کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی و کیک ناپلئونی

دستور تهیه شیرینی ناپلئونی

امروز با آموزش طرز تهیه  ی یه شیرینی خوشمزه و برطرفدار نابلئونی اومدیم که امیدوارم این شیرینی خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.. شیرینی ناپلئونی هم مثل شیرینی های دیگه از شیرینی های محبوب و بر طرفدار مجالس و مهمانی های ما  ایرانی هاست. البته این شیرینی خوشمزه و قدیمی فقط برای کشور ما نیست و در کل دنیا پر طرفدار است. اصالت این شیرینی به فرانسه برمیگردد.شیرینی ناپلئونی در واقع نوعی شیرینی چند لایه است که با خمیر هزارلا و کرم کاستارد یا خامه زده شده تهیه می شود و سطح بالایی آن را معمولا با آجیل پودر شده یا کاکائو پر میکنند. همه میدانند تهیه کردن شیرینی در منزل لذت داره و میتونید با رسبی هایی که براتون آوردیم این شیرینی ها رو در منزل تهیه کنید … لطفا بعد درست کردن شیرینی نظرات و انتقادات خود را برامون ارسال کنید.

دستور تهیه خامه قنادی را بخوانید

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی مجلسی

طرز تهیه کیک ناپلئونی

موادلازم

تخم مرغ ۱ عدد . شکر ۱ لیوان . کره ۴ قاشق غذاخوری . شیر ولرم ۱/۳ لیوان
بیکینگ پودر یا جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری . آرد ۲ لیوان . پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
کرم مخصوص کیک ناپلئونی شکلاتی
کره ۱۰۰ گرم . خامه عسلی ۱ لیوان . پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم . خامه ۳/۴ لیوان . پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

تخم مرغ و شکر را داخل کاسه ای بریزید و با همزن ۵ دقیقه بزنید سپس جوش شیرین ، کره و شیر ولرم را اضافه کنید و با همزن ۳ دقیقه بزنید تا مخلوط یکدست شود ( در هم زدن از دور تند همزن باید استفاده کنید ).

قابلمه ای را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس کاسه مخلوطی که اماده کرده اید را روی حرارت بخار آب قرار دهید و ۱۰ دقیقه هم بزنید تا با حرارت بخار مواد داغ شوند.

پس از این مدت زمان کاسه را از روی حرارت بخار بردارید و بلافاصله مخلوط آرد و پودر کاکائو را که الک کرده اید اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ترکیب شوند و خمیر نرمی بدست بیاید ( سرعت عمل تان بالا باشد چون در صورت سرد شدن مواد خمیر ترک خواهد خورد ).

خمیر را در حالی که هنوز گرم است شکل دهید ، خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را روی کاغذ روغنی با وردنه خوب پهن و نازک کنید ( هر تکه خمیر باید به اندازه یک بشقاب معمولی پهن شود ).

ته سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیرها را به نوبت روی ان قرار دهید سپس داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۵ دقیقه بپزید ( تمام خمیرها را به نوبت اماده کنید ) ، کیک های اماده را کناری قرار دهید تا خنک شوند.

در مدت زمانی که کیک ها خنک میشوند میتوانید کرم مخصوص را اماده کنید ، خامه عسلی را داخل کاسه ای بریزید و کره نرم شده را به ان اضافه کنید و ۷ دقیقه با همزن بزنید تا خوب ترکیب شوند سپس پنیر خامه ای را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر بزنید.

داخل کاسه ای دیگر خامه سرد و پودر قند را مخلوط کنید و با همزن بزنید تا خودش را بگیرد سپس به مخلوط کرم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

پس از اینکه کیک ها خنک شدند به ترتیب با لایه های کرم کیک ها را پوشش دهید و روی هم بگذارید و کمی فشار دهید ، با بقیه کرم روی کیک را بپوشانید و با پودر کاکائو روی کیک را پوشش دهید سپس به مدت ۸ – ۱۰ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

نکته ها :

این کیک بسیار خوش طعم و لذیذ است و مناسب برای مهمانی های خانوادگی میباشد ، میتوانید به جای پنیر ماسکارپونه از همان مقدار پنیر خامه ای استفاده کنید ، روی کیک را میتوانید به سلیقه خودتان تزیین کنید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

رولت ناپلئونی با بستنی و توت فرنگی

مواد لازم

۲ /۱ ۲ پیمانه آرد
۳ /۱ وزن خمیر به دست آمده روغن صاف قنادی
۴ /۱ روغن مایع
۲ /۱ پیمانه آب یخ
۱ عدد تخم‌مرغ
۸ /۱ ق چ جوهر لیمو یا ۱ ق س آب لیمو
۸ /۱ ق چ نمک

روش تهیه

در ظرفی آب یخ، تخم‌مرغ، روغن مایع، جوهرلیمو یا آب لیمو و نمک را مخلوط کرده، آرد را به تدریج به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر صاف و یک‌دستی به دست آید. البته میزان آرد تقریبی است و به اندازه‌ای باید باشد که خمیر به دست نچسبد. حالا روی خمیر را ۳۰ دقیقه بپوشانید و به آن استراحت دهید.

در این مرحله خمیر را وزن کرده، به اندازه ۳/۱ وزن خمیر روغن صاف به آن اضافه کنید. حالا روغن صاف را رنده کنید و بعد به صورت یک مربع پهن کرده، جمع کنید و در یخچال قرار دهید.

بعد از استراحت خمیر، آن را روی یک سطح آردپاشی شده باز کنید و روغن را وسط آن بگذارید و خمیر را از چهار طرف روی روغن تا بزنید؛ یعنی به صورت یک بقچه. ولی دقت کنید روغن بیرون نزند. سپس خمیر را برگردانده و آن را با وردنه باز کنید، دوباره تا کنید، رویش را بپوشانید و در یخچال به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس باز هم خمیر را با ورد نه باز کنید دوباره تا کنید و در یخچال قرار دهید. این عمل را شش بار تکرار کنید. در مرحله ششم خمیر هزارلا آماده است

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی دو نفره

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی شکلاتی

مواد لازم

کره آب شده : نصف پیمانه
پودر کاکائو و پودر قند : به میزان لازم
خمیر فیلو : به میزان لازم
زرده تخم مرغ : ۵ عدد
شیر : دو و نیم پیمانه
وانیل : نصف قاشق چایخوری
نمک : نصف قاشق چایخوری
شکر : سه چهارم پیمانه
آرد و شکلات چیپسی : یک سوم پیمانه
شکلات چیپسی : یک سوم پیمانه

دستور تهیه

۱- فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.لابه لای چهار برگ خمیر را با برس کره آب شده زده و روی هم قرار می دهیم

۲- سپس خمیر را به صورت مربع های ۱۰ سانتی متری می بریم. (باید ۲۴ عدد مربع داشته باشید اگر کافی نبود دوباره تکرار کنید) روی شش عدد از آنها پودر کاکائو پاشیده و با پودر قند تزیین می کنیم خمیر ها را با احتیاط در سینی فر می گذاریم و به مدت پنج دقیقه در فر قرار داده تا روی آنها طلایی شود در این فاصله کرم را آماده می کنیم

۳- دو پیمانه شیر وانیل و نمک را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود زرده ها را با شکر آنقدر می زنیم تا رنگ آن سفید و مثل کرم غلیظ شود

۴- آرد را هم در باقی شیر حل کرده و همراه زرده ها به شیر اضافه می کنیم. کرم را روی حرارت ملایم آنقدر هم می زنیم تا غلیظ شود. ظرف را از روی حرارت برداشته و شکلات را افزوده و مخلوط می کنیم تا شکلات ذوب شود

۵- برای درست کردن هر شیرینی لابه لای سه عدد خمیر کرم شکلاتی می مالیم و برای لایه رویی از خمیر تزیین شده استفاده می کنیم.این شیرینی را سرد سرو کنید

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا