زیبایی

گلاب و پوست صورت | خواص شگفت انگیز گلاب بر زیبایی صورت

پوست و زیبایی ، اثرات شگفت انگیز گلاب برای صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

ضرر گلاب برای پوست صورت

خواص گلاب برای پوست نی نی سایت ، گلاب و پوست صورت

 

 

تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است و قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند و امروزه در تمام دنیا هم گلاب مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. به علت خاصیت نرم کننده، آرام‌بخش و جوان‌سازی گلاب در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

گلاب برای انواع پوست مناسب است که این شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر خواص گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی و درخشان کنندگی پوست اشاره کرد. در این مقاله چند راه برای استفاده از گلاب در روتین مراقبت از پوست برای داشتن پوست درخشان، به شما معرفی می‌کنیم.

 

استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت

همیشه به ما گفته می‌شود که از پاک کننده پوست صورت، نرم کننده و آب‌رسان برای داشتن پوستی سالم و درخشان استفاده کنید. استفاده از تونر معمولا در بین افراد نادیده گرفته می‌شود. درحالی که استفاده از تونر صورت قدم بسیار مهمی است چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی‌مانده مواد آرایشی که پاک کننده آرایش پاک نکرده را از پوست تمیز می‌کند. از این رو تونر صورت در کنار پاک‌کنندگی، PH پوست را هم تنظیم می‌کند.

 

گلاب خالص یک ماده طبیعی است که PH پوست را متعادل می‌کند و به اصطلاح «قابض» است و بعد از تمیز کردن باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. استفاده منظم از گلاب پوست را از چربی اضافه تولید شده پاک می‌کند و به جلوگیری از جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیرپوستی کمک می‌کند. استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت بهتر از استفاده از تونرهای با پایه مواد شیمیایی است که ممکن است پوست را به مرور خشک کنند.

 

از دیگر خواص گلاب می‌‌توان به خاصیت تسکین دهندگی و آرام‌بخشی آن اشاره کرد که آن را تبدیل به یک تونر کامل برای انواع پوست می‌کند. گلاب را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود. با این کار در لحظه احساس شادابی بیشتر در پوست می‌کنید و عطر رز باعث بهتر شدن روحیه و حال و هوای شما می‌شود.

 

گلاب برای کاهش پف چشم

علت پف چشم ممکن به عوامل زیادی مثل آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب مربوط باشد. پف و ورم دور چشم درواقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می‌تواند بسیار مشهود باشد. ساده‌ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است.

 

گلاب می‌تواند به آب‌رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم کمک کند و به پوست ظاهری سرحال بدهد. از دیگر خواص گلاب ضدالتهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. بدون هیچ نگرانی می‌توان از گلاب به صورت مستقیم بر روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. پف چشم به سرعت کاهش پیدا می‌کند و با اسپری تونر گلاب علائم پیری دور چشم کم شده و پوست جوان می‌شود.

 

اگر شما هم به علت خستگی و کم‌خوابی، چشمان خسته و پف کرده دارید، گلاب می‌تواند یک راه حل ساده برای شما باشد. یک شیشه گلاب خنک که از چند ساعت قبل در یخچال قرار داده‌اید را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود قرار دهید. تا هر زمانی که از حس خنک و مطبوع گلاب لذت می‌برید، پنبه را به آرامی روی پلک خود نگه دارید. این کار به کاهش پف چشم کمک می‌کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین می‌برد.

 

گلاب یک پاک‌کننده آرایش طبیعی

پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند و همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم باشد انتخاب بسیار خوبی می‌‌تواند باشد.

 

تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست کرده‌ است. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک می‌کند و پوست شاداب، مرطوب می‌شود و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

 

گلاب می‌تواند به شما کمک می‌کند که مواد آرایشی را به صورت ملایم از پوست خود پاک کنید. ۲ قاشق گلاب را به همراه یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید تا یک آرایش پاک‌کن موثر و طبیعی بسازید که بیشتر مواد آرایشی قوی را ضمن مراقبت زیاد، از روی پوست پاک می‌کند. پنبه تمیز را داخل این محلول فرو ببرید و تمام صورت خود را با آن پاک کنید. خواص گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می‌توانید با خیال راحت به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید.

 

گلاب به عنوان اسپری صورت طبیعی

فیس میست (Face Mist) یا اسپری مرطوب کننده صورت، نسل جدید تونر صورت هستند که با اسپری کردن آن‌ها روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. این اسپری‌ها چندکاره هستند و به تمیز کردن، آب‌رسانی پوست و فیکس کردن آرایش کمک کرده و باعث تنظیم PH پوست نیز می‌شوند. جدا از همه این‌ها یک اسپری صورت و گردن برای زمانی که احتیاج به یک وسیله برای سرحال شدن داریم، بسیار کارآمد و دم دست هستند.

 

فیس میست معمولا دارای ترکیبات طبیعی بوده که برای پوست مفید است اما اگر اسپری صورت شما تمام شد یا تصمیم گرفتید که از اسپری صورت و گردن ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید، گلاب می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک اسپری صورت حرفه‌ای باشد که هزینه کمتری هم برای شما داشته باشد.

 

همراه داشتن یک اسپری صورت دارای گلاب می‌تواند کمک کند که بتوانید عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید، چه در ماشین و در حال حرکت هستید، چه بعد از ورزش یا وسط یک روز شلوغ کاری. بهترین قسمت آن این‌جاست که در هر فصلی می‌توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست، چون پوست ما همیشه به آب‌رسان احتیاج دارد.

 

چند اسپری از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق کرده می‌تواند به سرعت باعث سرحالی پوست، تازه شدن و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی شود.

 

گلاب برای آب‌رسانی به پوست

در زندگی پرمشغله و پرکار این روزهای ما، برخی اوقات زمانی برای آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست‌مان پیدا نمی‌کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زودرس، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند ناجی پوست باشد، خصوصا در شرایط هوایی گرم و خشک.

 

یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تمدید می‌کند. پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده کنید یا کمی گلاب را به اسپری صورت ، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

 

گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها را چند برابر کنید.

 

همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

 

فواید گلاب برای پوست، مو و سلامت

گل های رز به عنوان «ملکه گل ها» شناخته می شوند و این گل های زیبا می توانند زیبایی و جذابیت واقعی را به هر باغ یا طراحی داخلی خانه اضافه کنند.

دیر زمانی است که گل رز به واسطه زیبایی، روغن معطر و قدرت های دارویی خود مورد استفاده مردم قرار می گیرد. محصولات بسیاری از گل رز تهیه می شوند و یکی از پر مصرف‌ترین آنها گلاب است که بوسیله تقطیر گلبرگ های گل رز با بخار به دست می آید.

 

 

معجزه گلاب برای پوست

خواص گلاب برای چشم

 

 

گلاب به صورت سنتی در تهیه غذا و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از آن می توان برای مراقبت زیبایی یا پوست استفاده کرد. گلاب حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است و از خواص ضدعفونی کننده، ضد باکتری، ضد پیری و ضد التهاب سود می برد. در ادامه با برخی از فواید گلاب برای پوست، مو و سلامت کلی بیشتر آشنا می شویم.

تسکین تحریک و سوزش پوست

اگر به واسطه شرایطی مانند اگزما، درماتیت یا روزاسه با سوزش و تحریک پوست خود مواجه شده اید، گلاب می تواند تسکین فوری برای آن فراهم کند.

 

گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند. همچنین، این محصول به عنوان یک پاک کننده خوب برای از بین بردن روغن و گرد و غبار جمع شده روی پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند، عمل می کند.

 

مقداری گلاب را روی مقداری پنبه ریخته و آن را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته پوست بمالید.

اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را شستشو دهید.

این کار را روزی یک بار انجام دهید

 

درمان آکنه

از گلاب می توان برای درمان آکنه نیز استفاده کرد. این محصول به پاکسازی منافذ، کنترل روغن اضافی و حتی پیشگیری از طغیان ناگهانی آکنه کمک می کند. همچنین، گلاب به بهبودی زخم های آکنه کمک می کند.

 

گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند که برای پیشگیری از آکنه اهمیت دارد.

برای استفاده روزانه، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید.

 

این ترکیب را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته گذاشته و اجازه دهید ۳۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با آب تمیز موضع را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

 

برای استفاده هفتگی، مقدار کافی از گلاب را به یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس سبز اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب صورت خود را شستشو دهید.

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

 

درمان پاشنه های ترک خورده

در شرایطی که گلاب به تنهایی نمی تواند ترک پاشنه را درمان کند، ترکیب کلاسیک آن با گلیسیرین می تواند درمان خانگی موثری برای ترک های پاشنه پا باشد.

گلیسیرین پوست پا را نرم می کند و گلاب ویتامین های A، B3، C، D، و E و همچنین ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را برای پوست فراهم می کند.

 

به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید.

این ترکیب را پیش از خواب روی پاشنه ها و کف پای خود بمالید.

 

صبح روز بعد پاهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

این کار تا زمانی که نیاز است، تکرار کنید.

 

نرم و صورتی کردن لب ها

دیگر نیازی نیست لب های رنگ و رو رفته خود را زیر پوشش رژ لب پنهان کنید زیرا با استفاده از گلاب نرمی و رنگ صورتی زیبایی به آنها می بخشید.

مقداری گلاب را هر روز پیش از خواب روی لب های خود بمالید.

 

برای کمی رنگ بیشتر، یک ریشه چغندر را به تکه های کوچک برش زده و آنها را در برابر نور خورشید خشک کنید. این تکه ها را آسیاب کرده تا پودری یکدست شکل بگیرد. اندکی از این پودر را با مقدار کافی گلاب ترکیب کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب های خود قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم آنها را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

 

فواید رز گلاب برای مو

چه با موهایی خشک و فردار مواجه باشید، یا با عفونت یا شوره سر، گلاب می تواند به کمک شما بیاید.

ویژگی های مرطوب کنندگی و تغذیه کننده گلاب کیفیت مو را بهبود می بخشند و آن را درخشان می سازند. گلاب به عنوان یک نرم کننده و احیا کننده طبیعی رشد مو عمل می کند.

 

ماهیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی گلاب به درمان عفونت های خفیف پوست سر و خلاص شدن از شر شوره سر نیز کمک می کند.

برای نرم و درخشان کردن مو، یک فنجان گلاب را در قالب شستشوی نهایی پس از شامپو زدن مو استفاده کنید.

 

برای درمان عفونت خفیف پوست سر، مقدار مساوی از گلاب و گلیسیرین را ترکیب کنید.

با استفاده از مقداری پنبه این ترکیب را روی پوست سر خود به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید ۳۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند و پس از آن موی خود را با شامپو شستشو دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا شرایط پوست سر بهبود یابد.

 

آرامش چشم های خسته

چشم های خسته و دردناک می توانند زیبایی شما را از بین ببرند. گلاب حالتی تسکین دهنده و خنک کننده برای چشم ها ایجاد می کند و به آرامش چشم های خسته کمک می کند. افزون بر این، گلاب به کاهش پف زیر چشم ها کمک می کند.

 

همچنین، ویتامین A موجود در گلاب خطر خشکی چشم ها را کاهش می دهد.

مقداری پنبه را در گلاب خالص خیس کنید و آن را روی پلک های بسته خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. دو یا سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

از گلاب خالص می توانید به عنوان قطره چشمی نیز استفاده کنید. یک یا دو قطره گلاب را در صورت نیاز در چشم های خود بریزید.

 

بهبود خلق و خو

رایحه آرامش بخش گلاب می تواند خلق و خوی انسان را بهبود ببخشد. همچنین، این محصول از ویژگی های ضد افسردگی و ضد اضطراب سود می برد.

مقداری گلاب را در فضای اتاق اسپری کنید. رایحه این محصول اتاق را فرا گرفته و به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند.

گزینه دیگر، قرار دادن مقداری گلاب در یک دستمال و استنشاق بوی آن است.

 

تسکین سردرد

گلاب به واسطه رایحه تسکین دهنده و ویژگی های خنک کننده خود می تواند در تسکین سریع سردرد موثر باشد. در حقیقت، استفاده از گلاب یکی از قدیمی‌ترین درمان های سردرد است.

 

یک کمپرس سرد که در گلاب خیس خورده است را به مدت ۴۵ دقیقه روی سر خود قرار دهید. همچنین، شما می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را به گلاب اضافه کرده و آن را برای کاهش درد روی شقیقه های خود قرار دهید.

 

افزون بر این، شما می توانید اندکی گلاب را روی بالش خود اسپری کنید تا به خواب بهتر پس از یک روز طولانی کمک کند، که در پیشگیری از سردرد موثر است.

 

 

ماسک گلاب برای پوست صورت

اثرات مثبت گلاب برای پوست صورت

 

گلاب و پوست صورت | خواص شگفت انگیز گلاب بر زیبایی صورت

 

منبع : عصرایران / برترین ها / مجله دیجی کالا

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا