آموزش انواع غذاها

طرز تهیه چیپس خانگی با همه طعم ها

دستور تهیه چیپس خانگی

طرز تهیه چیپس خانگی : امروز با آموزش طرز تهیه چیپس خونگی اومدیم این خوراکی پر طرفدار که امیدوارم این چیپس خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، چیپس یکی از خوراکی های محبوب کودکان است در اینجا نحوه تهیه چیپس خانگی را برای شما ارائه کرده ایم.

درست کردن چیپس توی خونه کاری نداره و راحته و چند تا نکته رو رعایت کنین عین بیرونی ها میشه ترد ترد و نرم نمیشه و تازه حتی بهتر از بیرونی ها ، چیپس ها طعم های مختلفی داره و درست کردنش بستگی به ذائقه ی خودتون داره و هر طعمی که خواستید میتونید تهیه کنید … امیدوارم چیپس های خوشمزه خونگی با رسپی های متفاوت رو مطالعه کنید و بعد از درست کردن نظرات و انتقادات خودتون رو برامون ارسال کنید .

طرز تهیه سیب زمینی پنیری را هم بخوانید

دانلود طرز تهیه چیپس خانگی

طرز تهیه چیپس سیب زمینی نمکی

من سیب زمینی ها رو پوست کندم .با هر وسیله ای که بشه حالا من رنده آلمانی استفاده کردم اما پوست کن خیلی بهتره نازکتر میشه . سیب زمینی ها رو نازک ورقه ای کردم . با چاقو هم میشه فقط باید نازک برش بدین کلفت که بشه چیپستون نرم میشه .

بعد داخل ظرفی آب و یخ ریختم و کمی نمک و یه مقدار سرکه خواستم چیپسم سرکه ای بشه سرکه سفید ریختم‌میشه سرکه قرمز هم ریخت خوش رنگ تر میشه . نخواستین هم می تونین نریزین . مقدارش هم بستگی به خودتون داره . و یه قاشق چایخوری بیکینگ پودر توی ترد شدن موثره اما نریزین هم موردی نداره .
برای این سیب زمینی ها توی آب میزاریم تا نشاسته اش بره و بهم نچسبه موقع سرخ کردن .

بعد از یکی دو ساعت آبکش کردم و سیب زمینی ها رو توی یه پارچه تمیز پهن کردم و خشک کردم و توی یه ظرف کوچیک کمی روغن ریختم و کم کم سیب زمینی ها رو با حرارت ملایم سرخ کردم و بعد توی یه پارچه تمیز گذاشتم تا روغنش بره . اگه دوست دارین فلفلی بشه توی روغن موقع سرخ کردن کمی فلفل بریزین و یا بعد از سرخ کردن هم مبشه اگه دیدین نمکش هم کمه توی سرخ کردن کمی نمک بریزین .
چیپسمون آماده است و با ماست موسیر و سس کچاب حسابی می چسبه .

طرز تهیه چیپس خانگی فلفلی

چیپس سیب زمینی فلفلی

مواد لازم

سیب زمینی به اندازه دلخواه
فلفل یا ادویه های دلخواه
من از نمک،فلفل،پودر سیر و کمی شبت خشک استفاده کردم
روغن خیلی کم
کاغذ روغنی

طرز تهیه چیبس فلفلی خانگی

ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته سپس به نازک ترین شکل ممکن اسلایس کرده ، کف سینی ماکروفر کاغذ روغنی انداخته و با روغن مایع کل کاغذ را چرب میکنیم. اسلایس های سیب زمینی را روی کاغذ چیده ، نمک،فلفل و ادویه های دلخواه را روی سیب زمینی ها میریزیم و مدت ۶ تا ۷ دقیقه ، با دکمه استارت ماکرو داخل ماکرو گذاشته تا کاملا کریسپی و ترد شود. سپس با کمی کچاپ نوش جان میکنیم.
اگر مساله ی رژیمیش براتون مهم نیست روی سیب زمینی هارو هم با یه براش روغن بمالید و بعد ادویه ها رو اضافه کنید. انقدر خوشمزه و ترده که به چشم به هم زدنی تموم شده

طرز تهیه چیپس ترتیلا

مواد لازم

آرد ذرت : دو سوم لیوان
آرد گندم : ۱ لیوان
آب : نصف لیوان
روغن مایع : یک سوم لیوان
بکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری
نمک : نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا همه مواد خشک با هم الک کنید و داخل کاسه ای بریزید روغن مایع و بهش اضافه کنید با قاشق کمی مخلوط کنید حالا آب رو اضافه کرده و خیلی خوب با دست ورز دهید تا خمیر یکدست و لطیفی بدست بیاد. به اندازه یه چونه کوچیک از خمیر بردارید و خمیر و با وردنه باز کنید(هر چه نازکتر باشه بهتره)کاسه ای کوچیک را روی خمیر بزارید و به شکل دایره قالب بزنید و به شکل مثلث برش بزنید داخل روغن داغ سرخ کنید و با سس سرو کنید

نکته: آرد ذرت با نشاسته ذرت فرق داره آرد ذرت زرد رنگه میتونید از لوازم قنادیا تهیه کنید.
میتونید این چیپس و با یک قاشق سس کچاب تند(فلفلی)هم درست کنید

طرز تهیه چیپس پیاز

مواد اولیه

برای ۱۰ نفر
پیاز : ۵ عدد
تخم مرغ : ۳عدد
شیر: ۱لیوان
نمک : ۲قاشق چایخوری
پودر سیر : ۲قاشق مرباخوری
دارچین : ۱قاشق چایخوری
آرد : به میزان لازم
آرد سوخاری : به میزان لازم
زعفران :  ۲قاشق غذاخوری
فلفل  :  به میزان لازم
بیکینگ پودر:  ۱قاشق چایخوری
کره : به میزان لازم

طرز تهیه چیبس پیاز خانگی :

ابتدا پیاز را پوست کنده و آن را به صورت حلقه ای ضخیم برش دهید و بعد آن را داخل آب خیلی سر قرار دهید.در ظرفی مناسب شیر،دارچین،زعفران آبکرده،نمک و پودر سیر را مخلوط کرده و تخم مرغها را به آن اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید.
آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده و ۲بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید طوری که غلظت آن مثل ماست شود.پیاز ها را از آب خارج کرده و داخل آبکش بریزید تا آب آنها کاملا کشیده شود.
داخل تابه کره ریخته و اجازه دهید داغ شود.هر یک حلقه پیاز را داخل مخلوط فرو کرده و خوب آن را آغشته کنید و بعد آن را داخل آرد سوخاری بغلتانید و به سرعت داخل کره سرخ کنید تا طلایی شود.
پس از اینکه طلایی شد خارج کنید و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش خارج شود سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید.
نکات:
۱)بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید یا ۲قاشق غذاخوری خامه به شیر اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.
۲)در صورت تمایل پیاز را بدون غلتاندن در آرد سوخاری سرخ کنید.
۳)میتوانید دارچین را حذف کرده و به جای آن از پودر موسیر استفاده کنید.
۴)در صورت تمایل مقداری جعفری خرد شده هم به خمیر اضافه کنید.
۵)بهتر است این چیپس را با سس قرمز تند سرو کنید

طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا