جملات جالب و زیبا

متن ادبی در مورد دفاع مقدس

متن های دفاع مقدس

امروز با متن های دفاع مقدس اومدیم که امیدوارم متن هایی که براتون آوردیم براتون مفید بوده باشه …هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین عرصه های دفاع محسوب می شود؛ هنگامه ای که ملت ایران در اتحاد بی نظیر و یکپارچه به جنگ با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت شدند، پس از پایان جنگ نیز مجاهدانی از تبار شهیدان برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) در قامت مدافعان حرم در جنگ با اندیشه های افراطی و تکفیری، جامه برازنده شهادت را بر تن کردند و تحسین جهانیان را برانگیختند.

متن کوتاه در مورد دفاع مقدس

تبریک هفته دفاع مقدس

 

ای شهیدان ، عشق مدیون شماست

هرچه ما داریم از خون شماست

ای شقایق‌ها و ای آلاله‌ها

دیدگانم دشت مفتون شماست…

دید در معرض تهدید دل و دینش را

رفت با مرگ خود احیا کند آیینش را

رفت و حتی کسی از جبهه نیاورد به شهر

چفیه و قمقمه‌اش کوله و پوتینش را…

چفیه‌ی من بوی شبنم می‌دهد

عطر شب‌های محرم می‌دهد

چفیه‌ی من، سفره‌ی دل می‌شود

جمعه، با مهدی، مقابل می‌شود…

رهبر انقلاب :

در دفاع مقدّس برای حضور مردمی یک مدل‌سازی جدیدی انجام گرفت. هر کسی توانست در یک شبکه‌ی زنده، کارآمد، داوطلبانه و پُرشور جای خودش را پیدا کند. امروز هم اگر همّت بکنیم و با نگاه درست به مردم و مسائل نگاه کنیم، میتوانیم از این مدل استفاده کنیم

سردار سلیمانی

روحانیت شیعه چنانچه بخواهد در بین همه دستاوردهای خود، نمایشگاهی از ابتدای مجاهدت علمای شیعه تاکنون را در معرض دید عموم بگذارد، نمایشگاهی جامع تر از نمایشگاه  دفاع مقدس وجود نخواهد داشت.

ندیدم آینه‌ای چون لباس خاکی‌ها

همان قبیله که بودند غرق پاکی‌ها

به عشق زنده شدن عند ربهم بودن

شده ست حاصل آن‌ها ز سینه‌چاکی‌ها

دلیل غربتشان اهل خاک بودن ماست

نه بی مزار شدن‌ها نه بی پلاکی‌ها

به آسمان که رسیدند رو به ما گفتند

زمین چقدر حقیر است آی خاکی‌ها

تأثیر جلوه های دفاع مقدس در فرهنگ ایران اسلامی نمودی آشکار دارد؛ به طوری که می توان آن را، «ادبیات دفاع مقدس» نام نهاد. به تصویر کشاندن حماسه آفرینی ها و ایثارگری های مردان غیور ایران اسلامی، در قالب های گوناگون ادبی، از داستان و شعر گرفته تا رمان و فیلم نامه، جملگی سبب ایجاد سبکی نو در تاریخ ادبی و نیز باعث تحوّل و تکامل در فرهنگ حماسی این مرز و بوم گردید.

متن  در مورد سربازی

کی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی ها و ایثارگری های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داده.
دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.

برای عشقتان بجنگید،
قبل از اینکه دیر بشود،
اگر ادعای دوست داشتن دارید
برای تصرف مساحت پیراهنش،
برای مرز حلقه آغوشش بجنگید،
دفاع از حقتان برای عشق دفاع مقدس است…

چشم پاک دختری از جمله‌ای تر مانده است / چشم‌های پاکش اما خیره بر در مانده است
روی دیوار اتاق کوچک تنهایی‌اش / عکس بابایش کنار شعر مادر مانده است . . .
یاد و خاطره شهیدان گرامی باد

متن ادبی در مورد دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس گرامی باد

 

ای خدای بزرگ، ای ایده آل غایی من، ای نهایت آرزوهای بشری، عا جزانه در مقابلت به خاک می افتم، تو را سجده می کنم، می پرستم، سپاس می گویم، ستایش می کنم که فقط تو، آری فقط تو ای خدای بزرگ شایسته سپاس و ستایشی، محبوب بشری، فقط تویی، گمشده من تویی. ولی افسوس که اغلب تظاهرات فریبنده و زود گذر دنیا را به جای تو می پرستم.به آنها عشق می ورزم و تو را فراموش می کنم! اگر چه نمی توانم آنها را هم فراموشی( بنامم) چون یک زیبایی یا تظاهر فریبنده نیز جلوه توست و مسحور تجلیات تو شدن نیز عشق به ذات توست.
من هر گاه مفتون هر چیز شده ام، در اعماق دل خود، به تو عشق ورزیده ام، بنابر این ای خدای بزرگ، تو از این نظر مرا سرزنش مکن. فقط ظرفیت و شایستگی عطا کن تا هر چه بیشتر به تو نزدیک شوم و در راه درازی که به سوی بوستان بی انتها و ابدی تو دارم، این سبزه ها و خزه های ناچیز نظر مرا جلب نکند و از راه اصلی باز ندارد…

رهبرانقلاب:
مرحوم شهید آقامهدی باکری را ازقبل انقلاب میشناختم. اهل کارومبارزه بود؛ مسائل کشور رامیفهمید. لذا وقتی انقلاب شد حضور کامل درصحنه پیداکرد.

متن در مورد دفاع مقدس برای کودکان

متن ادبی در مورد دفاع مقدس

دفاع مقدس دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در نماد استقامت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، تنها جنگ دو کشور نبود، بلکه جنگ ابرقدرت های دنیا با ایران بود و اگر همان از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می شود، از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسلامی با ساله پیمود و با ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ، خود را به عنوان نظامی مردمی و قدرتمند، شناساند و دفاع نمی توانست آنان را به پیروزی نزدیک کند و زمینه ساز این هدایت، تحوّل باطنی بود که آن ها را به «انسانیت» و حماسه دفاع مقدس، فریاد بیدادگری بود که وجدان های آگاه و بیدار را راسخ تر و دل های غبار گرفته و زنگار میگ های عراقی قرار گرفت و بسیاری از مردم بی دفاع کشته و زخمی شدند.

۳.۴/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا