تزیینات شب یلداسفره آرایی و میوه آرایی

لبو و تزیینات آن برای شب یلدا

تزیین لبو شب یلدا : لبو یکی از آن خوراکی های خوشمزه است که در شب یلدا طرفداران زیادی دارد؛ انواع مدل های تزیین لبو پخته به شکل گل رز، قلبی و … را در این بخش از تزئینات یلدایی ایران بانو برای شما تهیه کرده ایم.

لبو به شکل گل

نوشته های مشابه

تزیین لبو شب یلدا

تزیینات ساده یلدایی

تزیینات ساده یلدایی

لبو برای شب یلدا

لبو برای شب یلدا

 فیلم آموزش تزیین لبو به شکل گل رز

 تزیین لبو با سیخ چوبی

لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!

طرز تهیه لبو خوشمزه برای شب یلدا :

۱- قبل از پختن چغندرها می توانید پس از آنکه پوست نازکی از روی آنها برداشتید با یک چاقوی تیز آنها را به شکل گل رز در آورده و سپس بپزید .چند شلغم را نیز به همین ترتیب و قبل از پختن به شکل گل درست کرده و سپس در ظرفی یک در میان کنار هم بچینید.

۲- چغندر ها را پخته و حلقه حلقه کنید و از قالبهای گل یا قلبی شکل یا ترمه ای شکل شیرینی استفاده کرده و ازحلقه های لبو این شکلها را در آورید .

برای درست کردن شلغم ها آنها را قبل از پختن که البته حلقه های ابتدایی آنها نیز پهن و کلفت باشد به این صورت در آورید و هنگام پختن نیز حتما به آنها نمک زده تا له نشوند سپس لبوها و شلغم هایی را که به شکل دلخواه در آورده اید، در ظرفی تخت و صاف و به دلیل رنگ پذیری شلغم ها جدا گانه بچینید و برروی آنها چند عدد چنگال کوچک سفید پلاستیکی قرار دهید،سپس خورده ها و اطراف این قالبها را ریز کرده و در ظرفی دیگر که آن هم بهتر است تخت وصاف باشد تنها دورتا دور ظرف بریزید و باقلا ها ی پخته شده را دروسط ظرف ریخته ،بر روی باقلاها کمی گل پر بریزید وهر دو را در سفره ی یلدایی خود قرار دهید.

نکات مهم برای پخت لبو :

۳- لبوها را به روشی که در قسمت ۲ گفته شد به شکل دلخواه خود در آورید وسپس آنها را بر روی ماستهای چکیده ای که قبلا در ظرفی ریخته اید قرارداده و چند عدد گردو و پسته نیزلابه لای آنها بگذارید.

۴- لبوها را حلقه حلقه کرده ودر ظرفی با کمی پودر پسته و نارگیل و خورده های گردو تزیین نمایید .اطراف ظرف را نیز می توانید از شلغم های حلقه حلقه برای تزیین و هما هنگی رنگ سفید و قرمز استفاده کنید.

 

تزیینات شب یلدا

برای بچه های کوچکمان که ممکن است در این فصل سرما خورده باشند بهتر است از تخم مرغ و سیب زمینی آب پز تزیین شده بر سر سفره یلداییمان قرار دهیم تا آنها را به خوردن این دو چیز مقوی تشویق کرده باشیم به این صورت که از آب لبوها استفاده کرده و تخم مرغهای آب پز پوست گرفته شده را به مدت یک ساعت درون آب لبو قرار دهیم تا سفیده ی آن به رنگ بنفش در آید و پس از حلقه حلقه کردن در کنار سیب زمینی ها ی حلقه شده درون ظرفی قرار داده و با ریختن کمی گل پر بر رویشان به آنها طعم خاصی بدهیم.

لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!
لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!
لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!

تزیین لبو شب یلدا

و همچنین بخوانید :


چیدمان س

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا