آموزش انواع غذاها

طرز تهیه انواع ترشی سالاد فصل

دستور تهیه ترشی سالاد فصل

ترشی یکی از چاشنی ها به ویژه در آشپزی ایرانی است . ترشی گذاشتن یکی از عوامل نگهداری طولانی مدت تره بار و میوه جات است که خوراکی مورد نظر را درون محلول آب نمک یا سرکه قرار می‌دهند. اگر ماده خوراکی خود دارای آب کافی باشد، تنها افزودن نمک برای ساختن ترشی بس است. فرایند ترشی گذاشتن برای نگهداری از مواد خوراکی و بهره‌گیری از آن‌ها در بیرون از فصل برداشت به‌وجود آمد. امروز با آموزش طرز تهیه ی ترشی سالاد فصل اومدیم که امیدوارم این ترشی رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید … ترشی سالاد فصل هم دقیقا برای این بوده ک در کنار غذا در فصلی که میوه جات مخصوص سالاد نیست ترشی میل بشه . لطفا نظرات و انتقادات و پیشنهادات خودتون رو راجع به ترشی ها برامون بفرستید.

سالاد اندونزی

ترشی سالاد فصل مجلسی

مواد لازم

گل کلم :۳ لیوان خرد کرده

هویج :۲ لیوان خرد کرده

کرفس :۲ لیوان خرد کرده

سیر :۵، ۶ حبه

گوجه فرنگی:۲ تا ۳کیلو

فلفل سبز تند:۵ ، ۶ عدد

سرکه سفید :۱ لیوان به ازای هر یک کیلو گوجه

نمک و زرد چوبه :۱ قاشق غذاخوری به ازای یک کیلو گوجه

طرز تهیه ترشی سالاد فصل مجلسی

گوجه فرنگی ها را در قطعات بزرگ خرد می کنیم و در یک ظرف پلاستیکی میریزیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و با دست خوب آنها را چنگ می زنیم و حدود ۱۵ ساعت اجازه می دهیم به همان حالت در یک جای خنک بماند. بعد از اینکه گوجه ها ساعت ها در نمکماندند از صافی رد می کنیم و روی حرارت می جوشانیم تا اندازه ای که آب ان تبخیر شود و یک مایع نیمه غلیظ به دست آید.

مواد دیگر ترشی را هم خوب خرد می کنیم و بعد از شستن داخل یک سبد می ریزیم تا به خوبی آب آنها جدا شود.

مواد خرد شده را داخل ظرف مورد نظر( همان ظرفی که گوجه در ان روی حرارت بود ) ریخته و آب گوجه و مواد را تا حدی که کمی جوش بزنند روی حرارت می گذاریم و سپس با زردچوبه و نمک و کمی ادویه ترشی و مقدار کمی سرکه تا حدی که زیاد شل نشود مخلوط می کنیم. مواد ترشی سرد شده را داخل ظرف مورد نظر ریخته و درب ان را خوب می بندیم و بعد از ۲ الی ۳ هفته که جا افتاد قابل استفاده است.

ترشی لیته

ترشی سالاد فصل زمستانی

مواد لازم

کلم برگ ۱ کیلو
فلفل سبز ریز ۲۵۰ گرم
پیاز ریز ریز نیم کیلو
خیار ۱ کیلو
هویج نیم کیلو
گل کلم ۱ کیلو
گوجه ۵ کیلو
سرکه به مقدار لازم
سس کچاب تند به مقدار لازم
شلغم شیرازی نیم کیلو
نمک. ادویه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه این ترشی خوشمزه از هر نوع سبزی یا میوه فصل خودش میتونید استفاده کنید پس
بنابراین دست خودتان هستش که اگر هر چیزی را بیشتر دوست دارید مقدارش را کم و زیاد کنید و
هیچ اشکالی در تهیه اون نداره.
ابتدا از روز قبل گوجه ها تمیز بشویید و قاچ کنید و درون یک ظرف پلاستیک بزرگ بریزید و حسابی با دست تمیز چنگشان بزنید به مانند رب گوجه که در قدیم در خانه ها تهیه میشد.و به خاطر اینکه زودتر آب بیندازد مقدار کمی نمک به آن بیفزایید و چند ساعت بگذارید تا کاملا له شود.هر چند ساعت یکبار مجددا آن را تمیز چنگ بزنید و تا صبح روز بعد بگذارید که همانطور بماند.فردای آن روز یکبار دیگر گوجه را چنگ زده و درون الک یا توری بریزید و کاملا آب گوجه را از تفاله جدا کرده و درون یک قابلمه بریزید و روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید چند دقیقه یکبار آن را به هم بزنید تا کم کم آب آن تبخیر گردد. و یک مایع نسبتا غلیظی به مانند کمی از فرنی شل تر داشته باشیم. طی این فاصله سبزی ها و
میوه ها را که تمیز شسته و درون سبد گذاشته ایم تا آب آن جدا شود را به دلخواه به اندازه ای که
دوست داشته باشیم خرد کرده و درون ظرف مناسب می ریزیم .سپس آب گوجه را که کاملا جا افتاده با زردچوبه و نمک و کمی ادویه ترشی و مقدار کمی سرکه که شل نشودو همچنین برای خوشمزه و خوش طعم شدن ترشی سس تند کچاب مخلوط کرده و وقتی یک جوش کامل زد زیر شعله را خاموش میکنیم و وقتی سرد شد روی ترشی یا همان سالاد فصل ریخته و درب ظرف را محکم بسته و برای زمستان آماده میکنیم.این ترشی طعم بسیار بسیار مطبوعی دارد و حدودا دو تا سه هفته کاملا جا می افتد.امیدوارم تهیه کرده و لذتش را ببرید.

ترشی بندری

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا