فناوری اطلاعات

معرفی گوشی Xperia Pro سونی اریکسون

 

معرفی گوشی Xperia Pro سونی اریکسون

 

گوشی Xperia Pro سونی اریکسون از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی وارد بازار جهانی تلفن همراه شده است. ساختار گوشی Xperia Pro تماما پلاستیکی است و وزن آن ۱۴۲ گرم است.

ابعاد این گوشی سونی‌اریکسون ۱۲۰ گرم است و در ابعاد ۱۲۰ در ۵۷ در ۵/۱۳ میلی‌متر ساخته شده است. اندازه این گوشی تقریبا مانند Neo است؛ اگرچه درXperia Pro یک صفحه کلید QWERTY وجود دارد و قطر آن اضافه نشده است. این یک گوشی پیام رسان جمع و جور است که در دست گرفتن آن راحت است و به موجب انحنای قاب پشت، باریک‌تر از آنچه هست به‌نظر می‌رسد. طرف چپ Xperia Pro دارای سوکت صوتی ۵/۳ میلی‌متری و کلید قفل و پاور است که اندازه کوچکی دارد.
محل کارت حافظه MicroSD زیر درب باتری و در پایین‌ترین بخش محفظه باتری است که در زمان روشن بودن گوشی نمی‌توان کارت حافظه را جابه‌جا کرد. Xperia Pro از کارت حافظه تا ۳۲GB پشتیبانی می‌کند و یک کارت هشت گیگابایتی نیز در جعبه گوشی وجود دارد. محفظه سیمکارت نزدیک محل کارت حافظه MicroSD است و باتری این گوشی دارای توان ۱۵۰۰ میلی آمپری است. بخش عمده قاب جلوی گوشی Xperia Pro را صفحه نمایش ۷/۳ اینچ LCD با وضوح ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل در برگرفته است که ۱۶ میلیون رنگ را نشان می‌دهد. Pro نیز مانند Arc ، Neo ، Ray و Arc S از صفحه نمایش Reality استفاده می‌کند که به موتور Bravia Mobile سونی مجهز است. بخش عمده قاب جلوی گوشی Xperia Pro را صفحه نمایش ۷/۳ اینچ LCD در برگرفته است که ۱۶ میلیون رنگ را نشان می‌دهد.

با باز کردن درب کشویی گوشی مهم‌ترین ویژگی آن نمایان می‌شود که صفحه کلید چهار ردیفی QWERTY است. با کمک تنظیمات می‌توان صفحه کلید هوشمند را غیرفعال کرد، سونی اریکسون دسترسی فوری به ویژگی‌های مربوطه را فراهم می‌کند. سونی اریکسون Xperia Pro نخستین گوشی هوشمند این کمپانی با جدیدترین نسخه آندروید (۲.۳.۴) است.

سونی اریکسون Xperia Pro دارای پنج پنل صفحه اصلی (امکان حذف یا اضافه کردن پنل‌ها وجود ندارد) و چهار میانبر است که در دو طرف میانبر راه انداز قرار دارند. تمامی Widgets در این صفحه جمع می‌شوند و با کلیک کردن روی Widget مورد نظر می‌توان به صفحه مربوطه رفت. اگر چه در این گوشی، Widgets روی صفحات کوچک که خواندن آن مشکل است قرار ندارند و Widgets روی یک صفحه به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند در نتیجه بهتر می‌توان از فضای صفحه استفاده کرد و Widgets نیز اندازه بزرگی دارند. Xperia Pro آنتن‌دهی خوبی دارد و کیفیت خروجی صدای گوشی رضایت بخش است.

دوربین هشت مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک، فلاش LED و Geotagging، قابلیت فیلمبرداری در وضوح ۷۲۰P در ۳۰fps با کانون اتوماتیک مداوم و صدای استریو، دوربین ثانویه VGA در قاب جلو برای چت تصویری، شتاب‌سنج و حسگر Proximity، سوکت صوتی استاندارد ۵/۳ میلی‌متری، رادیو FM استریو با RDS، پورت MicroUSB (شارژ) و نسخه ۲/۱ بلوتوث استریو، شماره‌گیری صوتی، پشتیبانی Adobe Flash 11 و پورت MicroHDMI از امکانات اصلی این گوشی به شمار می‌آید.
عدم شماره‌گیری هوشمند و امکان جابه‌جایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی و استحکام پایین در ساختار کشویی از نقاط ضعف این گوشی به شمار می‌آید.
منبع:donya-e-eqtesad.com

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا