زیبایی

بررسی تأثیر سحرآمیز میکرونیدلینگ بر رشد و درمان ریزش مو

ریزش مو

 

سلامت موی سر و ابرو بخش مهمی از زیبایی هر شخصی به حساب می‌آید. در وصف زلف یار و ابروان کمان دلبر در ادبیات فارسی ابیات و غزل‌های بیشماری به چشم می‌خورد که نشان از اهمیت این مقوله در تمام اعصار و دوران‌ها دارد. رشد موی سر و ابرو همواره تحت تأثیر عوامل مختلف ژنتیکی، تغذیه، عوامل شیمیایی همچون رنگ مو، بیماری‌های مختلف، افزایش سن، استرس و… است. هر یک از موارد ذکر شده می‌توانند در روند رشد مو اختلال ایجاد کنند و یا به طور کامل آن را قطع نمایند.

برای حل این مشکلات چندین راهکار مختلف وجود دارد از جمله؛ مزوتراپی، میکرونیدلینگ مو و کاشت مو. در این بین میکرونیدلینگ مو راهکاری ساده، به صرفه و با بازدهی بالاست!

میکرونیدلینگ چیست

میکرونیدلینگ در اصل تکنیکی برای جوانسازی همیشگی پوست است. با سوزن مخصوص هزاران میکروکانال روی پوست ایجاد می‌شود و سیستم بدن به طور طبیعی با ساخت کلاژن و الاستین آنها را پر و ترمیم می‌کند. بدین ترتیب پوست سفت و جوان می‌شود و بسیاری از مشکلات آن از جمله؛

  • شلی و افتادگی
  • تیرگی
  • جای جوش
  • جای زخم
  • لک و کک و مک
  • اسکار و ترک پوستی
  • چروک صورت
  • تیرگی و چروک دور چشم

رفع می‌گردد. اما کاربرد میکرونیدلینگ تنها به جوانسازی پوست ختم نمی‌گردد بلکه، برای تقویت و رشد مو بسیار شناخته شده و معروف است.

تقویت رشد مو با میکرونیدلینگ

در موارد زیادی پوست مشتری پر از فولیکول مو است، اما به دلیل فشار به ریشه، رشد آن متوقف شده است. از طرفی فشردگی ریشه مو منجر به کاهش انتقال مواد مغذی به ریشه‌ی موها از طریق مویرگهای خونی می‌گردد (به هر تار مو یک مویرگ و یک سیاهرگ متصل است).

هر عاملی که با تحریک ریشه مو منجر به کاهش فشار و افزایش اکسیژن‌رسانی شود، می‌تواند تأثیر مطلوبی بر رشد آن بگذارد. دلیل اصلی رشد مو هنگام استفاده از محلول ماینوکسیدیل نیز همین مسئله است.

از طرفی در میکرونیدلینگ با برخورد سوزن به ریشه، فولیکولها تحریک می‌شوند و این تنش خود به تنهایی بر رشد آن تأثیر بسزایی دارد. هنگام میکرونیدلینگ، از مواد تقویتی رشد مو نیز استفاده می‌شود که به آنها کوکتل میکرونیدلینگ مو می‌گویند.

همراه با ورود سوزن به درون پوست کف سر و تحریک مو، مواد تقویتی نیز براحتی وارد ریشه مو می‌شوند و در دسترس آن قرار می‌گیرند. درست همچون بذری که آبیاری شود! چرخش سوزن نیدلینگ روی کف نیز نوعی ماساژ به حساب می‌آید و اکسیژن رسانی به ریشه را بهبود می‌دهد.

تصور کنید فشار ریشه کم شده، مواد مغذی به آن رسیده، مراقبت‌های بعدی رعایت شده و انواع مکمل‌های تقویتی نیز در برنامه غذایی گنجانده شده است… این همان شرایط مطلوبی است که منجر به رشد مجدد موها و تأثیرگذاری این تکنیک خارق‌العاده می‌گردد!

میکرونیدلینگ و درمان کچلی ریش

کچلی ریش

برخی از آقایان دچار کچلی ریش هستند. میکرونیدلینگ راهی عالی برای درمان آنها است. اما اگر کچلی سر، ریش و… ناشی از سوختگی و جراحت باشد، طوریکه فولیکول مو از بین رفته باشد، میکرونیدلینگ هیچ کمکی به درمان آن نمی‌کند.

  • به طور کلی، میکرونیدلینگ زمانی می‌تواند مؤثر باشد که فولیکول مو از بین نرفته باشد.

میکرونیدلینگ و درمان کم مویی و ریزش ابرو

ریزش ابرو

یکی از کاربردهای رو به رشد میکرونیدلینگ، درمان ریزش ابرو و کم پشتی آن است! چنانچه یک فرد بنا به دلایل مختلف همچون بارداری، شیردهی، استرس و… ابروهایش کم پشت و نازک شده باشد، می‌تواند با میکرونیدلینگ آن را درمان کند.

از طرفی با افزایش تمایل به داشتن زیبایی طبیعی و نچرال، بسیاری از افراد از روشهایی همچون تاتو ابرو، فیبروز و میکروبلیدینگ خسته شده‌اند و تمایل دارند ابروهای طبیعی خودشان تقویت و پرپشت شود… چه روشی بهتر از میکرونیدلینگ!!!

این کار را می‌توان با درمارولر یا دستگاه تاتو، کوکتل میکرونیدلینگ مو و سوزن سه سر و یا تک سر انجام داد. فاصله تکرار میان جلسات ۲۰ روز یکبار است.

خوردن انواع مکمل‌های تقویت رشد مو، لبنیات و استفاده از سرم‌های رشد مو در کنار این تکنیک نتایج خارق‌العاده‌ای خواهد داشت!

مزیت پرپشت شدن ابرو با میکرو نیدلینگ نسبت به تاتو ابرو

تاتو ابرو چه به صورت میکروپیگمنتیشن (قاب و سایه) و چه فیبروز و میکروبلیدینگ شامل ورود رنگ تاتو در زیر پوست است. حتی اگر رنگ اورجینال باشد، تاتوکار حرفه‌ای باشد و تمام نکات بهداشتی نیز رعایت شوند؛ بعد از مدتی تاتو کمرنگ می‌شود، یا تغییر تناژ می‌دهد و یا فرد نسبت به طرح و مدل آن احساس دلزدگی و یکنواختی می‌کند!

در صورت پشیمانی از طرح و رنگ تاتو نیز مشکل دوچندان خواهد شد، چرا که پاک کردن آن با مواد ریموور تاتو زمانبر است.

اما میکرونیدلینگ ابرو راهی برای پرپشت کردن آن به صورت کاملاً طبیعی است. مسلماً یک ابروی پرپشت را براحتی می‌توان در مدل‌ها و سبک‌های خاصی اصلاح کرد و حالت داد و هیچ یک از مشکلاتی که برای تاتو ابرو برشمردیم پیش نخواهد آمد. بویژه که با تکینک‌های جدید لیفت و لمینت ابرو، فرم و حالت آن بسیار زیبا هم می‌گردد!

تجهیزات مورد نیاز برای میکرونیدلینگ موی سر

تجهیزات مورد نیاز عبارتند از؛

  • دستگاه دکتر پن یا درمارولر
  • سوزن میکرونیدلینگ ۱۲ یا ۳۶ سر
  • کوکتل مو
  • پماد بی‌حسی
  • توجه داشته باشید که درمارولر تنها استفاده شخصی دارد.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا