هنر در خانه

معرفی جامع ترین سایت آموزش گلدوزی

گلدوزی، هنری باستانی که هزاران سال است به کمک صنعت نساجی آمده؛ اما امروزه نه تنها به یک صنعت پول‌ساز بلکه به یک سرگرمی محبوب و خلاقانه تبدیل شده است و بسیاری از علاقه‌مندان به فعالیت‌های هنری و کاردستی به یادگیری گلدوزی روی آورده‌اند.

شاید بسیاری از شما دوستان تصور کنید که هنر زیبای گلدوزی با دست سخت باشد، اما باید به شما این مژده را بدهیم که یادگیری این هنر خوش آب ‌و رنگ آن‌قدرها هم سخت نیست؛ صرفاً با آموزشی اصولی، تکرار و تمرین می‌توانید گلدوزی را یاد بگیرید.

با توجه به سبک زندگی امروزه، بسیاری از هنرجوها، آموزش آنلاین را به حضوری ترجیح می‌دهند و به دنبال دوره آنلاین گلدوزی با دست هستند. اگر شما هم به دنبال چنین دوره‌ای هستید با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی جامع‌ترین سایت در زمینه آموزش و فروش لوازم گلدوزی، بپردازیم.

گلدوزی با دست چه کمکی به ما می‌کند؟

در این روزهای سخت کرونا، گلدوزی با دست در خانه، نه‌تنها وقت‌های مرده را پوشش می‌دهد، بلکه اثرات مثبتی بر روان و سبک زندگی ما دارد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به افزایش خلاقیت کمک می‌کند؛
  • می‌تواند ما را ساعاتی از فضای مجازی دور کند؛
  • سطح استرس را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد؛
  • توانایی حل مسئله را هم افزایش می‌دهد.

علاوه بر همه این‌ها، نقش هنر در درمان مشکلات روحی، بهبود و حفظ سلامت روان بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ امروزه که با توجه به شرایط قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی، وقت کمتری را با دوستان و نزدیکان خود می‌گذرانیم و زندگی‌های ما با اخبار تسخیر شده است، انجام کارهای هنری از جمله گلدوزی در خانه می‌تواند به سلامت روان ما کمک کند و هر روز ما را چند ساعتی از این شرایط دور نگه دارد.

باید این نکته را هم ذکر کرد که هزاران سال است صنعت گلدوزی، پا به پای نساجی و مد برای رنگ بخشیدن به لباس و خانه‌ها حرکت کرده است و امروزه نیز یکی از مشاغل پرطرفدار و پرمخاطب در دنیاست و بازار کار آن هیچ‌وقت از بین نمی‌رود. هرکجا که مد، پوشاک و دکوراسیون منزل جای داشته باشند، هنر گلدوزی هم کاربرد دارد.

برترین سایت آموزش آنلاین گلدوزی

به طور کلی دوره‌ آنلاین گلدوزی مقدماتی شامل موارد زیر می‌شود:

  • معرفی و آموزش برای انتخاب ابزار مناسب و چگونگی استفاده از آن‌ها؛
  • انتخاب طرح و کشیدن آن بر روی پارچه؛
  • یادگیری تعداد زیادی از دوخت‌ها؛
  • و پیاده سازی طرح بر روی پارچه است.

پس از گذراندن آموزش گلدوزی می‌توانید به راحتی طرح گل، حیوان، پرتره یا نوشته را بر روی انواع پارچه انجام دهید.

برتری دوره‌های آنلاین و مجازی گلدوزی در این است که شما در هر ساعت از روز که فرصت داشتید و شرایط مهیا بود، می‌توانید به آموزش بپردازید؛ در کنار آن سایت دوزی گل که برترین سایت آموزش گلدوزی است، پس از ثبت نام در کلاس امکان ورود به گروه و برقراری ارتباط با استاد جهت پرسش و پاسخ را برای هنرجویان فراهم کرده‌است.

پس از ثبت نام در دوره‌های آنلاین گلدوزی دوزی‌گل، فیلم‌های کلاس‌ به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید فیلم‌ها را بارها و بارها مشاهده کنید؛ علاوه بر این، فیلم‌هایی که در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد همه با کیفیت بالا، زاویه مناسب و سرعت آهسته هستند تا هنرجو همه جزئیات ریز را با دقت مشاهده کند و هیچ نکته‌ای را از دست ندهد.

برای شرکت در دوره‌های دوزی‌گل، نگرانی بی‌تجربه بودن در نقاشی و خیاطی نباشید زیرا تدریس این دوره که توسط مربی با ذوق و با‌تجربه دوزی‌گل انجام می‌شود به صورتی است که نخ کردن سوزن را هم به هنرجویان خود آموزش می‌دهد.

در دوره آنلاین دوزی‌گل چه مباحثی تدریس می‌شود؟

برخی از سرفصل‌های دوره مجازی دوزی‌گل عبارت‌اند از:

  • آشنایی با لوازم مورد نیاز گلدوزی؛
  • شناخت انواع پارچه؛
  • انواع کارگاه؛
  • انواع نخ گلدوزی؛
  • لوازم انتقال طرح و انتقال طرح روی پارچه؛
  • نکاتی در مورد سوزن نخ کردن؛
  • انواع دوخت‌ها همچون دوخت بخیه، دوخت زنجیره خطی، گل رز عنکبوتی و گره فرانسوی که تنها برخی از انواع دوخت‌هایی است که در این دوره می‌آموزید؛
  • تبدیل کارگاه به دیوارکوب.

موارد ذکر شده صرفاً برخی از سرفصل‌های این دوره بود.

سخن پایانی

سایت دوزی گل کامل‌ترین و متنوع‌ترین دوره‌ها را در زمینه گلدوزی و جواهردوزی در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد؛ در کنار این دوره‌ها، مجله آموزشی این سایت، آموزش‌های رایگان بسیاری را در اختیار دوستداران این هنر قرار داده است، آموزش‌هایی همچون گلدوزی روی لباس، خرید ابزار گلدوزی، انتقال طرح روی پارچه، انواع دوخت با دست و آموزش‌های کاربردی دیگر؛ علاوه بر این، فروشگاه دوزی گل تمامی لوازم مورد نیاز گلدوزی و جواهردوزی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به صورت آنلاین در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

در صورت تمایل برای شرکت در کلاس‌های آنلاین، استفاده از آموزش‌های رایگان یا خرید ابزار و لوازم مورد نیازتان به سایت doozigol.com مراجعه نمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا