نکته های خانه داری

خرید بهتر از سوپر مارکت هـا (فروشگاههای بزرگ)

نحوه خرید از فروشگاهها,راهنمای خرید از فروشگاههای بزرگ

روز به روز به تعداد سوپرمارکت‌های بزرگ افزوده می‌شود و افراد بیشتری تمایل دارند از این فروشگاه‌ها خرید کنند.

منظور از سوپرمارکت‌ها فروشگاه‌های بزرگی مثل شهروند است که تنوع کالا در آنها زیاد است و از گوشت و مرغ گرفته تا میوه و سبزی و مواد شوینده و ظروف آشپزخانه را می‌توان از آنجا خرید. اما اصول درست یک خرید خوب از فروشگاه‌های بزرگ را می‌دانید؟

همیشه لیست داشته باشید: همه ما در برابر تنوع زیاد کالا در این فروشگاه‌ها وسوسه می‌شویم و خیلی اوقات چیزهایی می‌خریم که به آنها نیاز نداریم و گاهی ۲ برابر پولی که واقعا باید هزینه می‌کردیم خرج می‌شود. لیست داشتن و طبق لیست سراغ کالا رفتن، به خرید بهینه شما کمک خواهد کرد.

برای خودتان جای مانور بگذارید: با اینکه بهتر است همیشه طبق لیست خرید کرد اما باید پذیرفت که آشنایی با کالاهای جدید همیشه هم بد نیستند. ممکن است کالایی ببینیم که به‌نظرمان مفید برسد. لازم نیست همیشه جلوی این تمایل مقاومت کرد. اما باید برایش حد گذاشت. مثلا هربار با خودتان بگویید تا این قیمت، کالاهای جدید می‌خرم و حداکثر تا همان قیمت مورد نظر، جنس اضافه بردارید.

حواستان به ساعت باشد: وقتی که در سوپرمارکت‌ها می‌گذرانیم خیلی اوقات به چشم‌مان نمی‌آید. چون این مکان‌ها معمولا پنجره‌ای به بیرون ندارند و نور داخلشان همیشه ثابت است. مشتریان متوجه غروب خورشید یا تاریک‌شدن هوا نمی‌شوند. اکثر این فروشگاه‌ها ساعت را جلوی چشم مراجعه‌کنندگان نمی‌گذارند تا بدون توجه به زمان خرید کنند. ولی اگر می‌خواهید جلوی خرید بی‌فایده را بگیرید حتما به ساعت و زمان توجه کنید. برای خودتان برنامه بگذارید که چقدر زمان می‌خواهید بگذارید و جلوی تلف‌شدن وقت‌تان را بگیرید.

منظم بگردید: همان اول که وارد فروشگاه می‌شوید برای خودتان برنامه‌ای برای گشتن بریزید. راه رفتن بی‌هدف بین راهروها باعث طولانی شدن خرید، اتلاف وقت و خستگی می‌شود.

سبد خریدتان را متناسب انتخاب کنید: اگر قرار است کم خرید کنید سبدهای کوچک را بردارید. این کار می‌تواند خرید شما را کنترل کند.

به قیمت‌ها توجه کنید: موقع انتخاب کالا به قیمت‌ها توجه کنید. گاهی ۲ کالای یکسان اختلاف قیمت زیادی دارند. بعد از خرید نیز یک‌بار فاکتور را نگاه و خرید خود را ارزیابی کنید. ببینید برای بار بعد چطور می‌توانید با هزینه کمتر خرید کنید.

با خانواده خود همراه باشید: با همه این اوصاف، نمی‌توان نادیده گرفت که خیلی از مردم رفتن به سوپرمارکت‌ها را دوست دارند. اگر شما جزو این دسته نیستید، خوب است که یک خرید دسته جمعی با افراد خانواده و بچه‌ها را در این فروشگاه‌ها تجربه کنید. رفتن به سوپرمارکت می‌تواند بهانه‌ای برای یک گردش خانوادگی باشد. اگر فقط و فقط هدفتان خرید است مغازه‌های کوچک راه‌حل بهتری خواهند بود.

 

منبع : hamshahrionline.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا