درمان

درمان زخم های دیابتی به صورت خانگی با یک روش جدید

درمان زخم های دیابتی و پیشگیری از آنها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

پماد برای زخم پای دیابتی

پانسمان زخم دیابتی , درمان زخم های دیابتی

 

 

درمان‌های خانگی برای زخم‌های دیابتی

زخم های دیابتی پا یکی از عوارض معمول و مرسوم کنترل ضعیف دیابته که در نتیجه پاره شدن بافت پوست و نمایان شدن لایه‌های زیرین آن شکل می گیره. این مشکل بیشتر از همه در زیر انگشت های بزرگ پای شما به وجود میاد و این اتفاق میتونه تا استخوان های پای شما هم جلو بره.

در این مطلب، ما در مورد درمان های خانگی برای درمان زخم های دیابتی پا می نویسیم. یکی از علائم و نشونه های اولیه زخم دیابتی پا خونریزی از پا می باشد. برخی از علائم اولیه عبارتند از ورم کردن غیر معمول، سوزش، قرمزی و بوی پا. برای راهنمایی بیشتر در مورد این مشکل ادامه مطلب رو حتما مطالعه کنین.

 

درمان زخم دیابتی

واضح ترین علامت زخم دیابتی پا، بافت سیاه اطراف زخم پا هست. این اتفاق زمانی رخ میده که جریان خون سالم و مناسبی به ناحیه اطراف زخم نرسه. برخی از علل درد پای ناشی از دیابت، گردش خون ضعیف، قند خون بالا، آسیب عصبی، سوزش و یا زخم پا است. شما میتونین از این درمان های خانگی برای درمان درد پای دیابتی در مراحل اولیه استفاده کنین.

 

کافئین

شایع ترین مشکل در مورد زخم یا عفونت پای دیابتی اینه که خون به درستی نمی تونه به انتهای پای شما برسه، که در واقع به این معنیه که ترکیبات مبارزه کننده با عفونت نمیتونن از بدن در مقابل زخم پای دیابتی محافظت کنن. کافئین باعث تحریک شدن سیستم عصبی مرکزی و افزایش جریان خون در بدن ما میشه. این روش ممکنه که برخی از مشکلات گردش خون در پاها رو حل کنه و همچنین کار سیستم ایمنی در اون ناحیه رو بهبود ببخشه.

 

عسل

عسل رایج ترین درمان خونگی برای مشکلات پای دیابتیه، زیرا که حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهاب و آنتی‌اکسیدانی می باشد. این مواد میتونن با میکروب‌ها مبارزه کنن و همچنین باعث افزایش محافظت و جلوگیری از هر گونه عفونت بیشتر بشن.

 

آلوورا

آلوورا یه درمان خونگی دیگه برای درمان زخم پای دیابتی هست. این گیاه دارای ویژگی های ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد درد می باشد. با مالیدن ژل آلوورا بر روی التهاب و زخم، می تونین درد و ناراحتی رو کاهش بدین، در حالیکه عفونت پای دیابتی رو هم از بین میبرین.

 

گیاه جینسنگ آمریکایی

گیاه جینسنگ گیاهی هست که معمولا برای افرادی مبتلا به دیابت، توصیه میشه. این گیاه همچنین به منظم کردن فعالیت بدن و بسیاری از بخش های اون از جمله سطوح قند خون کمک میکنه. این گیاه هم چنین به بهبود عفونت‌های پای دیابتی هم کمک میکنه و از حمله کردن عفونت ها به بدن جلوگیری میکنه. از مکمل‌های جینسنگ برای درمان زخم پای دیابتی استفاده کنین.

 

غذاهای سرشار از منیزیم

تحقیقات پزشکی نشون میدن که تغییرات سطح مواد معدنی موجود در بدن میتونه منجر به شیوع و شدید شدن عفونت پای دیابتی بشه. به صورت ویژه فقر منیزیم باعث مدیریت ضعیف دیابت و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن میشه. از غذاهای سرشار از منیزیم مانند دانه کدو تنبل، اسفناج، لوبیا سیاه، آووکادو، شکلات تیره و موز استفاده کنین.۶٫ گیاه سیلیوم

افرادی که از دیابت رنج میبرن میتونن با استفاده از گیاه سیلیوم سیاه یا زرد، سلامت خودشون رو بهبود ببخشن، چرا که میتونه به تنظیم انسولین و سطح گلوکز بدن کمک کنه. این گیاه هم چنین، میتونه احتمال ابتلا به مشکلات دیابتی پا رو کاهش بده، که در نتیجه این گیاه ویژه به داروی مهمی تبدیل میشه که باید در سبد داروهای گیاهی شما قرار بگیره.

 

 

درمان سوختگی بیماران دیابتی

داروی گیاهی برای زخم های دیابتی

 

 

ریشه ریواس

ریشه ریواس شامل ترکیبی به نام امودین است که خواص ضد میکروبی و ضد التهابی داره. این ریشه در درمان عفونت های پای دیابتی بسیار موثر و مفید به نظر میرسه. وقتی که ریشه ریواس به صورت موضعی استفاده بشه، میتونه به سرعت عفونت رو خنثی کنه و اندازه زخم رو کاهش بده، قبل از اینکه سندروم واکنش التهابی تحت تاثیر قرار بگیره.

 

سویا

بسیاری از مردم اطلاع دارن که مصرف محصولات سویا چقدر برای سلامتی بدن مفیده. اما وقتی نوبت به تحریک جریان خون میرسه، مخلوطی از زنجبیل و سویا میتونه برای سیستم گردش خون فوق العاده عمل کنه. به احتمال خیلی زیاد شما این رو نمی دونستین! قرار دادن مقدار بیشتری از محصولات مختلف سویا در سبد غذایی میتونه به درمان زخم پای دیابتی کمک کنه.

 

ماده معدنی روی

کمبود روی در بدن منجر به ایجاد مشکلات بسیاری برای سلامتی میشه چون که بدن شما دیگه نمیتونه آنتی بادی و دیگر ترکیبات ضد پاتوژن که برای سلامت شما ضروری هستن رو تولید کنه. روی فرآیند تعمیر و درمان بدن رو سریع تر میکنه و به همین دلیل برای درمان زخم پای دیابتی موثره. غذاهای حاوی روی مثل دانه ها، آجیل، شکلات تیره، گوشت گاو، اسفناج، قارچ و غیره رو بیشتر مصرف کنین.

 

روش جدید درمان زخم های دیابتی

چنانچه به دیابت مبتلا هستید نباید حتی از زخم های کوچک و سطحی چشم پوشی کنید زیرا حتی همین زخم ها احتیاج به مراقبت های پزشکی دارند. گاهی اتفاق می افتد که ناخن های خود را از انتها کوتاه می کنید یا بر اثر کفش پایتان تاول می زند،یا هنگام تراشیدن صورت قسمتی از چانۀ خود را می برید، ایجاد این نوع جراحت ها در افراد عادی مسئلۀ کوچکی است اما اگر به دیابت مبتلا هستید حتماً برای درمان آن باید اقدام کنید.

یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید محصولی با عنوانپوست مصنوعی شده است که سبب بهبودی زخم های آسیب دیده پوستی می شود.

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن بدن قادر به استفاده از قند خون از راهی که در افراد طبیعی انجام می گیرد، نیست. این بیماری سبب ایجاد عوارضی می شود که برخی از این عوارض سبب تأخیر در ترمیم زخم ها می گردد.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول گفت:برای ترمیم انواع زخم های پوستی ودیابت می توان از این محصول استفاده کرد.

 

ترمیم زخم همراه با نانو الیاف

وی در رابطه با مواد تشکیل دهنده این ترمیم کننده پوستی اظهار کرد:این پوست مصنوعی با بهره گیری از مهندسی بافت و الیاف نانو متر تولید شده است و به بیماران کمک می کند تا زخم های پوستی خود را به راحتی ترمیم کنند.

این مدیر خاطر نشان کرد:از جمله خصوصیات مثبت این پوست مصنوعی این است که از زخم در برابر عفونت مراقبت می کند و نوعی ضد عفونی کننده به شمار می رود.

وی در خصوص شکل ظاهری این محصول بیان کرد:شکل ظاهری این ترمیم کننده همانند پانسمان است، اما در مقایسه با پانسمان تفاوت هایی دارد، از جمله آنکه این محصول به دلیل دارا بودن پلیمر بخشی از بافت پوستی را خودش ترمیم می کند و از رویش مجدد میکروب ها جلوگیری می کند.

این مدیر یادآور شد:بیماران دیابتی و یا افرادی که پوست دستشان سوخته است برای آنکه به راحتی و در زمان کم بتوانند پوست خود را ترمیم کنند، می توانند از این محصول استفاده کنند.

 

 درمان زخم دیابت

نکاتی درباره زخم های دیابتی

 

درمان زخم های دیابتی به صورت خانگی با یک روش جدید

 

منبع: دونفره / نمناک / باشگاه خبرنگاران – webmd

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا