اخبار فرهنگی

مقایسه درآمد بازیگران زن و مرد در هالیوود + جدول

اخبار فرهنگی هنری – مقایسه درآمد بازیگران زن و مرد در هالیوود + جدول

دستمزد بازیگران مرد به مراتب بیشتر از بازیگران زن است و در فهرست ۱۰ دستمزد درشت سال گذشته، فقط «آنجلینا جولی» بازیگر زن این فهرست بوده و بقیه از بازیگران مرد بوده اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

هالیوود ممکن است آرمانهای لیبرال خود را به رخ بکشد، اما همچنان دنیای ایده آل برای مردان است.
بر اساس تحقیقات جدید گروه اجتماعی (woman’s media center) زنان به طور چشمگیری در فیلمهای بزرگ هالیوود ظاهر می شوند و یا فعالیت گسترده و موفقیت آمیزی در پشت صحنه دارند. با این حال حتی موفق ترین ستارگان زن در هالیوود به طور قابل توجهی دستمزد بسیار کمتری از بازیگران مرد دریافت می کنند. سال گذشته از ۱۰ دستمزد درشت، فقط یک مورد برای بازیگر زن بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

این گروه با بررسی داده های آکادمی فیلم نیویورک تا پایان سال ۲۰۱۳ به مطالعه دستمزد ۱۰ بازیگر زن و ۱۰ بازیگر مرد معروف پرداخته و در نهایت اعلام کردند دستمزد بازیگران مرد به مراتب بیشتر از بازیگران زن است و در فهرست ۱۰ دستمزد درشت سال گذشته، فقط «آنجلینا جولی» بازیگر زن این فهرست بوده و بقیه از بازیگران مرد بوده اند.

بر اساس رتبه سنجی پایگاه «فوربس»، آنجلینا جولی با ۳۳ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر سال گذشته بوده است. این در حالی است که «رابرت داونی جی آر» با ۷۵ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر مرد سال گذشته معرفی شد. نکته جالب تر آنکه ۸ بازیگر مرد پردرآمد سال ۲۰۱۳، درآمدی بیش از ۳۵ میلیون دلار داشته اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

در این مطالعه همچنین مشخص شد که سن مقوله اصلی برای دستمزد بالای بازیگران زن است. در حالی که بالاترین دستمزد در میان بازیگران مرد ۴۰ تا ۵۰ سال است، دستمزد بازیگران زن ۲۰ تا ۳۰ سال با دستمزد بازیگران مرد ۶۰ سال به بالا برابری می کند.
از یکصد فیلم برتر ساخته شده در سال ۲۰۱۲ فقط در ۶ درصد از دو جنس زن و مرد به یک اندازه استفاده شده و ۶۵ درصد فیلمها با محوریت نقش مردها بوده است.

۲۹ درصد نقشهای تأثیرگذار به زنها رسیده که آنها هم در درجه اول با نگاه تزئینی و پوشیدن لباسهای نیمه برهنه همراه بوده است. در حقیقت کاراکترهای زن تا ۴ برابر بیشتر از بازیگران مرد به پوشیدن لباسهای نیمه برهنه و بازی در صحنه های غیر اخلاقی اهتمام داشته اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

این بررسی همچنین اشاره ای به استفاده از بازیگران بسیار جوان داشته و اعلام کرده که از سال ۲۰۰۷ میزان برهنگی بازیگران جوان زن تا یک سوم افزایش داشته است.پشت دوربین نابرابری جنسی بیشتر هم است. از ۲۵۰ فیلم پرفروش سال گذشته ۱۶ درصد را کارگردانان و بازیگران زن تشکیل داده اند که این آمار بازیگران و کارگردانان زن رنگین پوست را شامل نمی شود.

اخبار فرهنگی هنری – سینما خبر

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا