کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه انواع پنکیک مختلف

طرز تهیه پنکیک 

 

امروز با طرز تهیه ی آموزش یه صبحانه ی ویژه اومدیم پنکیک یک نوع کیکی هست که فوری فوتی حاضر میشه ، و تو همه جای دنیا میتونی این کیک رو پیدا کنی، پنکیک بیشتر به عنوان صبحانه استفاده میشه و تا اواسط روز میتونه انرژی در بدن ذخیره کنه ، بریم تا با روش های پخت پنکیک آشنا شیم .امیدوارم در منزل درست کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

طرز تهیه باقلوا استانبولی خونگی را هم بخوانید

 پنکیک میوه ای

طرز تهیه ی پنکیک صبحانه

مواد لازم

آرد یک لیوان
بکینگ پودر یک ق چای خ
نمک کمی
شکر دو ق غذا خ
تخم مرغ دو عدد
شیر نصف لیوان
کره ذوب شده یک چهارم لیوان

طرز تهیه پنکیک صبحانه :

ابتدا آرد و بیکینگ پودر و نمک را الک می‌کنیم و کنار می‌گذاریم سپس زرده و سفیده  تخم مرغ را از هم جدا می‌کنیم با همزن برقی سفیده را آنقدر می‌زنیم تا کاملا سفید شود یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کرده و آنقدر می‌زنیم تا پف کند و برفی شود از همزن نچکد زرده را با یک قاشق غذاخوری شکر باقیمانده بهم می‌زنیم و شیر و کره آب شده را اضافه می‌کنیم و بهم می‌زنیم و در ادامه مخلوط آرد را اضافه می‌کنیم و دوباره بهم می‌زنیم تا مخلوط کاملا یکدست شود

سپس سفیده را اضافه کرده و دوباره بهم می‌زنیم داخل تابه دو عدد قالب به هر شکلی که دوست دارید قرار می‌دهیم و مواد را داخل آنها می‌ریزیم  درب تابه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم به آرامی مغز پخت شود پنکیک‌ها را بر می‌گردانیم تا روی دیگر آن هم طلایی شود و ۵ دقیقه دیگر روی حرارت کم قرار می‌دهیم پنکیک شما آماده شد در آخر با کره و عسل یا مربا و شکلات میل کنید.

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه ی پنکیک ساده

مواد لازم

آرد ۱/۵ پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
شکر ‌یک قاشق غذاخوری
نمک ‌نصف قاشق چای‌خوری
شیر یک و نیم پیمانه
تخم‌مرغ یک عدد
کره نصف قاشق غذاخوری، در دمای اتاق

طرز تهیه پنکیک ساده

شکر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.
تخم‌مرغ، کره وشیر را به مخلوط اضافه کنید و با استفاده از یک همزن، آن‌ها را خوب با هم مخلوط کرده تا نرم و روان شوند.
در یک تابه نچسب، کره را ذوب کنید.

یک چهارم از مخلوط را درون تابه ریخته و روی حرارت متوسط، به مدت ۳ دقیقه یا تا زمانی‌که رویه آن پف کرده و بالا بیاید آن را حرارت دهید سپس پنکیک را برگردانده و طرف دیگر را ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوه‌ای رنگ شود حرارت دهید.
همین کار را با مابقی مایه انجام دهید.

طرز تهیه پنکیک با آرد گندم

مواد لازم

آرد گندم…… ۱ و ۱/۲ پیمانه
شیر یا آب …..۱ و ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ …..۱ عدد ️
بکینگ پودر …..۳ و ۱/۲ قاشق چایخوری
کره …..۳ قاشق
شکر …..۱ قاشق

پنکیک شکلاتی

طرز تهیه پنکیک با آرد گندم :

آرد و بکینگ پودر و شکر رو توی یه ظرف باهم مخلوط میکنیم. شیر رو اضافه و بعد تخم مرغ رو توش میشکونیم. کره ذوب شده رو اضافه میکنیم. با هم زن دستی اینقدی هم بزنین تا مواد یکدست بشه. تابه ی نچسب رو(من از تابه ی سایز کوچیک استفاده کردم که پنکیک هام سایزهاشون یکدست بشه)روی حرارت قرار بدین.تابه رو چرب کنید.

بعد با ملاقه مواد رو داخل تابه بریزین یکطرفش که پخت برگردونین تا طرف دیگش هم بپره. این پن کیک رو می تونین با عسل و خامه صبحانه و انواع میوه ها نوش جان کنین.

طرز تهیه ی پنکیک موز

مواد لازم

تخم مرغ ۱عدد
شکر۴ق غ
وانیل نوک ق چ
شیر یک پیمانه
روغن مایع ۳ق غ
موز۲عدد
بکینگ پودر۲ق چ
آردیک پیمانه و۱ق غ
نمک نوک ق چ
دارچین۱ ق چ

طرز تهیه پنکیک موز

تخم مرغ،وانیل و شکر رو باهمزن خوب میزنیم،سپس شیر وروغن رو اضافه وهم میزنیم وبعد موز رو کاملا پوره میکنیم و اضافه میکنیم،درآخر هم آرد،بکینگ پودر،دارچین ونمک رو که باهم سه بار الک کردیم اضافه میکنیم وهم میزنیم در حد مخلوط ویکدست شدن
تابه رو روی حرارت کم میذاریم تا گرم شه،بدون ریختن روغن و ‌چرب کردن،مایه ی پنکیک رو توی تابه میریزیم ووقتی حباب زد بر میگردونیم تا طرف دیگه هم بپزه،بعد از پخت روی توری میذاریم تا خنک شه وخمیر نشه،بعد با هرچی دوست داشتین سروش کنین.

طرز تهیه ی پنکیک خانگی

 

سفیده یک تخم مرغ رادر ظرفی حسابی با همزن بزنید تا پف کنه و وقتی ظرف را کج میکنید از اون نریزه بعددرظرف دیگری یک زرده تخم مرغ را باپنجاه گرم کره ذوب شده(کمتر هم میتونید کره بریزید) ویک پیمانه شیر ولرم ونوک ق چ وانیل ویک پنس نمک وسه ق س شکر مخلوط کرده خوب بزنید بعد یک پیمانه ارد را که با نصف ق چ بیکینگ پودر یک بار الک کرده اید را به مخلوط شیر اضافه کرده بعد از کمی هم زدن سفیده را اضافه کرده وبا لیسک بصورت دورانی هم زده تا کاملا یکدست بشه

مواد که اماده شده یک تابه چرب شده را روی حرارت بذارید و یک قالب گرد شش هفت سانتی فلزی را داخل تابه بذارید البته قالبم چرب کنید وبذارید خوب داغ بشه با حرارت کم بعد دو تا سه قاشق از مواد را داخل قالب بریزید وقتی یک طرف سرخ شد طرف دیکر راسرخ کنید اگر قالب خوب داغ شده باشه راحت مواد از قالب موقع برگردوندن جدا میشه در غیر اینصورت کمی اطرافشو با چاقو جدا کنیدبعد قالبو دوباره چرب کنید وهمین کار رو انجام بدید وبا شکلات یا هرچیزی

پنکیک ساده

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا