آموزش انواع غذاها

طرز تهیه روغن دنبه گوسفندی بدون بو

دستور تهیه روغن دنبه

امروز با آموزش طرز تهیه ی روغن دنبه ی گوسفندی یا همان روغن حیوانی اومدیم که امیدوارم رسبی هایی که آوردیم براتون مفید بوده باشه روغن حیوانی یا همان دنبه نسبت به روغن های دیگه و بازاری بسیار مفید هستش که خیلی ها از این روغن استفاده میکنند روغن های بازاری و کارخانه ای رفته رفته باعث بسته شدن رگ های قلبی و عروقی میشه و کلی ضرر های دیگه دارند ولی روغن های دنبه ی گوسفندی از سالم تر هستش … درست کردن روغن دنبه در منزل آسون تر و به صرفه تر هستش شما هم میتونید خودتون در منزل تهیه کنید … لطفا بعد خوندن رسبی ها نظرات خودتون رو برامون بفرستید.

دستور تهیه کله جوش را هم بخوانید

طرز تهیه روغن دنبه گوسفندی بدون بو

طرز تهیه روغن دنبه بدون بو و با طعم خوب

مواد لازم

دنبه حدود یک کیلو بود
ماست یک استکان
سرکه سفید یک استکان سرخالی سرکه قرمز استفاده کنید (رنگ روغن تیره میشه )
یک الی دو شاخه رزماری من تازه نداشتم برای همین خشک استفاده کردم
چند دونه هل درسته
پودر هل نمیشه
سیب یک عدد فرقی نداره قرمز یا زرد

طرز تهیه روغن دنبه

دنبه رو خوب شسته ، ریز خرد کنید یا چرخ کنید رو شعله گاز، شعله پخش کن بذارید اگه شعله پخش کن ندارید، حرارت خیلی کم باشه دنبه رو بریزید داخل قابلمه ، ماست و سرکه رو اضافه کرده و درشو بذارید
گاه گاهی هم بزنید که ته نگیره ، دنبه که داره روغن پس میده، رزماری و هل اضافه کنید، تو دانه های هل شکافی ایجاد کنید تا عطرش در بیاد
اینجا سیب رو پوست بگیرید، همراه رزماری و هل اضافه کنید.
درشو بذارید تا دنبه کم کم آب شه ، و جزغاله ها رنگ قهوه ای تیره بگیرن ، نذارید بسوزن ، وگرنه روغن بوی سوختگی میگیره ( حدود سه الی چهار ساعت طول میکشه ) البته بستگی به مقدار دنبه تون داره ، کمتر باشه زمان کمتری میبره ، بیشتر باشه زمان بیشتری
گاز رو خاموش کنید تا از داغی بیفته
از صافی رد کنید سپس از پارچه نخی تمیز
حدود دوازده ساعت جای خنک بذارید، سپس درشو کیپ ببندید و بذارید یخچال
این که میگم بعد از دوازده ساعت بذارید یخچال روغنش دون دون میشه .
روغن دنبه سفید رنگه روغن دنبهای که زرد رنگه موقع پخت زعفران میزنن..

 

فواید مصرف روغن دنبه گوسفندی

روغن دنبه در دستورات دارویی نیز به عنوان ضد افسردگی مطرح است وباعث لاغری، آرامش اعصاب و زیبایی صورت می‌شود.
عامه مردم به علت تبلیغات منفی از مصرف روغن دنبه وحشت دارند وخوردن آن را مساوی با انسداد عروق و سکته و… می دانند، درحالیکه این روغن، بسیار آسانتر از روغن نباتی جامد و مایع، هضم وجذب بدن می شود و مداومت در مصرف آن باعث کنترل چربی خون می شود علاوه بر اینکه دنبه، یکی از روغنهای ایده آل برای سرخ کردن غذاهاست.
متخصصان طب سنتی معتقدند اگر روغن دنبه به روش های صحیح تهیه شود، می تواند دارای کمترین مضرات برای بدن باشد. مواد طبیعی و مفیدی مانند هل ، سیب ، سرکه و … که در فرآیند استحصال این روغن استفاده می شود بوی بد دنبه را از بین می‌برد و اصلاحش می‌کند یعنی آن لزوجت و غلظت آن را از بین می‌برد و مانع رسوب آن می‌شود و اگر به این صورت تهیه شود می‌توان به راحتی از آن مصرف نمود.
مصرف به اندازه روغن دنبه برای سلامت قلب و عروق مفید است و جایگزین کردن روغن دنبه به جای روغن نباتی نقش به سزایی در کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی دارد.

مناسب برای غذاهای سرخ کردنی وپختنی

دنبه در دستورات دارویی نیز به عنوان ضد افسردگی مطرح است وباعث لاغری، آرامش اعصاب و زیبایی صورت می‌شود.

عامه مردم به علت تبلیغات منفی از مصرف روغن دنبه وحشت دارند وخوردن آن را مساوی با انسداد عروق و سکته و… می دانند، درحالیکه این روغن، بسیار آسانتر از روغن نباتی جامد و مایع، هضم وجذب بدن می شود و مداومت در مصرف آن باعث کنترل چربی خون می شود علاوه بر اینکه دنبه، یکی از روغنهای ایده آل برای سرخ کردن غذاهاست.

متخصصان طب سنتی معتقدند اگر روغن دنبه به روش های صحیح تهیه شود، می تواند دارای کمترین مضرات برای بدن باشد. مواد طبیعی و مفیدی مانند هل ، سیب ،و … که در فرآیند استحصال این روغن استفاده می شود بوی بد دنبه را از بین می‌برد و اصلاحش می‌کند یعنی آن لزوجت و غلظت آن را از بین می‌برد و مانع رسوب آن می‌شود و اگر به این صورت تهیه شود می‌توان به راحتی از آن مصرف نمود.

مصرف به اندازه روغن حیوانی برای سلامت قلب و عروق مفید است و جایگزین کردن روغن حیوانی به جای روغن نباتی نقش به سزایی در کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا