رموز خانه داری

مهمترین بخش خانه یا همان ورودی منزل

وقتی صحبت از ورودی ها می شود ، اولین برداشت ها ثبت می شود و ورودی خانه شما یکی از مهمترین بخش های منزل شما برای دکورسیوان شدن است. همانطور که سبک زندگی ما اقتضا می کند و در فرهنگ ما در آوردن کفش قبل از ورود به خانه جا افتاده است بنابراین خرید یک جاکفشی امری ضرورریست.

نکات مهمی در انتخاب یک جاکفشی مناسب است و عموامل متعددی در خرید یک جاکفشی کارآمد نقش دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

محل قرار گیری جاکفشی

از انجایی که با کفش ها مسافت زیادی پیموده می شود کف آنها منبع آلودگی و قارچ است و بهتر است قبل از ورود به خانه از پا خارج شوند،بنابراین با وجود این شرایط بهترین محل قرار گرفتن جاکفشی در ورودی خانه می باشد. مهمترین فاکتوری در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید ابعاد مورد نظر جاکفشی با فضای شما متناسب باشد اگر خانه کوچکی دارید سعی کنید جاکفشی های عمودی خریداری کنید چرا که جاکفشی عمودی فضای کمتری از جاکفشی افقی اشغال می کند و مانعی برای ورود و خروج نمی باشد.

ظرفیت مناسب جاکفشی

تعداد کفش ها و افراد منزل را در نظر بگیرید. اگر کم جمعیت هستید شما نیازی به جاکفشی های بزرگ با تعداد طبقات بالا ندارید بهترین گزینه برای خانواده های کم جمعیت جاکفشی نشیمن دار است. اما اگر تعداد کفش هایتان زیاد است به دنبال مدل های درب دار و طبقاتی باشید.

جنس جاکفشی

به هنگام خرید علاوه بر اولویت بالا در وهله اول جنس جاکفشی را مد نظر داشته باشید. جاکفشی ها انواع مختلفی دارند مهم این است که بهترین هر جنس را خریداری کنید. کیفیت درب ها و طبقات بسیار مهم است. از آنجایی که درب ها لولایی می باشند اگر کیفیت آنها خوب نباشد به سرعت خراب می شود و هزینه اضافی روی دستانتان می ماند.

قیمت جاکفشی

جاکفشی ها در جنس های مختلف نظیر چوب، ام دی اف، فلز ساخته می شود و قیمت هر یک بسته به متریالی که به کار رفته است تعیین می شود. قیمت جاکفشی متغیر است و به اندازه،جنس بستگی دارد. به عنوان مثال جاکفشی های سلطنتی به علت ظریف کاری که روی درب ها و پایه دارد قیمت بیشتری دارد.

اهمیت خرید جاکفشی

محققان دریافتند که حدود ۴۰٪ کفش ها حاوی باکتری تند و زننده کلستریدیوم دیفیسیل است. درمان این هاگ به هیچ وجه آسان نیست. این مطالعه نشان داد که اینکلستریدیوم دیفیسیل نه تنها در کف کفش (حدود ۴۰٪ از کل بررسی شده) وجود دارد ، بلکه در سایر مناطق خانگی مانند توالت ، رویه ها و سطوح و هرجایی که گرد و غبار کف پیدا شود گسترش می یابد. این هاگ می تواند مدت طولانی روی سطح خشک زندگی کند. مشکل در درمان عفونت ناشی از کلستریدیوم دیفیسیل مقاومت در برابر بیشتر آنتی بیوتیک ها است. این می تواند باعث تکثیر باکتری شود و بهبودی را برای بیمار بسیار دشوار کند. به پوشش های داخل روده حمله می شود و در نتیجه کولیت ایجاد می شود. به همین دلیل از رها کردن کفش ها در خانه جدا خودداری فرمایید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا