ازدواج و همسرداری

مدت زمان مطلوب رابطه جنسی واژینال

مدت زمان رابطه زناشویی, رابطه جنسی واژینال, رابطه جنسی, مدت زمان رابطه جنسی, زود انزالی, انزال زودرس, ناتوانی جنسی, فواید رابطه جنسی, فواید رابطه زناشویی, دانستنیهای جنسی, بهترین زمان رابطه زناشویی،سلامت جنسی
مدت زمان مطلوب رابطه جنسی واژینال

علی رغم باور عموم که همواره طولانی بودن رابطه جنسی واژینال را الگوی مطلوب رفتار جنسی رقم میزنند ، تیم تحقیقاتی محققان امریکایی مرکب از روان شناسان ، سکس تراپیست ها و مشاوران خانواده به این نتیجه رسیده اند که طولانی شدن دخول معمولا تاثیر منفی در ارزیابی کیفیت ارتباط جنسی دارد .در نظر سنجی به عمل آمده ، طول زمان دخول به شکل زیر از سوی زوجین ارزیابی شده است :

۲- ۱ دقیقه : خیلی کوتاه
۷- ۳ دقیقه : قابل قبول
۱۳ – ۷ دقیقه : مطلوب
۳۰ – ۱۳ : خیلی طولانی

چنانچه ملاحظه می فرمایید اکثر زوجین جویای رابطه جنسی ماراتون نبوده ! و چنانچه طول دوره دخول از حد معینی تجاوز کند آنرا خسته کننده و عاری از لذت ارزیابی میکنند. ( لازم به تاکید است که اعداد مذکور صرفاً در مورد زمان داخل شدن آلت تناسلی مرد تا هنگام انزال ارائه شده و کل دوره رابطه جنسی را شامل نمیگردد ).

نتایج این تحقیق میتواند امید بخش افرادی باشد که به منظور بالابردن طول دوره دخول بهای گزافی برای خریداری داروهای شیمیایی و یا گیاهی میپردازند. مضافاً اینکه بیمارانی که از زود انزالی و یا ناتوانی جنسی در رنج هستند معمولاً بدون آگاهی از علل و عوامل ایجاد کننده مشکل خود ( علل بدنی و یا روانی ) و بدون بهره گیری از مشاورهای جنسی تنها راه حل موجود برای رفع مشکل را مصرف دارو تشخیص میدهند.

همواره بارها به این مهم اشاره شده است که ارضا نشدن زنان ار طریق دخول  طبیعی  بوده و اکثر خانم ها از طرق تحریک کلیتوریس ارگاسم را تجربه می کنند.تمرکز بیش از حد بر ارضا شدن همزمان میتواند تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت رابطه زناشوئی داشته باشد.

تاثیر تعداد دفعات معاشقه بر زنان

همه از تاثیرات کاهش فعالیت جنسی بر روی مردان تا اندازه ای باخبرند ولی کمتر کسی از تاثیر آن بر بدن زن آگاهی دارد. بیاد داشته باشید که علاوه بر تعداد معاشقه، تغییرات هورمونی و عادت ماهانه نیز در میل جنسی زنان نقش دارد. در این جا به بررسی تفاوت های تاثیر کاهش فعالیت جنسی بر زنان و مردان می پردازیم.

عکس العمل بدن مرد و زن نسبت به کاهش فعالیت جنسی کاملا متفاوت است. زن هرچقدر تعداد معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و مشکل تر ارضاء می شود برعکس هرچه زنان از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آنها به معاشقه بیشتر خواهد بود.

در یک مقاله دیگر که در کتاب love cycle ذکر شده، گفته شده است تعداد دفعات آمیزش روی تنظیم عادت ماهانه خانم ها نیز موثر است. در این مطالعه عادت ماهانه زنانی که بیشتر از دو بار در هفته آمیزش داشتند منظم تر از کسانی بود که فقط هفته ای یک بار نزدیکی می کردند و زنانی که بندرت معاشقه می کردند، عادت ماهانه خیلی نامنظمی داشتند.

علت این امر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن زنان فعال از نظر جنسی می باشد. لازم به تذکر است که فقط معاشقه با جنس مخالف باعث این تغییرات هورمونی می شود و خودارضایی چنین تاثیری ندارد. حتما شما می دانید که قابلیت باروری یک زن تا حد زیادی به منظم بودن عادت ماهانه او بستگی دارد؛ پس زنانی که فعالیت جنسی بیشتری دارند کمتر دچار مشکل ناباروری خواهند شد. از طرف دیگر معمولا هر چه عادت ماهانه نظم بیشتری داشته باشد، سلامت عمومی بدن زن نیز بهتر خواهد بود.

در این مطالعه نتیجه داشتن رابطه جنسی بیش از دو بار در هفته نسبت به تعداد کمتر عبارت بود از : باروری بهتر، استخوان بندی محکمتر، سلامت قلب و عروق، افسردگی کمتر، کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های پستان و رحم، کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی.
منبع :
سیمرغ

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا