رموز خانه داری

راهنمای چیدمان تابلو در منزل

در صورت آشنایی با اصول چیدمان تابلو با هزینه اندک و تابلوهای ساده نیز می‌توان دکوراسیونی شیک و خاص خلق کرد؛ اما اگر با این اصول آشنا نباشید علی‌رغم صرف هزینه بسیار و خرید تابلوهای گران‌قیمت نیز ممکن است نتیجه دلخواه را کسب نکنید. به‌طورکلی برای چیدمان تابلو در منزل باید بهترین دیواری که از نظر اندازه، رنگ و محل قرار‌گیری وسایل بیشترین هماهنگی را با تابلو دارد، انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی فاکتورهای مهمی می‌پردازیم که در اصول چیدمان تابلو مهم هستند. اگر شما هم برای نصب تابلو در خانه سردر‌گم هستید این مقاله برای شما نوشته شده است.

دیوار مناسب برای چیدمان تابلو را انتخاب کنید

قبل از مراجعه به فروشگاه تابلو، خرید و نحوه چیدمان تابلو روی دیوار، با دقت به دیوارهای خانه نگاه کنید. برای نصب تابلویی که تهیه کرده‌اید باید به مواردی همچون ارتفاع و رنگ دیوار، وسایلی که جلوی آن قرار گرفته‌اند و سایر تزیینات روی دیوار توجه کنید. یک دلیل تاکید به انتخاب بهترین دیوار برای نصب تابلو در دکوراسیون داخلی این است که تابلوها کاربرد مناسبی برای ایجاد نقطه کانونی در منزل دارند.

اگر ارتفاع یا فضای دیوار محدود است، از الگوی خوشه‌ای برای چیدمان تابلو دکوراتیو می‌توانید استفاده کنید. همچنین اگر دیوار اتاقی که برای نصب تابلو انتخاب کرده‌اید ارتفاع کمی دارد، تابلوهای افقی گزینه بهتری نسبت به تابلوهای عمودی هستند. برای پر کردن دیوارهای خالی و بزرگ هم می‌توانید چیدمان تابلو روی دیوار به‌صورت شبکه‌ای را انتخاب کنید.

انتخاب ارتفاع مناسب برای چیدمان تابلو روی دیوار

برای بهترین چیدمان تابلو در منزل باید ابتدا محل مناسب قرار گرفتن تابلو را مشخص کنید. برای این‌کار ابتدا یک متر بردارید. ابعاد دیوار را اندازه بگیرید و آن را داخل برگه‌ای یادداشت کنید. روی محل مورد‌نظرتان با مداد یک علامت بگذارید. سپس میخ و چکش را به‌دست گرفته و میخ را روی دیوار بکوبید. برای نصب تابلو بالای در اتاق پذیرایی یا در اتاق خواب، محل قرارگیری تابلو باید ۲۰ تا ۳۰ سانت بالاتر از مبل یا تخت‌خواب باشد. همچنین در این فضاها بهتر است که تابلو را دقیقا در وسط مبل یا تخت نصب کنید.

به‌طورکلی برای نصب تابلو مینیمال، تابلو خطاطی، تابلو منظره و انواع دیگر تابلو، نقطه‌ای مناسب است که در سطح نگاه شما باشد. به‌همین‌دلیل معمولا تابلوهای اتاق نشیمن و پذیرایی نسبت به تابلوهای راهروها در ارتفاع پایین‌تری نصب می‌شوند. به‌این‌ترتیب در حالت نشسته نیز می‌توان تابلوها را به‌راحتی مشاهده کرد. اکثر تابلوهای متوسط روی دیوارهای استاندارد باید حدود ۱۵۲ تا ۱۵۶ سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشند. برای دیوارهایی که ارتفاع بلندتری دارند این فاصله حدود ۱۶۵ سانتی‌متر است.

اصول چیدمان تابلو دکوراتیو؛ چیدمان منظم یا خوشه‌ای

بعضی‌ها باتوجه‌به نوع چیدمان لوازم منزل، ارتفاع دیوارها و سلیقه شخصی تمایل به چیدمان تابلوهایی با ابعاد یکسان روی دیوار دارند و بعضی نیز عکس این حالت را انتخاب می‌کنند. در مواردی که بین طرح تابلوها هماهنگی وجود دارد، مثل تابلو کلاسیک مدرن، نحوه چیدمان خطی یا شبکه‌ای که ساختار منظمی دارند، جلوه زیباتری به فضا می‌بخشند. اگر تمایل دارید که تابلوها را به‌صورت منظم بچینید، بهتر است که قاب‌های مشابهی برای آن‌ها انتخاب کنید.

اگر چند تابلو با سایزهای مختلف دارید، بهتر است قید چیدمان منظم را بزنید. در این حالت الگوی خوشه‌ای یا سالنی بهترین گزینه برای چیدمان تابلو در منزل هستند. در این الگو می‌توانید محل قرار‌گیری هر تابلو را با آزادی عمل بیشتری انتخاب کنید. در نتیجه خیلی درگیر اصول و قواعد اندازه‌گیری نخواهید بود. این نحوه چیدمان در حین بی‌نظمی از نظم خاصی پیروی می‌کند. انتخاب قاب‌های متنوع در چیدمان خوشه‌ای یا سالنی می‌تواند جلوه فانتزی و خاص به فضای اتاق ببخشد. همین موضوع زیبایی دیوار خانه را دو چندان می‌کند.

فاصله بین تابلوها برای نصب چند قاب روی دیوار

انتخاب آرایش مناسب برای نصب تابلوها روی دیوار یکی از موضوعاتی است که افراد تمایل به یادگیری اصول آن دارند. الگوهای مختلفی برای قرار دادن تابلوها در کنار هم وجود دارد. با‌توجه‌به اندازه دیوار، الگوی تصاویر، ابعاد و تعداد تابلوها، نحوه قرارگیری تابلوها نیز متفاوت خواهد بود. فاصله بین تابلوها نیز بر‌اساس همین موارد تغییر می‌کند. اگر می‌خواهید سه تابلو را در کنار هم نصب کنید، بین تابلوها بین ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر فاصله در نظر بگیرید. این الگو معمولا برای تابلوهای مستطیل به‌کار می‌رود.

اگر ۴ تابلو برای نصب دارید، الگوی مربعی جلوه بهتری به محیط می‌دهد. فاصله بین تابلوها در این الگو باید با یکدیگر برابر باشند. معمولا فاصله ۲.۵ تا ۵ سانتی‌متری یا ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متری را برای نصب تابلوها به‌صورت مربعی انتخاب می‌کنند. اگر هم تصمیم به نصب تابلوها به‌صورت نامتقارن دارید، یک خط عمودی فرضی را در نظر بگیرید. سپس تابلوها را به‌صورتی نصب کنید که طرفین خط فرضی متعادل شود. اگر وزن تابلوها در یک طرف خط بیشتر باشد، طراحی زیبا و چشم‌نوازی نخواهید داشت.

دورهمی جذاب تابلوها با محصولات شاد‌وشیک

در این مقاله با اصول چیدمان تابلو در منزل آشنا شدیم. چیدن تابلو نیز مانند لوازم دیگر منزل اصول و قواعدی دارد. ممکن است دیواری که برای نصب تابلو در نظر گرفته‌اید را بتوان به روش‌های مختلفی چیدمان کرد. در این شرایط می‌توانید از بین الگوهای مختلف باتوجه‌به سلیقه‌تان ترکیبی که بیشتر دوست دارید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علاوه‌بر محل قرارگیری و اندازه‌ها، طرح تابلو نیز باید با رنگ دیوار و چیدمان اتاق هماهنگی داشته باشد.

یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها برای تغییر در محیط با صرف هزینه‌های پایین انتخاب تابلوهای دکوراتیو است. با تهیه تابلو از گالری شاد‌وشیک تلفیقی از احساس سرزندگی، شادی، مدرن بودن و زیبایی را به‌ خانه‌های خود خواهید آورد. این گالری فرصت تجربه حس خوب را با ایجاد یک تغییر کوچک به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید چاپ عکس‌های خاطره‌انگیر خود روی شاسی را به شاد‌وشیک بسپارید. برای اطلاع از نحوه خرید آنلاین و سفارش به سایت shadoshik.com مراجعه کنید.

done

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا