آموزش انواع غذاها

طرز تهیه ترشی ترب و تربچه و لبو

انواع ترشی

امروز با آموزش طرز تهیه ی ترشی ترب و تربچه و لبو اومدیم که امیدوارم این ترشی های خوشمزه و خوشرنگ رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، ترشی ترب و تربچه رو میشه تنهایی درست کردن اما با اضافه کردن لبو هم خوشمزه تر میشه ، هم خوشرنگ تر، اما ترشی شلغم هم که از ترشی های خوشمزه هست با اصافه کردن لبو ، مثل ترب خوشمزه تر میشه … کلا لبو بیشتر برای خوشرنگ کردنه و یه رنگ طبیعی و واقعا زیبایی داره ، برای سفره های رنگی مجالس و مهمانی ها هم بسیار زیبا و قابل استفاده ست.

ترشب ترب سفید

 

ترشی لبو و ترب سفید

مواد لازم

لبو ۴ عدد بزرگ
ترب سفید ۲ عدد بزرگ
نمک ۴ قاشق چایخوری
سرکه به مقدار لازم

.ترشی لبو

طرز تهیه ترشی لبو و ترب سفید

لبو ( چغندر ) و ترب سفید را به قطعات متوسط خرد کنید سپس داخل مخلوط کن بریزید.

نمک و مقداری سرکه اضافه کنید و بزنید تا بصورت یکدست خرد و مخلوط شود سپس داخل شیشه بریزید و داخل یخچال قرار دهید و در زمان سرو غذا سرو کنید.

نکات

دقت کنید که زیاده از حد سرکه نریزید ، مقداری سرکه اضافه کنید و اگر مواد خوب مخلوط نشدند مجدد مقدار دیگری اضافه کنید ؛ در صورت تمایل میتوانید مقداری سبزی معطر به ترشی اضافه کنید.

ترشی تربچه

مواد لازم

برش های باریک تربچه : ۳/۴ فنجان
برش های باریک هویج : ۱/۴ فنجان
سیر سبز (یا معمولی) خرد شده : یک حبه
فلفل هالپانو (یا فلفل های دیگر) : یک عدد
سرکه برنج : نصف فنجان
شکر ارگانیک : نصف فنجان
نمک دریایی : نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی تربچه

 

سرکه، شکر و نمک را در قابلمه کوچکی بریزید و روی اجاق بجوشانید. هم بزنید تا شکر حل شود. سپس تربچه ها، هویج و سیر را اضافه کنید و اگر فلفل نیز تهیه کرده اید، آن را نیز اضافه کنید و سپس از روی شعله بردارید.

ترشی ترب
مواد را داخل شیشه استریل شده بریزید. شب را بگذارید روی کابینت بماند و سپس در یخچال بگذارید. درست کردن این ترشی زمانی نمی برد و بسیار ساده است. می توانید از آب آن به عنوان سس روی سالاد استفاده کنید.

 

ترشی لبو و تخم مرغ

روش تهیه

سه تا چهار عدد تخم‌مرغ را ۲۰دقیقه بپزید. بعد از اینکه پخت پوستش را بکنید. اگر تخم‌مرغ تازه باشد پوستش راحت کنده می‌شود و به سفیده نمی‌چسبد.

سه عدد چغندر متوسط را به خوبی بشویید و داخل قابلمه بگذارید و تا جایی آب بریزید که روی چغندر‌ها را بگیرد. سعی کنید مقدار آب زیاد باشد تا حین پخت آب آن تمام نشود و احتیاج به اضافه کردن آب نداشته باشد.

وقتی چغندر نیم‌پز شد، شش قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. بعد از اینکه چغندر کاملا پخت و نرم شد از روی حرارت‌ بردارید. در یک قابلمه دیگر برای اینکه ترشی خوشبو شود و بوی تخم‌مرغ از بین برود یک عدد پیاز را نواری باریک خرد کنید به همراه یک پیمانه سرکه سفید، یک دوم پیمانه آب، یک پیمانه آب چغندر پخته، یک دوم پیمانه شکر و یک قاشق چای‌خوری نمک به مدت یک ربع با حرارت کم بجوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود.

در یک ظرف در‌دار تخم‌مرغ‌ها را بچینید و سه عدد چغندر پخته را بین تخم‌مرغ‌ها بگذارید. مخلوط سرکه را روی آنها بریزید تا تمام تخم‌مرغ‌ها را بپوشاند. سپس ظرف را به مدت یک تا دو روز داخل یخچال قرار دهید تا تخم‌مرغ‌ها رنگ بگیرند و به جواهرات خوردنی تبدیل شوند.

هنگام سرو می‌توانید چغندر را اسلایس کنید و تخم‌مرغ را از وسط یا به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید، روی مقداری چغندر و پیاز قرار بدهید و از بازی رنگ‌ها لذت ببرید.

ترشی شلغم

مواد لازم

شلغم ۱ کیلو
لبوی کوچک ۱ عدد
سیر ورقه شده ۳ حبه
سرکه سفید ۱ فنجان
آب ۳ فنجان
نمک ۲ قاشق چایخوری
برگ بو ۱ عدد

طرز تهیه ترشی شلغم

 

۱-برای تهیه ترشی شلغم ابتدا آب، نمک و برگ بو را در شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس سرکه را به آب اضافه کنید.

ترشی لبو

۲-شلغم ها و لبو را پوست بکنید و خلالی خرد کنید. یک شیشه تمیز و بزرگ آماده کنید و شلغم ها، لبو و سیر خرد شده را داخل آن بریزید. سپس ترکیب آب و سرکه و برگ بو را روی شلغم ها بریزید تا روی آن ها را بپوشاند. در شیشه را محکم ببندید و به مدت یک هفته در دمای اتاق، در جایی نسبتا خنک، قرار دهید تا ترشی آماده شود. رنگ لبو باعث قرمز شدن شلغم می شود و ترشی خوش طعم و خوشرنگی خواهید داشت.

نکته

این ترشی را تا چندین هفته می توان در یخچال نگهداری کرد؛ اما شلغم ها به مرور زمان نرم می شوند و تردی اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است این ترشی را حداکثر تا ۶ هفته مصرف کنید

دستور تهیه ترشی لوبیا را هم بخوانید

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا