ازدواج و همسرداری

افزایش سن همراه با آرامش (چند سالتان است؟!؟)

افزایش سن همراه با آرامش (چند سالتان است؟!؟),
پیر شدن و یا افزایش سن همراه با آرامش، یک تنش شایع و معمول در داشتن عزت‌نفس است.
”خوب، تولدت مبارک! راستی حالا چند سالته؟“”اوه، من فقط ۲۹ سال دارم و … و باز ۲۹ سال“.
این یک بازی بی‌ضرر است، انکار سنمان را می‌‌گویم، این‌طور نیست؟ما با افزایش سنمان نسبت به آن حساس می‌شویم، در حالی که فاصله ما با آغاز تولدمان بیشتر و با مرگ کمتر می‌گردد. تنها فقط راهی است که ما، از آن طریق دیگران را در ناخشنودی خود از افزایش سن خویش شریک می‌کنیم.
زمان همچنان به پیش می‌رود و ما پیرتر و بزرگتر می‌گردیم. زمانی این فکر به ذهن من خطور کرد که اخیراً خواندم که ما هفت میلیون ساله هستیم، این میزان حداقل یک میلیون سال بیشتر از آن سنی است که ما در سال گذشته داشتیم.
البته این به آن معنا نیست که من و شما به‌طور فردی در طی ۳۶۵ روز سال گذشته یک میلیون سال عمر کردیم. در واقع جمجمه یک انسان اولیه که در صحرای سحارا یافت شد ۷ میلیون سال قدمت دارد که زمان تکامل انسان را حداقل به یک میلیون سال عقب‌تر می‌برد.
برای من و شما سن بسیار مهم است. انکار سن و سال و حساس بودن نسبت به آن می‌تواند عاملی ناتوان‌کننده برای ما محسوب گردد.
سن ما، خطوط و چین و چروک‌ها و جای زخم‌های مانده بر جسم ما بخشی از هویت ما می‌باشند. آنها می‌توانند موجب آفرینش احساس راحتی، غرور و حتی شادی در ما شوند.
شادی از ما می‌گریزد آنگاه که ما احساس شرمندگی، گناه و خجالت در مورد هر بخش از هویت خود می‌کنیم.
افزایش سن موضوعی است که به عزت نفس ارتباط دارد. چه چیزی در خط راست؟ شادمانی ما، عزت نفس ما. شوق و احساس شادی روزانه ما و رضایت ما از زندگی. اکنون زمان آن رسیده است که ما نسبت به هر چه که هستیم افتخار کنیم، سعی کنید با آرامش بگوئید، ”من دارم ۴۰ ساله می‌شوم و (یا هر سنی که دارید). من ۴۰ سال با شادی زندگی کرده‌ام. برای ۴۰ سال تنش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ام. من اکنون ۴۰ سال رشد شخصی و فردی را طی نموده‌ام و در این ۴۰ سال ۴۰ بار مسافرت به دور خورشید کرده و درس‌های زندگی بسیاری را آموخته‌ام (چیزهای بیشتری نیز برای یاد گرفتن وجود دارند، پس خدای من، لطفاً به من کمک کن تا ۴۰ سال دیگر زندگی کنم!) من به آرمی بزرگ و بزرگتر شده و در طی این ۴۰ سال رشد کرده‌ام، من به تک تک این سال‌ها افتخار می‌کنم.
زمانی، روزی، روزگاری پیران دهکده مورد احترام و تکریم بودند. آنها حاملان دانش و خود محسوب می‌شدند. اکنون فقط برای دانش آنها، آنها را قبول داریم. سالمندان سنت‌ها را از نسل‌ها حمل کرده‌اند و اکنون ما فقط به آفرینش سنت‌های نو دست می‌زنیم. پیران ما رهبرانمان بودند، ولی اکنون ما آنها را کوچک شمرده و نقشی برایشان قائل نمی‌گردیم.
جوانی، زیبائی‌های خود، مزایای خود، لذت‌ها و شادمانی‌های خود و دلایل خود را برای تحسین شدن دارد و همینطور نیز میانسالی این ویژگی‌ها را دارا است. در واقع، هر سنی مهم بوده و زیبا می‌باشد.
در حال حاضر شما چند ساله‌اید؟ (واقعاً چند سالتان است نه اینکه دوباره سن خود را انکار کنید) سن شما هر چه می‌خواهد باشد، این سن در حال حاضر بهترین سن برای شما و بهترین و کاملترین سن برای راضی بودن شما از آن است.
البته شوخی کردن در مورد سن بی‌ضرر است و بسیاری از مردم در این مورد چوک گفته و شوخی می‌کنند. ولی همچنین بسیاری از ما نسبت به سن خود و پیر شدن خود عمیقاً ناخشنود هستیم و این ناخشنودی می‌تواند موجب از دست دادن عزت نفس و یا شادی ما گردد.
پیر شدن همراه با آرامش، برخی دیگر از رشد فردی می‌باشد؟ اکنون زمان آن است که از هر چیزی در مورد خود از جمله سن و سالمان مفتخر باشیم پس ۷ میلیون سالگیتان مبارک باد.
منبع: www.thehappyguy.com
مترجم: معصومه بهرامی
منبع : روزنامه آفتاب یزد

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا