نکته های خانه داری

قیمت پرده در بازار چگونه تعیین می شود؟

برکسی پوشیده نیست که دکوراسیون ، طراحی و دیزاین داخلی نقش پر رنگی در شکوفایی و زندگی بهتره انسان ها دارند. انسان ها برای ادامه زندگی نیاز به زیبایی و راحتی دارند و یکی از مهمترین آنها زیبا شدن اصولی منزل و یا مکانی که در آن زندگی یا کار میکنند است. دکوراسیون داخلی اجزای متفاوتی دارد و یکی از مهمترین ترین آنها پرده ها هستند که علاوه بر اینکه نقش پر رنگی در زیباتر شدن فضای داخلی ما دارند باعث حفظ حریم شخصی ما نیز می شوند.

هنگام خرید پرده معمولا به موارد زیادی توجه میشود اما شاید بتوان گفت که مهمترین نکته ای که ذهن خریدار را درگیر میکند قیمت پرده است. درست است که پرده نسبت به سایر اجزای دکوراسیون مانند کابینت ، پارکت و غیره هزینه کمتری برای شما دارد اما با توجه به تنوع بالای محصولات موجود در بازار شما باید شناخت تقریبی نسبت به قیمت پرده و عواملی که روی این قیمت تاثیرگذارند داشته باشید.

عوامل موثر در قیمت پرده

برای اینکه قیمت یک محصول مشخص شود به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند جنس مواد اولیه ، هزینه ساخت ، کشور سازنده ، هزینه حمل و غیره. قیمت پرده ها نیز مانند سایر محصولات از یکسری فاکتورها طبعیت میکنند:

جنس پرده

اولین و مهمترین پارامتر تعیین کننده قیمت پرده جنس خام و متریال تشکیل دهنده آن است. پرده ها تنوع بسیاری بالایی دارند به همین دلیل طبیعی است که قیمت های متفاوتی نیز داشته باشند به طور مثال تنوع پرده های پارچه ای شامل مخمل ، کتان ، حریر و مانند اینهاست. در مورد پرده های رولی و مدرن شامل پرده های زبرا ، پرده شید رول ساده ، پرده رولی بلک اوت و پرده های اسان اسکرین خورشیدی است و پرده کرکره از انواع فلزی (آلومینیومی) و چوبی تشکیل شده که هر کدام از اینها قیمت های مخصوص به خود را دارند.

اندازه پنجره

پارامتر دوم مشخص کننده قیمت پرده اندازه پنجره است. طبیعی است که هر چه پنجره شما بزرگتر باشد متریال بیشتر در پرده شما بکار گرفته شده و در نتیجه قیمت تمام شده بالاتری نیز خواهد داشت.

هزینه دوخت

در مورد پرده های مدرن مانند انواع شید و زبرا نیازی به پرداخت هزینه دوخت نیست اما پرده های پارچه ای مانند پرده پانچ ساده و پرده پلیسه هزینه دوخت و لوازم پرده نیز به قیمت نهایی پرده شما اضافه خواهد شد.

هزینه حمل و نصب

آخرین مورد که باید در محاسبه قیمت پرده شما حساب شود هزینه حمل پرده تا محل شما و دستمزد نصاب است که در صورت استخدام نصاب باید این هزینه را جداگانه پرداخت نمایید.

قیمت پرده پذیرایی

اگر بخواهیم بر اساس موقعیت هر اتاق قیمت ها را طبقه بندی کنیم شاید بتوان گفت معمولا گرانترین پرده، پرده پذیرایی خواهد بود. زیرا با توجه به موقعیتی که سالن پذیرایی دارد و همواره در دید اعضای خانه و مهمان ها باشد لزوما نمیتوان از هر پارچه ای برای پوشش پنجره آن استفاده کرد و از طرفی نیز معمولا پنجره این قسمت از منزل ابعاد بزرگتری نیز دارد. همه این موارد دست در دست هم داده تا قیمت پرده پذیرایی معمولا بیشتر از قیمت سایر پرده های منزل شود.

نحوه محاسبه قیمت پرده

همانطور که گفته شد یکی از مواردی که قیمت پرده را تعیین میکند اندازه پنجره است. پنجره ها برای نصب پرده به دو صورت متر طول و متر مربع اندازه گیری می شود. پرده های پارچه ای نظیر مخمل و حریر بسته به عرض پنجره شما و میزان چین مورد نیاز (۲ برابر یا ۳ برابر) قیمت گذاری می شود و سپس هزینه دوخت آن نیز مطابق با همان متراژ به آن اضافه می شود.

در مورد پرده های مدرن مانند پرده زبرا ، شید رول و انواع کرکره ، فروشنده آن را به متر مربع حساب می کند. برای این منظور عرض پنجره و ارتفاع آن را اندازه گیری و در هم ضرب کرده تا متر مربع آن بدست بیاید و در نهایت آن اندازه را در قیمت هر متر مربع پرده ضرب کرده تا قیمت نهایی پرده محاسبه شود. البته لازم به ذکر هست برخی پرده ها که به صورت آماده به فروش میرود و اندازه مشخصی دارد مانند پرده پانچ آماده ، به صورت دانه ای قواره ای قیمت گذاری می شود و شما بسته به عرض پنجره خود تعداد مشخصی از این پرده را خریداری می کنید.

قیمت پرده های پرفروش در بازار

همانطور که گفته شد پرده ها تنوع بسیار بالایی دارند اما جهت آشنایی بیشتر شما به معرفی قیمت روز برخی از محصولات رایج می پردازیم:

نوع پردهمبنای محاسبهکمترین قیمتبیشترین قیمت
پرده زبرامتر مربع۲۳۰۰۰۰۴۴۰۰۰۰
پرده شیدمتر مربع۲۳۰۰۰۰۳۲۰۰۰۰
پرده دو مکانیزممتر مربع۳۲۰۰۰۰۳۸۰۰۰۰
کرکره فلزیمتر مربع۲۳۰۰۰۰۳۴۰۰۰۰
کرکره چوبیمتر مربع۷۵۰۰۰۰۸۵۰۰۰۰

* تمامی قیمت ها براساس تومان و مربوط به شهریور ۱۴۰۰ است.

قیمت آستر پرده

مورد بعدی قیمت آستر پرده برای منازلی است که معمولا از پرده های حریر استفاده کرده و به دلیل اینکه پرده حریر امکان پوشش کامل و حفظ حریم شخصی شما را در شب ندارد، از آستر پرده استفاده می شود. قیمت آستر پرده که معمولا از جنس های فلامنت و ساتن استفاده میشود معمولا کمتر از سایر پارچه ها و نحوه محاسبه آن به صورت متر طول است.

برای خرید و یا استعلام قیمت انواع پرده با قیمت روز بازار می توانید به وب سایت سروین دکور مراجعه کنید و یا با کارشناسان مجموعه سروین دکور برای دریافت مشاوره رایگان در تماس باشید:

شماره های تماس

۰۲۱-۲۲۲۲۹۴۴۴

۰۹۰۱۴۲۳۷۸۶۳

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا