زیبایی

بهترین مرطورب کننده های پوست خانگی | ماسک آبرسان صورت خانگی

 

مرطوب کننده های طبیعی

تقویت و شادابی پوست نیاز به مصرف غذاهای غنی از آب و مواد مغذی دارد

پاک کردن پوست با انواع کرم ها و ماسک ها کافی نیست. اگر می خواهید برای طولانی مدت از حفظ سلامت پوست تان مطمئن شوید، نیاز به تغییرات اساسی در رژیم غذایی تان دارید.

تقویت و شادابی پوست نیاز به مصرف غذاهای غنی از آب و مواد مغذی دارد. مصرف ۱۰ گزینه غذایی برای حفظ سلامت پوست، بسیار موثرتر از درمان های موضعی است که تاکنون انتخاب می کردید:

آب: سلول ‌های پوستی به میزان زیادی مایعات نیاز دارد تا غشای نرمی داشته و مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند. توصیه می ‌کنیم برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، ۶ تا ۸ فنجان آب بنوشید. البته توجه داشته باشید زمانی که هوا گرم است، ورزش می ‌کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید باید بیش از این میزان مایعات دریافت کنید. مصرف کافئین و قند را کاهش دهید. کافئین با تحریک هورمون‌ های استرس به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین، روند پیدایش چین و چروک را سرعت می‌ دهد.

آووکادو: غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری، فیبر و پروتئین است. ترکیبات موجود در آووکادو باعث حفظ و افزایش رطوبت پوست می شود. ویتامین ث موجود در آووکادو در تولید کلاژن نقش دارد که عامل کلیدی در استحکام پوست محسوب می شود. آووکادو سرشار از ویتامین ای و لوتئین نیز هست که باعث انعطاف پذیری بیشتر پوست خواهد شد.

روغن دانه کتان: دارای مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا ۳ است. دانه های کتان دارای فیتواستروژن هایی هستند که به حفظ تعادل هورمون های زنانه کمک می کنند. این شرایط از ایجاد جوش های ناشی از تغییرات هورمونی پیشگیری می کند.

هندوانه: بیش از ۹۰ درصد محتوای آن، آب است و به همین دلیل میوه ای ایده آل برای هیدراته بودن محسوب می شود. هندوانه سرشار از ویتامین های آ، ب و ث، منگنز و پتاسیم بوده و باعث افزایش سلامت ظاهری پوست می شود.

خیار: این میوه ضد آکنه، ضد التهاب، بهبود دهنده زخم ها و از بین برنده چربی های بیش از حد است. خیار سرشار از سیلیس است که به حفظ سلامت پوست و ناخن کمک می کند. با توجه به محتوای آب بالا، خیار برای آبرسانی به پوست از درون بدن کارایی دارد.

سیب: محتوای اسید مالیک موجود در سیب باعث حذف سلول های مرده پوست می شود. مصرف سیب بخصوص همراه با پوست یک راه عالی برای تقویت آبرسانی به پوست است.

کلم: رنگ بنفش کلم حاکی از وجود آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و معکوس کردن آسیب های ناشی از مصرف یک رزیم غذایی سرشار از قند، پرفایده است.

روغن زیتون: سرشار از ویتامین ای و اسیدهای ضروری برای جلوگیری از پیری پوست، تحریک جریان خون، بازسازی پوست و کاهش التهاب است. روغن زیتون حاوی پلی فنولهای آنتی اکسیدانی است که اثرات مخرب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

پاپایا: این میوه گرمسیری علاوه بر این که برای بهبود گوارش شما مفید است، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین ث، فلاونوئیدها، ویتامین ب، و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است. پاپائین موجود در این میوه برای حفظ شادابی پوست و جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید مفید است.

چای سبز: چای سبز حاوی پلی فنول هایی است که به حفظ قابلیت کشسانی پوست و ضد پیری کمک می کنند. همچنین، نوشیدن چای سبز به کاهش آسیب ناشی از نور خورشید نیز کمک می کند.

موز: موز، خواص مرطوب کننده ای دارد که برای افراد دارای پوست خشک، فوق العاده مفید می باشد. موز، رطوبت پوست را حفظ کرده و آن را مرطوب نگه می دارد و از طرفی به پوست، آبرسانی می کند.

یک عدد موز را در کاسه له کنید و سپس چند قطره عسل و ۲ قاشق غذاخوری ماست به آن
اضافه نمایید.
آنها را خوب با هم مخلوط کنید و خمیری صاف و یکدست به دست آورید. آن ترکیب را بر روی پوست گردن و صورت خود قرار دهید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، آن را بشویید.
از استفاده این ترکیب به دور چشم اجتناب نمایید.
چنانچه می خواهید پوست خود را لایه برداری کنید، مقداری جو نیز به این مخلوط اضافه کنید.

آبرسانی به پوست خشک

بهترین مرطورب کننده های پوست خانگی

ماسک آبرسان صورت خانگی :

 

آب‌رسانی با ماسک عسل

یکی از بهترین روش‌ها برای مرطوب نگه‌داشتن پوست صورت، استفاده از ماسک طبیعی عسل است. تهیه این ماسک در منزل بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با سه قاشق غذاخوری روغن بادام روی حرارت اندک، خوب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را از روی حرارت برداشته و ۱۰ قطره از اسانس گیاه دارویی بابونه را به این ترکیب اضافه کرده و آن‌ را آرام هم بزنید تا سرد شود. در این حالت پس از آن که ترکیب حرارت خود را از دست داد، آن‌را روی پوست صورتتان ماسک کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند. این ماسک کمک می‌کند تا سلول‌های پوست بتوانند میزان رطوبت مورد نیاز خود را به این ترتیب از ماسک عسل دریافت کنند. در این حالت علاوه بر آن که سلول‌ها شادابی اولیه خود را به دست می‌آورند به زیبایی پوست و طراوت آن نیز کمک می‌کنند.

گلاب مرطوب‌ کننده پوست‌های حساس

برای آب‌رسانی به پوست‌های حساس بهترین روش استفاده از ماسک گیاهی تهیه شده از گلاب است. برای تهیه این ماسک در منزل لازم است از گلاب طبیعی و خالص و مقدار اندکی گلیسیرین کمک بگیرید. برای تهیه این ماسک؛ کافی است مقدار نصف لیوان گلاب را با دو قاشق غذاخوری گلیسیرین ترکیب کنید. بهترین راه برای ترکیب این دو اسانس طبیعی آن است که آن‌ها را درون یک شیشه تمیز و دودی رنگ بریزید و پس از بستن در ظرف، آن را به خوبی تکان دهید. پس از مخلوط شدن گلاب و گلیسیرین می‌توانید این مخلوط را روی دستمالی تمیز و نخی اسپری کنید و آن را به مدت نیم ساعت روی صورت خود بیندازید. فقط به یاد داشته باشید که این پارچه را لازم است با کمک این محلول دائم مرطوب کنید تا آب‌رسانی مناسبی برای پوستتان انجام شود.

برای پوست‌های خشک

اگر به دنبال یک محصول طبیعی هستید که به کمک آن خشکی پوستتان را برطرف کنید، بهتر است از محلول مرطوب‌کننده ریحان و بابونه استفاده کنید. اسپری کردن این محلول به صورت روزانه روی پوست صورت موجب آب‌رسانی بسیار خوبی به سلول‌های پوستی می‌شود. برای تهیه این محلول کافی است به میزان مساوی از سه عصاره طبیعی ریحان، گل همیشه بهار و بابونه را با هم ترکیب کرده و هر روز آن را به صورت خود اسپری کنید. بهتر است اسپری کردن این محلول را دو بار در روز روی پوست خود امتحان کنید تا در عرض مدت زمان کوتاهی نزدیک به دو هفته، از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند شوید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید

همیشه با پوست خود مهربان باشید. از لایه‌برداری و خاراندن خشن پوست اجتناب کنید تا پوست‌تان دیرتر پیر شود و مدت طولانی‌تری جوان بمانید. همچنین اطمینان حاصل کنید که به مواد طبیعی ماسک‌های صورت و درمان‌های ارائه‌شده حساسیت نداشته باشید. قبل از مصرف ابتدا آنها را روی پوست مچ دست‌‌تان امتحان کنید و سپس روی صورت‌ بگذارید

 

بهترین مرطورب کننده های پوست خانگی | ماسک آبرسان صورت خانگی

منبع:steptohealth

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا