ،”بهترین ریمل های سال  رسید”،  این جملات را بارها  داخل مترو و بازار یا برخی از مغازه های فروش لوازم آرایش شنیده اید.

به گفته یک متخصص چشم، این فراورده ها به دلیل داشتن مواد نگه دارنده و رنگی می تواند باعث التهاب و حساسیت چشم شود که به صورت عوارضی چون اشک ریزش، خارش و سوزش چشم بروز می کند، پس بهتر است مصرف آن ها را محدود کنید.

بیشترین آسیب چشمی که لوازم آرایش برای زنان رقم می زند ناشی از استفاده از ریمل و خط چشم است. ریمل های ضد آب و چرب به سختی از روی مژه ها پاک می شود و در هنگام تمیز کردن مقداری از آن به داخل چشم می رود و همچنین تعدادی از مژه ها نیز کنده می شود و در دراز مدت خشکی های چشمی شدید، تغییر در لبه پلک و التهاب را نیز برای فرد به همراه دارد.

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آن ها آبکی است، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌هاست و می‌تواند باعث عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته‌‌ریزی لبه پلک شود.

ریمل‌های معمولی, ماده آرایشی

درباره ریمل ,ریمل ضد آب , ریمل استخری

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آن ها روغن است، در برابر عرق کردن، اشک و آب مقاوم است و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می ماند و از آن جا که به سختی پاک می‌شود، موجب ریزش مژه‌ها و چسبندگی آن می شود.

افرادی که سابقه ابتلا به گل مژه دارند، اگر از ریمل ضدآب استفاده کنند، به دلیل انسداد بیشتر مجاری خروجی اشک، احتمال بروز عفونت با باکتری و گل مژه در آن ها افزایش می یابد.

به طور کلی از مهم ترین خطراتی که این دسته از لوازم برای چشم ها به وجود می آورد، حساسیت در سطح قرنیه، خشکی چشم ، گل مژه وعفونت ملتحمه است . علاوه بر آن اشک ریزش، سوزش، خارش و قرمزی معمولا در پی التهاب نیز اتفاق می افتد. خانم ها برای سلامت بیشتر چشم و پلک قبل از استفاده از ریمل از روغن بادام و نارگیل روی مژه شان استفاده کنند.

هشدار جدی، ریمل ضد آب استفاده نکنید!!

منبع : jamejamonline.ir 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا