آموزش انواع غذاها

با پنیر پیتزا چه چیزهایی میشه درست کرد ؟ 

غذا با پنیر پیتزا

امروز با آموزش طرز تهیه ی غذاهایی اومدیم که در آن با پنیر پیتزا چه چیزهایی میشه درست کرد ، از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها که همه پسند هم بشه با پنیر پیتزا درست میشه…با  پنیر پیتزا ، پیتزا و قارچ شکم پر و لازانیا و اشترودل و …میشه درست کرد با غذاهایی که امروز به شما آموزش میدیم رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید…

 املت سبزیجات را هم بخوانید

 

 

قارچ شکم پر با مرغ و پنیر 

مواد لازم

قارچ متوسط ۲۰ عدد
پیاز ۱ عدد
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
سینه مرغ ۱ عدد
روغن جامد یا کره ۲ قاشق غذاخوری
پنیر موزارلای رنده شده ۱/۲ لیوان
نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه قارچ شکم پر با مرغ و پنیر :

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، قارچ ها را بشویید و یا دستمال کاغذی خشک کنید.

ساقه و کلاهک قارچ را از هم جدا کنید سپس ساقه های قارچ را با چاقو خرد نمایید ؛ داخل ماهیتابه روغن یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ، پیاز و قارچ خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

داخل کاسه ای سینه مرغ چرخ شده و پنیر خامه ای بریزید و مخلوط کنید سپس مخلوط قارچ و پیاز تفت خورده را اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید ( بهتر است مخلوط قارچ را گرم اضافه کنید ).

داخل سینی فر را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید ، کلاهک های قارچ را با فاصله داخل سینی فر بچینید ، با استفاده از قاشق مقداری از مایه مرغ بردارید و داخل قارچ ها را با آن پر کنید.

پس از اینکه تمام قارچ ها پر شدند روی آن پنیر موزارلا بریزید و سینی را داخل فر قرار دهید ، حدود ۱۰ – ۱۵ دقیقه زمان برای پخت قارچ ها لازم است ( پس از ۱۰ دقیقه قارچ ها را چک کنید ) ، پس از پخت قارچ های شکم پر را در ظرف بریزید و سرو کنید.

پیترا خونگی 

مواد لازم برای خمیر 

تخم مرغ یک عدد،
شیر ولرم یک لیوان،
آب ولرم نصف لیوان.
آرد تقریبا چهار لیوان.
روغن مایع نصف لیوان.
خمیر مایه یک قاشق غذاخوری،
شکر دو قاشق غذاخوری.
نمک نصف قاشق غذاخوری.

طرز تهیه پیتزا خونگی :

ابتدا خمیر مایه و شکر رو با آب ولرم مخلوط کرده به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دیم، درب ظرف در بسته تا خمیر مایه فعال شود، سپس در یک ظرف بزرگ، تخم مرغ، شیر ولرم، روغن، خمیر مایه به عمل آمده و نمک رو مخلوط می کنیم، آرد رو کم کم اضافه کرده تا خمیر جمع شود، اگه همزن شما خمیر زن داشت که چه بهتر وگرنه با دست باید خمیر رو به مدت ده دقیقه ورز بدین، بعد داخل ظرف رو چرب کرده خمیر رو استراحت می دیم به مدت ۲ ساعت، روش رو هم با سلفون یا پارچه ی نم دار می پوشونیم.

در این فاصله مواد داخل پیتزا رو آماده می کنیم من این دفعه از سوسیس رنده شده، فلفل دلمه ای و پنیر پیتزا استفاده کردم، شما میدونین گوشت چرخ کرده یا مرغ هم استفاده کنین .

پس از ور آمدن خمیر پف اونو بگیرین و با وردنه کاملا باز کنین به طوری که سه تا دایره ی بزرگ به اندازه ی بشقاب برنج خوری داشته باشین .اولین خمیر رو روی کاغذ روغنی چرب شده قرار داده، سس گوجه و بعد سوسیس رنده شده، کمی فلفل و پنیر پیتزا و پودر آویشن میریزیم، خمیر دوم رو به کمک کاغد روغنی روی خمیر اول گذاشته و مث قبل عمل می‌کنیم وبعد طبق کلیپ شکل می‌دهیم، سپس‌ رومال کرده و در فر ۲۵۰ درجه به مدت ۱۸ دقیقه قرار می‌دهیم تا پیتزا آماده شود.

نکته ی مهم :

حتما داخل فر یک ظرف آب جوش قرار دهید تا خمیر خشک نشود.
من برای رومال کردن از زرده ی تخم مرغ، یک قاشق روغن و یک قاشق شیر استفاده کردم

 

لازانیا بدون فر

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر

گوشت چرخکرده ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه نصف عدد
قارچ ۷ تا ۸ عدد
پنیر پیتزا میزان لازم (از ۲۰۰ گرم تا ۵۰۰ گرم )
ورق لازانیا ۱ بسته
برای سس سفید (۱/۵ ق غ آرد سفید ، کره ۳۰ گرم، شیر گرم ۱/۵لیوان )
نمک و فلفل و رب گوجه به میزان لازم .

طرز تهیه لازانیا بدون فر

 

قارچ رو ورقه ای کردم و تفت دادم . یه پیاز رو که ریز خرد کرده بودم رو داخل تابه ریختم و تفت دادم گوشت رو اضافه کردم و تفت دادم فلفل دلمه ای رو نگینی خرد کردم و اضافه کردم .قارچ ها رو هم اضافه کردم و بهش نمک و فلفل و ادویه خود لازانیا و رب ریختم . (مواد داخل لازانیا سلیقه ای هستش .هر طور باب سلیقه تونه. من خودم گوشت دوست ندارم زیاد نمی ریزم )

ورق های لازانیا رو داخل آب جوش توی قابلمه حاوی نمک و روغن انداختم و بعد از ۱۰ دقیقه آبکش کردم و کمی آب سرد روش باز کردم ، ورق ها رو روی یه پارچه تمیز صاف گذاشتم .

سس بشامل : آرد رو تفت دادم و کره رو ریختم و کمی تفت دادم ، حالا شیر گرم رو داخل مواد ریختم و مدام هم زدم تا غلیظ بشه . به غلظت تقریبا ماست ، کمی هم نمک و فلفل ریختم .

داخل تابه (واشر رو در بیارین )رو کفش رو کمی چرب کردم .سیب زمینی چیدم . به خاطر این که برگه لازانیا بهش نچسبه و مبادا نسوزه چون مستقیم روی شعله میره . اتفاقا سیب زمینی هاش هم خیلی خوشمزه میشه .
ورق لازانیا رو قرار دادم کمی سس سفید و بعد پنیر پیتزا و مواد گوشتی ریختم و به این صورت لایه ها رو پر کردم
سس سفید رو هم اولین لایه و هم اخرین لایه این بار ریختم برای خشک نشدن لازانیا موثره . می تونید از سس گوجه هم استفاده کنید . روی ورق های لازانیا سس سفید و پنیر پیتزا ریختم.

تابه رو روی حرارت ملایم رو به کم من شعله پخش کن هم قرار دادم به مدت نیم ساعت در این روش روی گاز دیگه روش برشته نمیشه .
اگر توی تابه غیر دو طرفه بخواین درست کنید از دم کنی هم استفاده بشه . در فر اگر بخواین با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه .

کنافه پنیری 

نیم کیلو کنافه خیس با ۱۰۰ گرم کره آب شده مخلوط میکنیم
بعد کمی از کنافه داخل فنجان قهوه میذاریم وسطش رو یکم گود میکنیم و تکه پنیر حالا هر پنیری میتونه باشه (پنیر مثلثی،پنیر پیتزا،پنیر خامه ای )میذاریم روش دوباره کنافه میذاریم کمی فشرده ش میکنیم واز فنجان آروم بیرون میاریم در ظرف مورد نظر که کمی چرب کردیم میذاریم کمی دوباره کره آب شده روش میریزیم خیلی کم ودر فر ۱۸۰ به مدت نیم ساعت و وقتی ترد شد و زیرش طلایی شد .بعد گریل بالا روشن میکنیم که روش هم طلایی بشه .
بعد از فر بیرون میاریم و همینطور که داغه شهد روش میریزیم.

 

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا