هنر در خانه

۵ راهکار عالی که باعث بزرگ تر به نظر رسیدن خانه خواهند شد

 

معذل کوچک بودن خانه و محدود بودن بودجه برای خرید یا اجاره خانه امروزه به مشکلی جدی برای افراد جامعه تبدیل شده است. از طرفی رشد جمعیت هم جامعه را به سمت ساخت خانه‌های روی هم یا خانه‌های آپارتمانی کشانده است. آپارتمانی‌ها به خودی خود بد نیستند اما مشکلاتی برای افراد به همراه دارند. البته که خانه‌های ویلایی از جذابیت و راحتی زیادی برخوردار هستند و خانه‌های آپارتمانی کوچک نمی­توانند جایگزین خانه‌های ویلایی شوند اما به دلایل مختلف از خانه‌های آپارتمانی استقبال زیادی می­شود. البته مزایایی هم دارد که به عنوان مثال داشتن امنیت بالاتر نسبت به خانه‍‌های ویلایی می­توان به آن اشاره کرد. با تمام این توضیحات می­خواهیم بدانیم چطور می‌توانیم خانه‌های کوچک آپارتمانی خود را طوری طراحی کنیم که بزرگ‌تر به نظر برسد.

  1. کاغذ دیواری های سه بعدی

یک راه کار جالب برای بزرگ تر نشان دادن خانه‌های کوچک کاغذ دیواری‌های سه بعدی و زیباییست که خانه شما را به صورت بازتری نشان می­دهد. طرح‌های این کاغذ دیواری‌های سه بعدی به صورتی طراحی می­شوند که دارای بعد و عمق به نظر می­رسند. یک دیوار را در انتهای پذیرایی خود انتخاب کنید و یک کاغذ دیواری باب میلتان را روی آن بچسبانید. خواهید دید چه تغییر دلنشینی در فضای خانه­تان رخ خواهد داد. رنگ کاغذ دیواری را تا حد امکان روشن انتخاب کنید تا خانه شما بزرگ و روشن دیده شود و نور خانه حفظ شود.

بهتر است جلوی دیواری که از کاغذ دیواری سه­ بعدی استفاده کرده‌اید وسیله‌ای قرار ندهید تا خطای دید اعمال شود و بیننده احساس کند با یک دالان بزرگ سر و کار دارد. همچنین هیچ گونه دیوار کوب و تابلویی به دیوار آویز نکنید و تمام شلف ها و طاقچه‌های کوچک دیواری را از روی این قسمت بردارید. یک پیشنهاد جالب برای دیوارهای کناری این است که از چراغ‌های دیواری آویز مانند استفاده کنید تا بیننده احساس کند یک چراغ برای ادامه ی دالان قرار گرفته تا راه را روشن تر کند.

  1. از فرش های کوچک استفاده کنید

یک راهکار که افراد کمی به آن توجه می­کنند استفاده از فرش یا فرشینه هاییست که فقط قسمتی از زمین را میپوشاند. اکثریت افراد به دنبال فرش هایی هستند که چهار گوشه خانه را پوشانده باشد و هیچ قسمتی خالی نباشد حال آن که استفاده از فرش های بزرگی که تمام گوشه های خانه را پوشانده باشد باعث جمع و جور و کوچک تر شدن خانه می­شود و بیننده احساس بی انرژی بودن و خفگی خواهد کرد. از فرش یا گلیم هایی استفاده کنید که فقط چند قسمت از کف را بپوشاند و خانه را با فرش های بزرگ خفه نکنید. قسمت های میانی خانه و قسمت هایی که زیر مبل قرار دارند بهترین جا برای قرار گیری فرشینه خواهد بود. تا حد امکان فرش های خود را رنگ روشن انتخاب کنید تا احساس پر نور بودن در تمام قسمت های خانه مشهود باشد. رنگ های تیره اگرچه دیرتر کثیف می‌شوند اما باعث تنگ نشان دادن فضای خانه خواهند شد. در خانه های کم نور و کوچک هرگز از فرش های مشکی رنگ استفاده نکنید.

  1. تا حد امکان وسایل خانه را کم کنید

استفاده بیش از حد از لوازم منزل خصوصا در فضاهای کوچک باعث عدم تبادل انرژی در خانه خواهد شد. خصوصا استفاده از لوازم خانگی بزرگ مثل یخچال ­فریزرها. اسنوا این مشکل را حل کرده و با تولید انواع مختلف یخچال یا فریزر اسنوا به صورت جداگانه، مدل های ساید و دوقلو در سایز و طرح های مختلف اجازه صرفه جویی در فضای منزل را به شما داده است. همچنین قیمت این محصولات در مقایسه با نمونه های خارجی به صرفه تر است.

استفاده از لوازم خانگی بزرگ و زیاد فضای خانه را مشابه یک مرداب خواهد کرد که راکد و بی انرژی می­باشد. تا حد ممکن از لوازم خانگی کوچک و جمع و جور استفاده کنید و لوازم اضافه را حذف کنید. از گیاهان آپارتمانی برای زنده و شاداب تر شدن فضای خانه خود استفاده کنید.. برای بازتر به نظر رسیدن خانه حتما چند گوشه از دیوارها را خالی بگذارید و تمام قسمت ها را با مبل و ویترین های تزیینی پر نکنید. خانه ی پر از اثاثیه کوچک و دلگیر به نظر می­رسد.

از سبک های مینیمال و مدرن برای طراحی داخلی خانه خود ایده بگیرید و جمله ی زیبایی در سادگی است را مورد توجه قرار دهید. هرچه فضای خانه خود را ساده تر طراحی کنید لذت بیشتری از انرژی جاری خانه خود خواهید برد. تنها لازم است چند المان دارای رنگ های گرم مثل خردلی، انواع سبز و زرد را در خانه خود به کار ببرید. می­توانید چند کوسن رنگی برای مبل با فقط یک رو میزی رنگی داشته باشید و باقی خانه را با رنگ های NUDE پر کنید.

  1. از تابلو ها استفاده نکنید و آینه را جایگزین کنید

تابلو ها خصوصا تابلو های بزرگ برای دالان های بزرگ مناسب هستند تا عظمت بنا را بیشتر نشان دهند و در خانه های کوچک آپارتمانی بیشتر باعث جمع شدن دیوار ها به سوی یکدیگر می­شوند و خانه را تنگ نشان می­دهند. اگر علاقه به دیوار کوب یا کاسه های زینتی دارید می­توانید تعداد کمی از این کاسه ها را به صورت خطی(افقی یا عمودی) وسط یا گوشه ی یکی از دیوار هایی که کاغذ دیواری ندارد آویزان کنید.

اما بهترین انتخاب برای شما استفاده از آینه ها می­باشد. آینه های بزرگ و کوچک به جهت بازتاب نور خانه­­ی شما را پرنور و زیبا خواهند کرد. آینه کاری های دیواری که چند سال اخیر باب شده می­تواند روی یکی از دیوار های فرعی قرار بگیرد و علاوه بر جلوه ی زیبایی که دارد نور خانه را حفظ کند.

  1. لوستر های کوچک انتخاب کنید

شاید فکر کنید که لوستر های سنگین و تجملاتی برای خانه­شما جلوه­ی بیشتری دارد اما حقیقت کاملا برعکس این موضوع است و لوستر های بزرگ برای سقف های بلند و تالار مانند مناسب هستند و لوستر خانه های کوچک بهتر است کوچک و خاص انتخاب شود تا از خسته­کننده شدن فضا جلوگیری کند.

تمام مواردی که ذکر شد برای جادار و بزرگ نشان دادن فضا امری لازم است و برای این که فضایی که چندین ساعت روز را در آن وقت می­گذرانید کسل کننده و بی روح نباشد استفاده از گیاهان و عدم استفاده بیش از حد از لوازم خانگی دو امر ضروری هستند که به خانه شما جلوه ای نو و جذاب خواهند داد. گیاه آپارتمانی سرخس پرسیاوشان از دسته گیاهان کم نور و سایه دوست آپارتمانیست که به دلیل سرسبزیی که دارد می­تواند به محیط زندگی شما روح و طراوت ببخشد. گیاهان آپارتمانی گلدار و مقاوم هم می­توانند برای فضای خانه شما مناسب باشند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا