آموزش انواع غذاها

طرز تهیه انواع ناگت مرغ

دستور تهیه ناگت مرغ

امروز با آموزش طرز تهیه ی ناگت مرغ اومدیم و امیدوارم که این غذای خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ناگت مرغ از غذاهای خوشمزه ست که طرفداران زیادی داره و طرفداراش بیشتر از بین بچه ها و جووناس … کلا این غذا برای بچه های بد غذا و جوون های که هر چیزی نمیخورن مناسب هستش … درست کردن ناگت مرغ کار سختی نیست و فقط کافی حوصله به خرج بدین تا ناگت های خوشمزه و خوش ظاهری داشته باشین …ناگت مرغ یکی از پیش غذاهایی است که طعم آن بسیار عالی است. ولی ناگت های مرغ حاضری کالری بسیار بالایی دارند و باعث چاق شدن تان می شوند. با دستور زیر می توانید ناگت مرغ رژیمی درست کنید.

دستور تهیه ی نرگسی

طرز تهیه ناگت مرغ سوخاری

طرز تهیه ناگت مرغ و سبزیجات

را این بار رژیمی درست کنید

مواد لازم

سینه مرغ پخته : ۲ عدد
کلم بروکلی : ۱ لیوان
هویج : ۱ عدد
تخم مرغ : ۱ عدد
پنیر رنده شده : ۲ قاشق غذاخوری
آرد : به مقدار لازم
پودر سوخاری : به مقدار لازم

طرز تهیه

داخل قابلمه ای آب و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس کلم بروکلی ها را داخل آب جوش بریزید و پس از ۵ دقیقه که جوشید کلم بروکلی ها را با آب سرد ابکشی کنید.

کلم بروکلی های جوشیده ، سینه مرغ پخته ، هویج خرد شده و پنیر رنده شده را داخل میکسر بریزید و هم بزنید تا به شکل خمیری نرم شود ( میتوانید ۲ بار چرخ کنید ) سپس به آن نمک و فلفل بزنید.

خمیر ناگت را ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید و استراحت دهید.

تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با چنگال بزنید.

آرد سوخاری و آرد سفید را داخل ظرف های جداگانه بریزید ، با دست تکه هایی از مایه ناگت بردارید و به آن شکل دهید سپس ناگت ها را به نوبت در آرد سفید ، تخم مرغ و آرد سوخاری بزنید.

پس از آماده شدن ناگت ها را داخل سینی فر که چرب کرده اید بگذارید و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا طلایی شوند سپس همراه با سس و سالاد سرو کنید.

نکته ها :

می توانید ناگت ها را در روغن هم سرخ کنید.
می توانید به مایه ناگت ۱ تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی اضافه کنید تا بافت منسجم تری داشته باشد.

به جای کلم بروکلی می توانید از قارچ خام استفاده کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ ساده

 

ناگت مرغ با پنیر پیتزا

سینه مرغ ۴۰۰ گرم حدودا یک سینه مرغ متوسط
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ تا ۳ حبه
پنیر پیتزا رنده شده ۲۵ گرم حدودا نصف لیوان
سس خردل ۱ ق غ (جاش سس مایونز هم می تونین استفاده کنین )
پودر پفک نمکی نصف لیوان (همون پفک نمکی های خودمون که آسیاب بشه ، قابل حذفه فقط به خاطر رنگش و شباهتش به ناگت های بیرونی استفاده میشه )
پودر سوخاری نصف لیوان
نمک و زردچوبه به میزان لازم .

سینه مرغ رو با چرخ گوشت چرخ کردم . می تونین چرخ هم نکنین کلا همه رو توی غذاساز بریزین .
پیاز رو رنده ریز کردم و کمی آبش رو گرفتم . سیر رو هم رنده کردم .
توی غذاساز سینه مرغ چرخ کرده و پیاز رنده شده و سیر رنده شده و پنیر پیتزا و سس خردل و نمک و زردچوبه رو ریختم و خوب میکس کردم . می تونین کمی ارد سوخاری هم خواستین داخل مواد بریزین دل به خواهی هست .
اگر غذاساز هم ندارین می تونین همه رو مخلوط کنین و چرخ کنین تا خوب میکس بشه .
پفک نمکی ها رو آسیاب کردم و با پودر سوخاری مخلوط کردم . اگه خودتون خونه سوخاری درست می کنین و نون بگت خشک رو پودر کردین داخلش ادویه جات دلخواه نمک و پودر سیر و فلفل و … بریزین و اگر مثل ما اماده از بیرون گرفتین (من مارک تردک استفاده می کنم ) نیاز نیست خودشون ادویه دارن باز خواستین می تونین بریزین .
توی یه ظرف یه کم از پودر پفک نمکی و سوخاری ریختم و روش موادم رو پهن کردم و روی مواد از پودر پفک نمکی و سوخاری ریختم یه لایه باز کردم . حالا قالب زدم می تونین حتی از ته یه استکان یا لیوان استفاده کنین .
یه ساعت یخچال قرار دادم .
داخل یه ظرفی روغن ریختم نیاز نیست خیلی هم زیاد باشه حرارت هم کم باشه روغن هم داغ باشه ناگت ها رو داخلش انداختم و سرخ کردم حدودا ۵ تا ۷ دقیقه طول می کشه تا مغز پخت بشه . بعد توی یه آبکش یا پارچه پهن کنین روغنش بره و بعد داغ داغ سرو کنین .
با مواد بالا تقریبا ۱۵ عدد ناگت دارین .
می تونین قالب بزنین و بزارین فریزر هر وقت که تایم کمی دارین بردارین از فریزر و سرخ کنین و نوش جان

طرز تهیه ناگت مرغ بازاری

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا