زیبایی

ترفندهای ساده رنگ کردن مو و ابرو در منزل

 

در شرایطی که نمی‌توان برای انجام کارهای زیبایی مرتب به سالن‌های آرایشی رفت، خوب است که بعضی مهارت‌ها را خودتان به دست آورید و از طریق آن‌ها مرتب و جذاب باقی بمانید. یکی از این مهارت‌ها رنگ کردن مو و ابرو در خانه است. برای اینکه بتوانید از پس این کار برآیید، به دانستن نکات و ترفندهایی نیاز دارید که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. البته با تولید انواع اسپری رنگ مو و شامپوهای رنگساژ از برندهای مختلف این کار در منزل بسیار ساده شده و باید تنها تکنیک های کلیدی را بیاموزید تا به نحو احسنت موهای خود را رنگ دلخواه کنید.

انتخاب رنگ مو

اولین مرحله برای رنگ کردن موها در خانه، انتخاب رنگ مو است. این کار معمولا با توجه به دو نکته اساسی انجام می‌شود، اول اینکه رنگ پوست‌تان روشن، تیره یا متوسط است و دوم اینکه تناژ پوست‌تان گرم، سرد یا خنثی است. هر کدام از این موارد استفاده از تعدادی رنگ مو را برای شما مجاز و استفاده از بقیه را ممنوع می‎کند.

  • برای مثال کسانی که رنگ پوست‌شان روشن است و تناژی خنثی دارند می‌توانند با خیال راحت از رنگ موی مشکی تیره استفاده کنند و کسانی که رنگ پوست متوسط با تناژ گرم دارند بهتر است از فندقی و شکلاتی تیره استفاده کنند. بنابراین در مرحله اول رنگ مناسبی را که قرار است روی زیبایی شما تاکید بیشتری داشته باشد، انتخاب کنید.
  • در میان انواع رنگ مو روشن معمولا رنگ مو نسکافه ای روشن، دودی و زیتونی محبوبیت زیادی دارند و در تناژهای تیره، رنگ‌هایی مثل شکلاتی، فندقی و مشکی پر کلاغی جزو رنگ‌های محبوب هستند که جزو رنگ‌های مناسب ۱۴۰۰ هم به شمار می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم انجام رنگ موی فانتزی و رنگ‌هایی را که به دکلره نیاز دارند، حتی‌الامکان برای بار اول در خانه انجام ندهید.
  • بهتر است اگر تجربه‌ای در زمینه ترکیب رنگ‌ها ندارید، از ترکیب کردن چند رنگ مو با هم خودداری کنید.

سفارش اینترنتی رنگ و اکسیدان

پیشنهاد ما این است که در این شرایط رفت و آمد به بیرون از منزل را به حداقل برسانید و رنگ مناسب موهایتان را به صورت اینترنتی انتخاب کنید. در این مرحله اولا باید سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید که از اصل بودن محصولات‌شان اطمینان دارید و در مرحله بعد بهتر است به جای سفارش یک رنگ مو، دو عدد سفارش دهید تا خیال‌تان راحت باشد که در اواسط رنگ گذاشتن با مشکل کم آمدن رنگ مواجه نخواهید شد. اگر معمولا از تعداد بیشتری رنگ با حجم مشخص استفاده می‌کنید، این تعداد را به علاوه یک کنید تا با مشکل بالا رو به رو نشوید.

همچنین در این مرحله لازم است علاوه بر رنگ مو، اکسیدان مناسب را هم انتخاب کنید. معمولا بهترین اکسیدان‌ها از همان برند رنگ مو انتخاب می‌شوند و شرکت تولید کننده اکسیدان مناسب را هم ارائه می‌دهد.

وسایل لازم را فراهم کنید

برای رنگ کردن موها در خانه به تعدادی وسایل نیاز دارید که این کار را برایتان ساده‌تر کرده و نتیجه‌ای حرفه‌ای به دنبال داشته باشد. این وسایل به جز رنگ مو و اکسیدان که از قبل آماده کرده‌اید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاسه و قلم رنگ مو: با استفاده از این دو رنگ مو و اکسیدان را به خوبی با هم مخلوط کنید.
  • شانه: بین مراحل کار لازم است برای یکدست شدن رنگ موها را شانه کنید.
  • کلاه رنگ: بعد از تمام شدن مراحل رنگ کردن، با قرار دادن کلاه هم مانع ریختن رنگ می‌شوید و هم حرارت بیشتری برای باز شدن پیگمنت‌ها ایجاد می‌کنید.
  • آینه: امکان بررسی نقاط مختلف موها را به شما می‌دهد.
  • وازلین: بهتر است زیر خط رویش مو و اطراف گوش و لاله آن را با وازلین چرب کنید تا در صورتی رنگی شدن به خورد پوست نرود و به راحتی پاک شود.
  • پیشبند: علاوه بر اینکه بهتر است یک بلوز قدیمی دکمه دار را برای رنگ کردن کنار بگذارید، بستن پیشبند از رنگ شدن سایر لباس‌هایتان جلوگیری خواهد کرد.
  • کلیپس: برای تقسیم بندی موها به گیره سر یا کلیپس احتیاج پیدا خواهید کرد.

چه مقدار رنگ مو مناسب است؟

مقدار مناسب رنگ مو برای موهای شما بستگی به حجم موها و نازک یا ضخیم بودن آن دارد. قاعدتا هر چقدر موهای پر پشت‌تر و ضخیم‌تری داشته باشید، حجم رنگ مورد نیازتان بیشتر خواهد بود و برای موهای کم پشت و نازک به رنگ کمتری نیاز پیدا خواهید کرد. معمولا توصیه می‌شود که برای بار اول رنگ را به صورت یک جا درست کنید. در این شرایط اضافه آمدن رنگ بهتر از کم آمدن آن است. بعد از بار اول میزان مورد نیاز دست‌تان آمده و می‌توانید از دفعه‌های بعد مقدار دقیق را مشخص کنید.

تقسیم بندی موها و گذاشتن رنگ

بعد از اینکه تمام وسایل مورد نیاز را دم دست گذاشتید، موهایتان را تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی موها بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید روش آن را در این لینک مشاهده نمایید. هر بخش تقسیم شده را با استفاده از گیره از بخش‌های دیگر جدا کنید. نقاطی از صورت، گوش و گردن را که احتمال می‌دهید رنگی شوند، با استفاده از وازلین چرب کنید. سپس رنگ مویتان را بسازید. رو به روی آینه قرار بگیرید و شروع به گذاشتن رنگ بر روی موهای‌تان کنید.

  • اگر پوست سرتان حساس است، پیشنهاد می‌کنیم دو الی سه روز قبل از گذاشتن رنگ موهایتان را نشویید تا کف سر مقداری چرب شود. این چربی مثل یک عایق حساسیت پوست سر را کاهش خواهد داد.
  • رنگ مو حتما باید روی موهای خشک قرار داده شود. از قرار دادن آن روی موهای خیس خودداری کنید.
  • بهتر است رنگ کردن موها را از تقسیم بندی پشت سر شروع کنید و سپس به سمت جلو بیایید. دلیلش هم این است که جلوی سر حرارت بیشتری دارد و باعث می‌شود موها سریع‌تر رنگ باز کنند.
  • بعد از قرار دادن رنگ، موها را شانه کنید تا رنگ به صورت یکدست پخش شود. این کار به پخش شدن رنگ روی قسمت‌های جا مانده و تشخیص این قسمت‌ها کمک می‌کند.
  • قسمت‌های اضافی رنگ را که روی پوست می‌روند، با استفاده از لبه نازک دستمال کاغذی تا شده بردارید.
  • بعد از تمام شدن کار، موهایتان را با استفاده از یک کلاه رنگ بپوشانید.

چه مقدار زمان برای ماندن رنگ مو کافی است؟

موهای شما بسته به نازک یا ضخیم بودن‌شان می‌توانند زود یا دیر رنگ باز کنند. زمان مناسب برای ماندن رنگ مو روی جعبه نوشته می‌شود؛ اما این زمان به طور کلی نهایتا ۳۵ الی ۴۰ دقیقه خواهد بود. دقت داشته باشید که بهتر است اواسط کار موهایتان را بررسی کنید و ببینید آیا رنگ گرفته‌اند یا نه.

بعد از این مدت زمان، موها را با استفاده از آب ولرم بشویید و خوب آب بکشید. سپس نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده بزنید تا موها نرم شوند. دقت داشته باشید که بهتر است ۲۴ الی ۴۸ ساعت موها را با شامپو نشویید و بعد از این مدت هم از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو و آب ولرم رو به خنک برای ماندگاری بیشتر رنگ استفاده کنید.

رنگ کردن ابروها

برای رنگ کردن ابروها بهترین کار استفاده از کیت‌های مخصوص رنگ ابرو است که شامل تمام وسایل لازم از جمله قلمو و ظرف مخصوص می‌شوند. قبل از گذاشتن رنگ ابرو لازم است اطراف ابروها را با وازلین چرب کنید تا رنگ بعد از پخش شدن پوست اطراف را سیاه نکند. رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای سوخته، مشکی، دودی و مسی معمولا جزو رنگ‌های محبوبی هستند که می‌توانید با توجه به رنگ موهایتان سراغ‌شان بروید.

  • رنگ ابرو معمولا یک ربع ساعت روی ابروها قرار می‌گیرد؛ اما بهتر است زمان دقیق را روی بسته بندی محصول بخوانید.
  • طی این مدت چک کنید که آیا ابروها رنگ گرفته‌اند یا نه
  • بعد از این مدت زمان با استفاده از پنبه رنگ را پاک کنید و سپس ابروها را با آب ولرم رو به خنک بشویید.

 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا